بیوگرافی علیرضا آرا

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی علیرضا آرا به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

علیرضا آرا با نام اصلی علیرضا محمدی، بازیگر و کارگردان متولد سال ۱۳۵۴ در تهران است. او همسر شبنم مقدمی بوده و رشته دانشگاهی‌اش مرتبط با بازیگری نیست، اما دوره‌های بازیگری را گذرانده است.

زندگینامه علیرضا آرا 

بیوگرافی علیرضا آرا

زندگی شخصی

وی با نام اصلی علیرضا محمدی، بازیگر و کارگردان متولد سال ۱۳۵۴ در تهران است. او فارغ‌التحصیل رشته مهندسی عمران است و دوره‌های بازیگری را در حوزه هنری گذرانده است.

ازدواج و خانواده

این هنرمند، در سال ۱۳۸۳ با خانم شبنم مقدمی، بازیگر سینما و تلویزیون ازدواج کرده است و این زوج دارای یک فرزند دختر هستند. شبنم مقدمی نیز متولد ٣ فروردین ۱۳۵۱ در تهران بوده و بازیگر محبوب و مشهور سینما و تلویزیون است که از سال ۱۳۷۶ تاکنون مشغول به فعالیت هنری است.

فعالیت هنری

وی فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ با سریال پشت بام تهران شروع کرد. سپس توانست در چند فیلم و سریال دیگر نقش آفرینی کند. او همچنین تجربه‌هایی در زمینه تئاتر دارد؛ از جمله کار‌ها و نمایش‌هایی که در آن‌ها ایفای نقش کرده، می‌توان به نمایش‌های “پرنده سبز”، “شام آخر”، “تعزیه زینب” و “سیزده” و … اشاره کرد.

علیرضا آرا در سریال از سرنوشت

سریال ۵۰ قسمتی از سرنوشت به تهیه کنندگی اکبر تحویلیان در حال ساخت است که این هنرمند نیز در فصل دوم این سریال، در نقش اسماعیل، ایفای نقش می‌کند.

فعالیت‌های هنری
مجموعه تلویزیونی
۱۳۹۴؛ پشت بام تهران به کارگردانی بهرنگ توفیقی
۱۳۹۵؛ زیرپای مادر؛ در نقش صدرا به کارگردانی بهرنگ توفیقی
۱۳۶۸؛ عقیق (در کنار همسرش شبنم مقدمی)
۱۳۹۸؛ سریال دلدار؛ پخش از شبکه دو در ماه رمضان

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مهدی حسینی

فیلم‌ها

فیلم ۳۶۰ درجه
فیلم یک روز طولانی به کارگردانی بابک بهرام بیگی
فیلم ناسور به کارگردانی افسانه زمانی
فیلم “مضحکه شبیه قتل” به کارگردانی حسین کیایی

تئاتر و نمایش
رکوئیم
پرنده سبز
آریاداکاپو
شام آخر
دیوان تئاترال
صلح
حاشیه‌ای بر راشومون
حاشیه‌ای بر خسرو و شیرین
کسی که هیچکس نمی‌دانست کیست
حاشیه‌ای بر خسرو و شیرین
محمود استاد محمد
تعزیه زینب
سیزده

کارگردانی تئاتر
در خیابان هر روز
سیاه
تابلو
حاشیه‌ای بر راشومون
اهوم
کانگورو
در جشنواره نمایش‌نامه‌خوانی نیاوران هم به عنوان کارگردان شرکت کرده است.

دیگر فعالیت‌ها
وی به غیر از کارگردانی و بازیگری، در سینما و تئاتر به عنوان طراح صحنه، دستیار کارگردان و همچنین گوینده نیز فعالیت داشته است. وی یکی از گویندگان برنامه رادیو هفت شبکه آموزش بوده است.

متن مصاحبه‌ای کوتاه
در پایان برای آشنایی بیشتر با این هنرمند، می‌توانید مصاحبه‌ای کوتاه با ایشان را بخوانید.

شما که سابقه تئاتر ۲۰ ساله دارید، فکر می‌کردید در تلویزیون بستری برای شما فراهم شود تا سه نقش متفاوت را پشت سر هم بازی کنید؟

سابقه تئاتری من به سال ۷۴ برمی‌گردد که به صورت حرفه‌ای تئاتر بازی می‌کردم و هر سال چهار تا شش نمایش روی صحنه دارم. این به معنای گریز از سینما و تلویزیون نیست. البته در این سال‌ها در چند سریال و تله‌فیلم بازی کرده بودم، اما خیلی نگرفت یا برای من جذاب نبود و همین باعث شد بیشتر به تئاتر متمایل شوم.

شما را بیشتر به ایفای نقش در تئاتر می‌شناسیم. چه عاملی موجب شده در دو سه سال اخیر شاهد افزایش حضور بازیگران تئاتر در تلویزیون و سینما باشیم؟

مطلب مرتبط:  بیوگرافی رومن پولانسکی

شاید خیلی دقیق نباشد که بگوییم این اتفاق در دو سه سال اخیر بیشتر شده است. امکان دارد زمان‌هایی تعداد کم و زیاد شده باشد ولی از قدیم همین روند وجود داشته و مثلاً در قدیم اساتیدی از جمله علی نصیریان، محمدعلی کشاورز، عزت‌الله انتظامی، زنده‌یاد داود رشیدی پیش از هر چیز به عنوان بازیگر تئاتر شناخته می‌شدند. اگر به چند نسل بعد هم نگاه کنیم، مرحوم خسرو شکیبایی و آقای پرویز پرستویی بازیگر تئاتر بودند و بعد در سینما و تلویزیون درخشیدند. به همین دلیل باید گفت که بازیگران تئاتر همیشه این کوچ را داشته‌اند. ولی در دوره رشیدی، کشاورز و فنی‌زاده، جریانی در تئاتر، خیلی سخت در برابر حضور بازیگر تئاتر در تلویزیون می‌ایستاد.

نکته من اینجاست که تلویزیون در دوره‌ای به صورت محدود چهره‌های خودش را پرورش داد، اما حالا اینطور نیست. با شما موافقم و حتی شاید برعکس این درست باشد. یعنی تلویزیون افرادی را پرورش می‌داد و ما با متولدان تلویزیون مواجه بودیم، به همین دلیل هم بازیگران تئاتر چندان در سریا‌ل‌ها حضور نداشتند. شاید این روند خیلی اتفاقی تغییر کرده باشد، اما امکان دارد مدیران سیما و تهیه‌کنندگان از دوره‌ای به این نتیجه رسیده باشند که اگر بازیگران تئاتر در سینما می‌درخشند و در بعضی آثار تلویزیونی هم عملکرد مناسبی دارند، چرا از این گنجایش استفاده نکنیم.

 

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی علیرضا آرا
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه