بیوگرافی تام هاردی

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی تام هاردی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

نام کامل این هنرپیشه انگلیسی، ادوارد توماس تام هاردی می باشد؛ وی در تاریخ پانزدهم سپتامبر سال ۱۹۷۷ میلادی در هَمِراِسمیت شهر لندن واقع در کشور انگلستان دیده به جهان گشود. تام تنها فرزند یک خانواده ی هنری است. پدرش ادوارد هاردی نام دارد و نویسنده ی رمان است. مادرش، آنی نیز به حرفه ی نقاشی مشغول است.

زندگینامه تام هاردی 

بیوگرافی تام هاردی

فعالیت هنری

تام در دوران نوجوانی با اعتیاد به الکل و کوکائین دست و پنجه نرم می کرد ولی سرانجام با اراده و انگیزه ای که داشت موفق شد خود را از شر مواد مخدر به طور کلی رهایی دهد.

آغاز فعالیت حرفه ای

تام هاردی بازیگر در ماه سپتامبر ۱۹۹۸ وارد مرکز سنتر درام لندن شد و به شاگردی «آنتونی هاپکینز» درآمد و بازیگری را نیز در همین آکادمی به سبک و روش متد اکتینگ، فرا گرفت. وی اولین موفقیت رسمی خود را زمانی تجربه کرد که در یک مسابقه ی تلویزیونی به عنوان سوپر مدل برتر برگزیده شد. سال بعد موفق شد در سریال «جوخه برادران» به کارگردانی «استیون اسپیلبرگ» نقشی بر عهده بگیرد و برای اولین بار در مقابل دوربین حاضر شود. وی تحصیلات خود را به دلیل حضور در این سریال نیمه کاره رها کرد.

تام هاردی در سال ۲۰۰۱ پس از اولین حضور خود در فیلم سینمایی «سقوط شاهین سیاه» به کارگردانی «ریدلی اسکات» در فیلم های متعدد دیگری به ایفای نقش پرداخت که از آن دست می توان به فیلم «پیشتازان فضا» و «نمسیس» اشاره کرد.

وی پس از مدتی در فیلم «کیک لایه ای» بازی کرد. اما در سال ۲۰۰۳ به دلیل نقش آفرینی در نمایش «در عربستان همگی شاه خواهیم شد» مورد توجه همگان واقع شد.

تام هاردی در فیلم «برانسون» به عنوان نقش اصلی به ایفای نقش پرداخت و توانست با بازی فوق العاده ی خود توجه مردم و رسانه ها را به سمت خود جلب نماید. پس از آن به ایفای نقش در سریال های تلویزیونی مشغول شد و در سریال تلویزیونی «بلندی های بادگیر» حضور پیدا کرد. او در همین سریال با «شارلوت رایلی» همکاری کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی راجر دونالدسون
مسیر سرخ دراز

تام هاردی در ابتدای سال ۲۰۱۰ در یک نمایش به نام «مسیر سرخ دراز» که کارگردانی آن را «فیلیپ سیمور» بر عهده داشت، بازی کرد. او در پایان همین سال به یک پروژه ی بزرگ علمی تخیلی به نام «تلقین» به کارگردانی «کریستوفر نولان» ملحق شد و در این فیلم نقش «ایمس» را بر عهده گرفت.

شاید بتوان از این فیلم به عنوان نقطه ی عطف کارنامه وی یاد کرد، زیرا پس از این فیلم توانست خود را بیش از پیش به هالیوود نزدیک کند. همچنین نباید از فرصت همبازی شدن وی با بزرگان این عرصه نظیر «ماریون کوتیار» و «لئوناردو دی کاپریو» که به واسطه این فیلم برای وی فراهم شده بود، چشم پوشی کرد.

در سال ۲۰۱۱ پس از فیلم تلقین، تام هاردی در فیلم های موفق دیگری نیز حضور داشت که از آن قبیل می توان به فیلم های «مبارز» و «بندزن خیاط سرباز جاسوس» که در آن با دیگر بزرگان عرصه ی بازیگری فرصت همکاری داشت، اشاره کرد.

تام هاردی در سال ۲۰۱۲ میلادی در یک فیلم مهم و بزرگ دیگر به کارگردانی کریستوفر نولان به ایفای نقش پرداخت، او در فیلم مطرح و پر سر و صدای «شوالیه تاریکی بر می خیزد» در نقش چهره مقابل بتمن یعنی «بین»، حضور پیدا کرد و به خاطر این فیلم توانست مورد تحسین فراوانی قرار گرفته و توجه زیادی را به سمت خود جلب نموده و از محبوبیت بیشتری نیز برخوردار شود.

کودک ۴۴

در سال ۲۰۱۵ تام هاردی بازیگر نقطه ی اوج خود را در هالیوود با بازی در نقش «لئو دمیدوف» در فیلم «کودک ۴۴» تجربه کرد. پس از آن توسط «جرج میلر» برای ایفای نقش در فیلم «مکس دیوانه: جاده خشم» برگزیده شد. وی با نقش آفرینی در این فیلم و قرار گرفتن در کنار «شارلیز ترون» بسیار مورد تحسین قرار گرفت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی دلیله نمازی

هاردی در همان سال در فیلم «بازگشت از مرگ» در نقش «جان فیتزجرالد» به عنوان نقش مکمل «لئوناردو دی کاپریو» حاضر شد و بیشتر از قبل مورد تحسین همگان واقع شد. وی به دلیل نقش آفرینی در این فیلم موفق شد نامزد جایزه ی اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شود.

زندگی خصوصی

تام پس از آشنایی با «سارا وارد» که به عنوان تهیه کننده در فیلم های مختلف حضور داشت، در تاریخ دوم ژانویه سال ۱۹۹۹ میلادی ازدواج کرد، اما این پیوند دوام زیادی نداشت و آن دو سرانجام در سال ۲۰۰۴ پس از ۵ سال زندگی مشترک از یکدیگر جدا شدند.

وی یک سال پس از جدا شدن از همسر اولش، با «ریچل اسپید» که به عنوان کارگردان در این حرفه مشغول است، رابطه ای جدی آغاز کرد و پس از سپری شدن سه سال یعنی در سال ۲۰۰۸ آن ها صاحب یک پسر شدند و نام او را «لوئیس توماس» گذاشتند. اما رابطه ی تام با ریچل نیز دوام چندانی پیدا نکرد و سرانجام در سال ۲۰۰۹ میلادی، پس از گذشت چهار سال از هم جدا شدند.

وی در این سال با یکی از همکاران خود به نام «شارلوت رایلی» وارد یک رابطه ی جدید شد. این ارتباط به صورت جدی ادامه پیدا کرد و آن ها سرانجام در سال ۲۰۱۴ میلادی با یکدیگر ازدواج کردند. حاصل این ازدواج نیز یک فرزند پسر می باشد.

تام هاردی در سال ۲۰۱۵ به عنوان یکی از پنجاه مرد شیک پوش در بریتانیا از سوی مجله GQ انتخاب شد. این بازیگر توانمند، «گری الدمن» را به عنوان الگوی خود معرفی کرده است.

جوایز و افتخارات تام هاردی

تام هاردی، این هنرپیشه موفق شده است در مدت زمانی که در این حرفه مشغول بوده است، کاندید دریافت جوایز مختلفی شود و همچنین توانسته برخی از این جوایز را به دست آورد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد:

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مل گیبسون

کسب جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد به دلیل ایفای نقش در فیلم سینمایی برانسون، در جشنواره فیلم مستقل بریتانیا در سال ۲۰۰۹ میلادی

کسب جایزه اسکریم تحت عنوان بهترین برک آوت مرد در سال ۲۰۱۰ میلادی، به دلیل ایفای نقش در فیلم تلقین

برنده جایزه بهترین ستاره نو ظهور، به خاطر بازی در نقش ایمس در فیلم سینمایی تلقین در سال ۲۰۱۱ میلادی

کسب جایزه بهترین بازیگر مرد از سوی انجمن منتقدان فیلم لس آنجلس در ایالات متحده آمریکا به دلیل ایفای نقش در فیلم سینمایی لاک در سال ۲۰۱۴ میلادی

کسب عنوان بهترین بازیگر مرد بریتانیایی در انجمن منتقدان فیلم لندن به دلیل هنرنمایی در فیلم مکس دیوانه: جاده خشم، در سال ۲۰۱۶ میلادی

حضور در فیلم های سینمایی

سقوط شاهین سیاه

پیشتازان فضا

فرضی

نقطه من

متوسط دوز کشنده

کیک لایه ای

مینوتور

ماری آنتوانت

صحنه هایی با ماهیت جنسی

سیل

دبلیو دلتا زِد

وراثت

مشت ناگهانی

راکنرولا

برانسون

دزد ضخیم

کامل

تلقین

گروهبان کشتار برادر بزرگ من

بندزن خیاط سرباز جاسوس

مبارز

این یعنی جنگ

شوالیه تاریکی برمی خیزد

بی قانون

لاک

کندو

کودک ۴۴

مکس دیوانه: جاده خشم

جاده لندن

افسانه

بازگشت از مرگ

دانکرک

جنگ ستارگان

ونوم

سریال ها و فیلم های تلویزیونی

جوخه برادران

کلدیتز

ملکه

دختر گیدئون

برای آندرومدا

سوئینی تاد

شنل خشم

الیور تویست

استوارت: زندگی یک عقب مانده

بلندی‌های بادگیر

گرفتن فردی

جنگ غیرقانونی

پیکی بلایندرز

تابو

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی تام هاردی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه