بیوگرافی نائومی واتس

5 سال پیش
بیوگرافی نائومی واتس
Rate this post

بیوگرافی نائومی واتس به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

نائومی واتس بازیگر ۵۰ ساله ی انگلیسی – استرالیایی است که به خاطر بازی در فیلم هایی چون جاده مالهالند و همینطور ۲۱ گرم به شهرت زیادی دست پیدا کرد. نائومی در طول فعالیت هنری خود با کارگردان های بسیار بزرگی همکاری کرده است و همین باعث شده تا تبدیل به یکی از بزرگ ترین بازیگران تاریخ سینما شود. حضور در سینمای هالیوود تا سینمای بریتانیا و استرالیا همگی باعث شده تا نائومی واتس نه تنها در زادگاه خودش بلکه در تمامی جهان علاوه بر شناخته شده بودن، محبوب نیز باشد. بازی در فیلم کینک گونگ پیتر جکسون را می توان خاص ترین اثر کارنامه ی هنری واتس نامید. وی در این فیلم با ارائه ی یک بازی چشم نواز توانست به محبوبیت خود در هالیوود بیفزاید.

زندگینامه نائومی واتس 

بیوگرافی نائومی واتس

فعالیت هنری

دوران کودکی و نوجوانی نائومی واتس

نائومی واتس در تاریخ ۲۸ سپتامبر سال ۱۹۶۸ در منطقه ی شرهام که در کنت انگلستان واقع شده است به دنیا آمد. مادرش مایفانوی ادواردز نام داشت که در شغل طراحی داخلی مشغول بود و پدرش پیتر آنتونی واتس نیز در زمان حیات مهندس صدا و مدیر گروه موسیقی پینک فلوید بود. نائومی دوران کودکی خوبی را شاهد نبود چرا که زمانی که تنها ۴ سال سن داشت پدر و مادرش از یکدیگر جدا شدند. در این زمان او برای زندگی به همراه مادرش و برادر بزرگتر خود به انگلستان رفت و در جنوب شرقی انگلستان ساکن شدند. البته آن ها بارها به مناطق مختلفی از کشور مهاجرت می کردند و هیچ وقت در یک مکان ثابت زندگی نمی کردند.

===

اتفاقات تلخ زندگی نائومی در دوران کودکی محدود به جدایی والدینش نمی شد. او هنگامی که تنها ۷ سال داشت با مرگ پدرش رو به رو شد. پدر نائومی که پس از جدایی از همسرش، پینک فلوید را ترک کرده بود در خانه اش فوت کرد. پس از این ماجرا خانواده ی نائومی به مزرعه ی شنفر که در جزیره ی بریتانیایی ولز قرار دارد مهاجرت کردند و در آن هنگام نائومی به مدرسه ی اسگل گایفن شانگفی رفت. او درباره ی این مدرسه می گوید:

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ملک‌ ایرج پناهی

«ما در مدرسه ای بودیم که دقیقا در وسط ناکجا آباد بود. من هم سعی می کردم خودم را با شرایط هرجایی که به آن نقل مکان می کردیم وفق دهم و به زبان محلی مردم آن منطقه مسلط شوم. با شرایطی که در زندگی سپری کرده بودم، طبیعی بود که دست آخر به بازیگری برسم. با این که در کودکی زندگی بسیار غمگینی داشتم ولی هیچ موقع احساس کمبود محبت نکردم و این یکی از رموز موفقیت من است».

===

وقتی نائومی ۱۰ ساله بود مادرش تصمیم گرفت برای بار دوم ازدواج کند؛ بدین ترتیب آن ها باز هم تصمیم به مهاجرت گرفتند و این بار شهر سوفولک را انتخاب کردند. در آن جا بود که وارد دبیرستان توماس مایلز شد. نائومی در همان نخستین دوران از روزهای دبیرستان علاقه ی شدیدی به بازیگری داشت و برای نخستین بار در تئاتر دبیرستانی توانست خودش را نشان دهد. سپس با رفتن به تئاتری که مادرش در آن حضور داشت، تصمیم گرفت تا این حرفه را به صورت کاملا جدی دنبال کند.

پس از آن، زمان مهاجرت نائومی و مادر و پدرخوانده اش به استرلیا رسیده بود. در آن هنگام که نائومی واتس ۱۴ ساله بود توسط مادرش در کلاس های بازیگری ثبت نام شد و بعد از آن برای حضور در چند تبلیغ تلویزیونی تست داد. سپس با نیکول کیدمن در یک تست بازیگری آشنا شد و بدین ترتیب دوستی این دو شکل گرفت.

آغاز فعالیت حرفه ای

بازی در فیلم «تنها برای عشق» توانست برای نائمی واتس سکوی پرتابی باشد و او را در دنیای هالیوود به معنای واقعی کلمه مشهور کند. اما این شهرت برای مدت زیادی دوام نیاورد و پس از بازی در این فیلم موقعیت های چندان جالبی برای نائومی به وجود نیامد. فاصله گرفتن او از فضای سینما باعث شد که به کار در سوپر مارکت مجبور شود. نائومی که فرصت کار در سینما را از دست داده بود، تصمیم گرفت این بار وارد عرصه ی مدلینگ شود و تلاش خود را در این عرصه به کار گیرد، اما پس از مدتی مشغول بودن در این عرصه نیز به جایی نرسید و به استرالیا بازگشت و به عنوان مدل تبلیغاتی در یک پاساژ مشغول به کار شد. پس از مدتی نائومی واتس توانست به عنوان دستیار طراح مد در مجله Follow Me مشغول به کار شود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ماریون کوتیار

نائومی واتس بالاخره موفق شد به عرصه ی سینما بازگردد و در این بین از سال های ۱۹۸۶ تا ۲۰۰۱ در ۱۸ فیلم به ایفای نقش پرداخت که مهم ترین این فیلم ها را می توان «جاده مالهالند» قلمداد کرد. فیلمی به کارگردانی دیوید لینچ که در ژانر درام و معمایی روایت می شد. فیلم ترسناک «حلقه» نیز اثر متفاوت دیگری بود که نائومی واتس در آن بازی کرد. او در این اثر همبازی سیمون بیکر و دیوید دورفمن شد.

بازی در فیلم ۲۱ گرم الخاندرو گونزالس ایناریتو نیز یکی از مهم ترین فعالیت های کارنامه ی هنری نائومی واتس می باشد. او در این فیلم با هنرپیشه های بزرگی چون شان پن، بنیسیو دل تورو، ملیسا لیو، کلیا دووال و پال کالدرون هم بازی شد.

زندگی خصوصی نائومی واتس

لیو شرایبر شریک زندگی نائومی واتس بود. این دو برای ۱۱ سال زندگی خوبی با هم داشتند، اما در نهایت در سال ۲۰۱۶ تصمیم به جدایی از یکدیگر را گرفتند. این دو با یکدیگر صاحب دو پسر به نام های الکساندر و ساشا هستند.

نائومی و لیو شرایبر در بیانیه ای که در این باره برای طرفداران خود منتشر کردند، گفتند: طی توافقی که ما به آن دست یافتیم به این نتیجه رسیدیم که جدایی بهترین راهی است که می توانیم برای زندگی مان در پیش بگیریم. ما کنجکاوری شما را درک می کنیم ولی از شما و رسانه ها می خواهیم تا به خاطر کودکان مان به حریم خصوصی ما احترام بگذارید.

لیست فیلم های سینمایی نائومی واتس

تنها برای عشق

مطلب مرتبط:  بیوگرافی لی شیالو

سانس عصر

دریای سارگاسوی بکر

رفتار زشت

متصدی

دخنر تانک

فرزندان ذرت چهار: گردهمایی

افراد ناشناس

زیر فانوس دریایی رقصیدن

خانه تقسیم شده

زیبایی خطرناک

بیب: خوک در شهر

سیاره عجیب

هیچگاه با یک هنرپیشه قرار نگذارید

الی پارکر

پایین

جاده مالهالند

خرگوش ها

حلقه

کفن و دفن بتی

ند کلی

طلاق

۲۱ گرم

ما دیگر اینجا زندگی نمی کنیم

قتل ریچارد نیکسون

قلب من هاکبی

ال پارکر

حلقه دو

بمان

کینگ کونگ

اینلند امپایر

پرده رنگی

قول های شرقی

بازی های مسخره

بین المللی

مادر و فرزند

غریبه ای دراز و سیاه را ملاقات خواهی کرد

بازی منصفانه

خانه رؤیایی

جی. ادگار

غیرممکن

فیلم ۴۳

ستایش

سانلایت جونیور

دیانا

آخرین برنامه ریز تئاتر

وینسنت مقدس

مرد پرنده ای

تا وقتی جوانیم

سنت شکن: شورشی

دریای درختان

ویرانی

درباره ری

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی نائومی واتس
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه