بیوگرافی مارک والبرگ

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی مارک والبرگ به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

مارک والبرگ بازیگر و تهیه کننده ی مشهور آمریکایی است که ابتدا کار خود را با نوازندگی رپ آغاز کرد و به شهرت رسید. فوربز شرکت رسانه ای آمریکایی، در سال ۲۰۱۷ مارک والبرگ را با درآمد ۶۸ میلیون دلار به عنوان پردرآمدترین بازیگر تاریخ معرفی کرد.

زندگینامه مارک والبرگ 

بیوگرافی مارک والبرگ

فعالیت هنری

مارک رابرت مایکل والبرگ در پنجم ژوئن سال ۱۹۷۱ در محله ای به نام دورچستر واقع در بوستون آمریکا به عنوان کوچک ترین عضو خانواده متولد شد و هشت برادر و خواهر بزرگ تر از خودش داشت. پدرش اصالتا سوئدی ایرلندی و راننده ی کامیون بود، و زمانی که در ارتش آمریکا بود در جنگ کره به سختی مجروح شده بود. مادرش هم یک ایرلندی کانادایی بود که به عنوان کارمند بانک مشغول به کار بود.

پدر و مادر مارک در سال ۱۹۸۲ رسما از هم جدا شدند. پس از جدایی مادرش که به شدت درگیر مسائل و مشکلات شخصی خودش بود وقت زیادی برای نگهداری و تربیت فرزندانش نداشت، به همین خاطر مارک به عنوان یک کاتولیک تربیت شد و برای ادامه تحصیل به دبیرستان کوپلی رفت، ولی هرگز نتوانست از آنجا فارغ التحصیل شود. مارک مدرک دیپلم خود را حدودا سی سال بعد، در سال ۲۰۱۳ دریافت کرد.

بزهکاری در نوجوانی و تغییر در مسیر زندگی

مارک والبرگ در سن ۱۳ سالگی مدرسه را رها کرد و معتاد شد. از آن جایی که باورهای نژادپرستانه داشت در سن ۱۵ سالگی به خاطر آزار و اذیت سیاهپوستان دو بار توسط قانون مدنی محکوم شد. او با پرتاب سنگ و بیان جملات نژادپرستانه نفرت خود را نسبت به سیاهپوستان نشان می داد. در سن ۱۶ سالگی هم با چوب به یک مرد میان سال ویتنامی حمله ور شد و با ضربات محکم او را بیهوش کرد، او به خاطر این حمله های وحشیانه دستگیر و برای دو سال به کانون اصلاح تربیت نوجوانان فرستاده شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی عباس جمشیدی‌فر

از آن جایی که سه برادر دیگر مارک هم به دلیل بزهکاری در زندان به سر می بردند و یکی از خواهرانش هم تجربه زندان رفتن را داشت، مارک با خودش فکر کرد که با این اعمال و شرارت ها بالاخره او هم روزی به زندان خواهد افتاد، به همین خاطر با تمام وجود تصمیم گرفت تغییر رویه دهد و به پسر خوبی تبدیل شود و در مسیر درستی قدم بگذارد.

سپس نزد یک کشیش رفت و به تمام شرارت ها و جرم هایی که مرتکب شده بود اعتراف کرد. بعد با اراذل و اوباش محله با جدیت اعلام کرد که دیگر علاقه ای ندارد با آن ها همراه باشد.

ورود به دنیای موسیقی

مارک والبرگ در همان سن ۱۶ سالگی با یاری برادر بزرگ تر خود «دانی» پا به دنیای موسیقی گذاشت. وی حدود سه ماه عضو گروه دانی و دوستانش بود، ولی بعد از مدتی گروه را ترک کرد و نام «مارکی مارک» را برای خود انتخاب کرد. او در سال ۱۹۹۰ با همکاری رپرهایی مانند هربرت باروس، اسکات راس و تری یانسی گروه موسیقی خود را با نام «مارکی مارک و فانکی بانچ» راه اندازی کرد.

اولین آلبوم موسیقی که این گروه منتشر کرد به نام «موسیقی برای مردم نام داشت» و با استقبال فراوانی از سوی مردم مواجه شد و یکی از آهنگ های آن ها به نام «وایلدساید» در رتبه ی پنجم بیلبورد قرار گرفت. ولی متاسفانه آلبوم دوم آن ها نتوانست مانند آلبوم اول موفقیت کسب کند.

پس از مدتی مارک با پرنس ایتال جو همکاری کرد و آلبوم زندگی در خیابان ها را باهم ساختند. در سال ۱۹۹۱ نیز تک آهنگی را به نام نه مرسی را برای حمایت از دوست بوکسور خود به نام «دریوژ میخالژوسکی» اجرا کرد و خود دریوژ هم در موزیک ویدیوی او حضور داشت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فاکسز

دومین آلبوم مشترک مارک و پرنس ایتال چهار سال بعد تولید شد که بیشتر شامل ریمیکس آهنگ های گذشته ی آن ها بود. در سال ۱۹۹۷ مجموعه ای از آهنگ های تکی مارک والبرگ به نام «سرتاسر جهان» به بیرون عرضه شد.

ورود به دنیای مدلینگ

مارک والبرگ وارد دنیای مدلینگ شد و اولین پروژه ی خود را با حضور در تبلیغات «کالوین کلین» شروع کرد. وی در مجلات و تبلیغات تلویزیونی حضور پیدا می کرد. مارک در این زمان یک ویدیو به نام تمرین های مارکی مارک تولید کرد و در آن به موضوع فیتنس و تناسب اندام پرداخت. و در سال ۲۰۱۲ تصمیم گرفت برای ورزشکاران مکمل های تغذیه تولید کند.

ورود به دنیای سینما و تلویزیون

نخستین تجربه بازیگری مارک والبرگ به سال ۱۹۹۳، به فیلم جانشین باز می گردد. یک سال بعد از آن در اولین فیلم سینمایی به نام مرد رنسانس بازی کرد؛ ولی فیلمی که نام او را به عنوان یک بازیگر بر سر زبان ها انداخت ایفای نقش در فیلم «خاطرات بسکتبال» در کنار لئوناردو دی کاپریو بود که بازی او تحسین منتقدان و مردم را برانگیخت.

فیلم ترس نخستین فیلمی بود که مارک والبرگ در آن به عنوان نقش اصلی حضور پیدا کرد و نقشی را ایفا کرد که بسیار شبیه دوران جوانی خودش بود، پسری بی رحم و شرور!

یکی از بزرگ ترین شانس های مارک در اوایل دوران بازیگری اش را می توان پیشنهاد فیلم شب های بوگی به کارگردانی پل توماس اندرسون دانست. چون بازی خوب و تاثیرگذار او در این فیلم باعث شد در فیلم های مطرح دیگری مانند سه پادشاه و محوطه حضور پیدا کند.

از فیلم های پر فروش و موفق مارک می توان به فیلم «تد» اشاره کرد که محبوبیت زیادی بین مردم به دست آورد و موفق شد رکورد پرفروش ترین فیلم با رده بندی سنی R را بزند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی لی ها نوی
زندگی خصوصی مارک والبرگ

مارک والبرگ از سال ۲۰۰۱ با «رئا دورهام» مدل معروف آمریکایی ارتباط خود را آغاز کرد. آن ها در آگوست ۲۰۰۹ در کلیسایی واقع در بورلی هیلز باهم ازدواج کردند. حاصل این ازدواج دو پسر به نام های «برندان جوزف» و «مایکل» همچنین دو دختر به نام های «الا رائه» و «گریس مارگارت» می باشد.

مارک والبرگ به فعالیت در امور خیریه بسیار علاقه مند است. به همین خاطر در سال ۲۰۰۱ موسسه ی جوانان مارک والبرگ را با هدف پرداختن به مشکلات جوانان تاسیس کرد. وی همین طور با چندین مرکز خیریه برای کمک به زنان و کودکان بی خانمان همکاری می کند.

جوایز و افتخارات مارک والبرگ

کاندیدای دریافت جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در فیلم رفتگان

کاندیدای جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم رفتگان

لیست فیلمهای مارک والبرگ

جانشین

مرد رنسانس

خاطرات بسکتبال

ترس

مسافر

شب های عیاشی

ضربه بزرگ

مفسد

سه پادشاه

محوطه

کاملا طوفانی

سیاره میمون ها

ستاره راک

حقیقت درباره چارلی

کسب و کار ایتالیایی

قلب من هاکبی

چهار برادر

شکست ناپذیر

رفتگان

تک تیرانداز

شب مال ماست

اتفاق

مکس پین

استخوان های دوست داشتنی

شب قرار

اون یکی ها

مشت زن

قاچاق

تد

شهر ویران

رنج و گنج

دو اسلحه

تنها بازمانده

تبدیل شوندگان: عصر انقراض

قمارباز

موهاوی

دارودسته

تد ۲

خونه بابا

دیپ وارتر هورایزن

روز میهن پرستان

تبدیل شوندگان: آخرین شوالیه

خونه بابا ۲

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی مارک والبرگ
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه