بیوگرافی وین دیزل

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی وین دیزل به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

وین دیزل در قرن بیست و یک میلادی و به ویژه در یک دهه اخیر، یکی از بهترین هنرپیشه های سینمای جهان محسوب می شود که به دلیل سبک خاص و بازی در نقش ها و فیلم های ماندگار، توانسته خود را به عنوان یکی از قطب های اصلی بازیگری جهان معرفی کند و طرفداران بی شماری برای خود در سراسر دنیا به دست آورد.

زندگینامه وین دیزل 

بیوگرافی وین دیزل

فعالیت هنری

نام اصلی وین دیزل، مارک سینکلر وینسنت Mark Sinclair می باشد. وی در تاریخ هجدهم ژوئیه سال ۱۹۶۷ میلادی در شهر نیویورک سیتی واقع در ایالت نیویورک در کشور آمریکا به دنیا آمد. مادر وین دیزل یک روانشناس و ستاره شناس ایتالیایی می باشد و پدرش هم زیست شناس بوده ولی او هیچ گاه پدر خود را نشناخته است. وی یک برادر دوقلو نیز دارد و به همراه مادر و پدر خوانده اش زندگی می کرد.

وین دیزل در کودکی پسری پر شر و شور بود، به گونه ای که وقتی فقط هفت سال داشت با یکی از دوستانش به نمایشگاه رفتند تا آثار هنری آنجا را خراب کنند. ولی زنی جلوی آن ها را گرفت و به آن ها پیشنهاد کاری را داد و گفت هر روز بعد از مدرسه برایش کار کنند و در ازای آن نفری ۲۰ دلار دریافت کنند.

آغاز فعالیت وین دیزل

وین دیزل از ۱۷ سالگی به ورزش بدنسازی روی آورد و برای کسب درآمد بیشتر به عنوان نگهبان در کلوپ های معروف نیویورک مشغول به کار شد. در همان زمان بود که نام خود را از مارک سینکلر به وین دیزل تغییر داد. نقطه عطف زندگی این هنرپیشه از زمان وارد شدن به کمپانی New York repertory آغاز شد، جایی که برای اولین بار به دلیل ایفای نقش در فیلم سیاه مثل زغال به سینما وارد شد. وی در این فیلم نقش یک قهرمان ترانس را برعهده داشت.

پس از سپری کردن دوران دبیرستان در دانشگاه هانتر ثبت نام کرد ولی پس از گذشت سه سال از آنجا اخراج شد و دوباره به هالیوود بازگشت تا دوران جدیدی از بازیگری اش را شروع کند. او یک سال تمام با تمام وجود تلاش کرد ولی نتوانست هیچ احساسی در هالیوود ایجاد کند و با هدف این که در هالیوود جایی باز کند، تصمیم گرفت به نیویورک بازگردد. مادرش به او کتابی از ریک اشمیت به نام «فیلم سازی با بودجه ی خودروی دسته دوم» را هدیه داد. او با مطالعه ی این کتاب به خوبی یاد گرفت چگونه کنترل زندگی اش را در دست بگیرد و خودش فیلم بسازد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سعید پیردوست

این گونه بود که فیلمی به نام «Multi-Facial» را مبتنی بر تجربیات خودش به عنوان یک بازیگر نوشت و فیلم برداری از آن در کمتر از سه روز حدود سه هزار دلار هزینه در برداشت. ولی فیلم او توانست در جشنواره فیلم کن در سال ۱۹۹۵ مورد تایید قرار گیرد.

ورود حرفه ای به دنیای هالیوود

پس از این تجربه وین دیزل به لس آنجلس بازگشت و حدود پنجاه هزار دلار برای چهره اش هزینه کرد و اولین باری بود که چنین کاری انجام می داد! سپس در سال ۱۹۹۷ فیلمی به نام Strays را ساخت و این فیلم هم در جشنواره ی فیلم ساندِنس مورد قبول واقع شد، اما با این وجود نتوانست فروش خوبی داشته باشد. پس از این اتفاقات ناامیدانه به نیویورک بازگشت و یک تماس تلفنی شگفت انگیز زندگی او را تغییر داد. استیون اسپیلبرگ فیلم Multi-Facial او را دیده بود و بسیار تحت تاثیر قرار گرفته بود و ایفای نقش در فیلم نجات سرباز رایان را به او پیشنهاد داد.

فیلم Multi-Facial دستاوردهای خوب دیگری را هم برای وین دیزل به ارمغان آورد. یکی دیگر از افرادی که تحت تاثیر فیلم او قرار گرفته بود، کارگردان فیلم غول آهنی بود که تصمیم گرفت نقشی را به وین دیزل برای بازی در این فیلم پیشنهاد دهد. از این جا به بعد بود که زندگی هنری وین دیزل به سمت رشد و ترقی حرکت کرد و خیلی زود طرفداران زیادی بین مردم به دست آورد.

استایل

وین دیزل به دلیل استایل و سر تراشیده ای که دارد، مناسب بازی در فیلم های اکشن و جنایی است. وی به دلیل ایفای نقش در چنین نقش هایی به ویژه سری فیلم های سریع و خشن، محبوبیت بسیار زیادی در بین مخاطبان به دست آورده و این موضوع در حال حاضر وی را تبدیل به یکی از برجسته ترین ستاره های هالیوود کرده است. وین دیزل خیلی کم درباره گذشته غیر هنری خود صحبت کرده است و همین موضوع نیز باعث شده اطلاعات زیادی درباره دوران کودکی و نوجوانی وی وجود نداشته باشد.

مطلب مرتبط:  بيوگرافی مرجانه گلچین

لازم به ذکر است که وین دیزل علاوه بر بازیگری، تهیه کنندگی، کارگردانی و نویسندگی، در برخی از فیلم های سینمایی به صداگذاری نیز پرداخته است. از معروف ترین این آثار می توان به انتقام گیران که در سال ۲۰۱۸ اکران شد، اشاره کرد.

از معروف ترین و ماندگارترین فیلم هایی که این هنرپیشه در آن ها بازی کرده است می توان فیلم های ریدیک، تریپل اکس و سری فیلم های سریع و خشن را نام برد.

زندگی خصوصی وین دیزل

وین دیزل در سال ۲۰۰۷ با پالوما خیمنز ازدواج کرده و حاصل این ازدواج ۳ فرزند به نام های هانا رایلی، وینسنت سینکلر و پائولین می باشد. در واقع وی دو دختر و یک پسر دارد که برای پسرش به نوعی اسم سابق خود را انتخاب کرده است.

لازم به ذکر است که کمپانی تولیدی One Race Films نیز متعلق به این هنرپیشه می باشد و او در حال حاضر یکی از بزرگ ترین و گران قیمت ترین هنرپیشه های هالیوود محسوب می شود.

لیست فیلم ها و آثار وین دیزل

در ادامه می توانید نام برخی از فیلم هایی که وین دیزل در آن ها به ایفای نقش پرداخته را همراه با سال تولید و نقشی که برعهده داشته است، مشاهده نمایید.

فیلم های سینمایی وین دیزل

۱۹۹۰- بیداری ها در نقش اوردرلی

۱۹۹۸- نجات سرباز رایان در نقش اوردرلی

۱۹۹۹- غول آهنی انیمیشن در نقش غول آهنی – صداپیشه

۲۰۰۰- اتاق بخار در نقش کریس واریک

۲۰۰۰- پیچ بلک در نقش ریچارد بی. ریدیک

۲۰۰۱- ولگرد ها در نقش تیلور رسی

مطلب مرتبط:  بیوگرافی محمد میرزاوندی

۲۰۰۱- سریع و خشن ۱ در نقش دومینیک تورتو

۲۰۰۲- تریپل اکس در نقش ژاندر کیج

۲۰۰۳- سریع و خشن ۲ – در نقش دومینیک تورتو

۲۰۰۴- سرگذشت ریدیک در نقش ریچارد بی. ریدیک

۲۰۰۵- پستونک در نقش شان ولف

۲۰۰۶- مرا گناهکار بدان در نقش جک

۲۰۰۶- سریع و خشن ۳ در نقش دومینیک تورتو

۲۰۰۸- بابل پس از میلاد در نقش تورپ

۲۰۰۹- سریع و خشن ۴ در نقش دومینیک تورتو

۲۰۱۱- سریع و خشن ۵ – در نقش دومینیک تورتو

۲۰۱۳- سریع و خشن ۶ در نقش دومینیک تورتو

۲۰۱۳- ریدیک در نقش ریچارد بی. ریدیک

۲۰۱۴- نگهبانان کهکشان در نقش گروت – صداپیشه

۲۰۱۵- سریع و خشن ۷ – در نقش دومینیک تورتو

۲۰۱۵- آخرین شکارچی جادوگر در نقش کولدر

۲۰۱۷- سریع و آتشین ۸ در نقش دومینیک تورتو

۲۰۱۷- تریپل اکس: بازگشت زندر کیج در نقش ژاندر کیج

۲۰۱۷- نگهبانان کهکشان بخش ۲ در نقش گروت- صداپیشه

لیست جوایز و افتخارات وین دیزل

وین دیزل به عنوان قهرمان اکشن سینمای جهان شناخته می شود و به دلیل توانایی بازیگری بالای خود توانسته جایزه های مختلفی را به دست آورد. بیشتر افتخاراتی که کسب کرده به دلیل بازی در سری فیلم های سریع و خشن، خیلی سیاه، ۳ ایکس، نجات سرباز رایان، سرگذشت ریدیک، پستونک و نگهبانان کهکشان می باشد که نامزد کسب جوایز مختلفی شده و توانسته برخی از آن ها را به خود اختصاص دهد.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی وین دیزل
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه