بیوگرافی مورگان فریمن

4 سال پیش
بیوگرافی مورگان فریمن
Rate this post

بیوگرافی مورگان فریمن به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

مورگان فریمن در اول ژوئن سال ۱۹۳۷ میلادی، در شهر ممفیس در ایالت تنسی واقع در ایالت متحده آمریکا دیده به جهان گشود. وی در خانواده ای پرجمعیت به دنیا آمد که شامل ۵ برادر و ۱ خواهر بودند. پدر و مادرش هر دو در بیمارستان کار می کردند، تا بتوانند از پس اداره ی زندگی بربیایند. لازم به ذکر است که با توجه به آزمایش DNA که از مورگان گرفته شده است، مشخص شد که وی اصالت نیجریه ای دارد.

زندگینامه مورگان فریمن 

بیوگرافی مورگان فریمن

فعالیت هنری

مورگان در دوران مدرسه همواره از وسایل دست دوم استفاده می کرد، اما با این حال شاگرد اول بود. شروع دوران بازیگری مورگان به دوران مدرسه باز می گردد، جایی که وی با ایفای نقش در نمایش های مدرسه و در سن ۹ سالگی، استعداد خود در این حرفه به نمایش گذاشت و در سن ۱۲ سالگی موفق شد در حرفه ی بازیگری در یک مسابقه نمایشی به عنوان نفر اول انتخاب شود. مورگان به خاطر علاقه ی زیادی که به سینما و تئاتر داشت، مدرسه را ترک کرد تا به سوی آرزوهایش گام بردارد.

همه ی برادران او به ارتش پیوسته بودند، مورگان هم وقتی ۱۸ ساله شد وارد نیروی هوایی ارتش شد، ولی ترس از ارتفاع و عدم حضور در جلسات آموزش پرواز باعث شد که پس از مدتی از آنجا مرخص شود.

آغاز فعالیت حرفه ای

مورگان فریمن به نیویورک مهاجرت کرد و همان جا توانست در سال ۱۹۶۷ نخستین نقش خود را در تئاتر «برادوی» با دستمزد هفته ای ۷۰ دلار تجربه کند. در این مدت توانست چند نقش دیگر را در تئاتر به دست آورد. او با توانایی های خود توانست توجه کارگردان های سریال های تلویزیونی را به خود جلب کند.

مورگان پیش از مطرح شدن در هالیوود، توانست با بازی در نقش های «ایزی ریدر» در برنامه تلویزیونی «شرکت برقی» که توسط شبکه پی بی اس ساخته شده بود، در بین کودکان به شهرت و محبوبیت زیادی دست پیدا کند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی شهرام شعرباف

در فیلم ها و سریال ها نقش های کوتاهی را پذیرفت، سپس در فیلم «بروبیکر» در کنار بازیگر معروف رابرت ردفورد قرار گرفت؛ این فیلم فروش خوبی داشت و موفقیت فوق العاده ای برای مورگان فریمن رقم زد. پس از مدتی پا به دنیای سینما گذاشت و بازی در چند نقش کوتاه را بر عهده گرفت.

مورگان فریمن در دهه ی ۸۰ در چندین نقش متعدد، در فیلم های موفق حضور پیدا کرد و توانست جایگاه ویژه ای به عنوان یک بازیگر حرفه ای به دست آورد.

آغاز دهه ی ۹۰ با اوج پیشرفت فریمن همراه بود. تلاش مورگان فریمن برای تبدیل شدن به یک سوپر استار در دنیای سینما آغاز شد. وی توانست با ایفای نقش در فیلم هایی همچون «شیک و پیک»، «آتش خود پرستی»، «رابین هود» و «شاهزاده دزدان» به این هدف بزرگ خود نزدیک شود.

رانندگی برای خانم دیزی

شاید نقطه عطف و شروع درخشش وی در بازیگری را بتوان به بازی در فیلم «رانندگی برای خانم دیزی» دانست. وی به خاطر بازی در این فیلم که نقش راننده یک خانم مسن را بر عهده داشت، توانست نگاه منتقدان را نیز به سمت خود معطوف نماید و موفق شد برنده ی جایزه اسکار شود.

مورگان فریمن به دلیل بازی در نقش یک پلیس فاسد در فیلم سینمایی «جانی خوش تیپ»، مسیر تازه ای را در دنیای بازیگری شروع کرد. پس از بازی در این فیلم و رسیدن به شهرت بیشتر، وی بیشتر تمایل داشت تا در حرفه اصلی خود یعنی ایفای نقش در نمایش ها حضور داشته باشد، بنابراین کمتر در فیلم های هالیوودی ایفای نقش کرد. سرانجام وی در سال ۱۹۹۲ میلادی با ایفای نقش در فیلم نابخشوده به کارگردانی کلینت ایستوود به دنیای سینما بازگشت.

فریمن در سال های اخیر کارنامه ی مورگان بسیار پربارتر شده است. وی توانست با بازی در فیلم «دختر میلیون دلاری» برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل شود. همچنین نقش آفرینی در فیلم «شوالیه تاریکی» که دومین فیلم پرفروش دنیای سینما بود، او را به عنوان یک بازیگر شاخص در دنیای سینما تبدیل کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی رضا مولایی

مورگان فریمن توسط مجله ی انگلیسی «امپایر» به عنوان سی و یکمین بازیگر بزرگ تمام دوران ها برگزیده شد و سه تا از فیلم های معروف او به نام های «افتخار»، «رانندگی برای خانم دیزنی» و «رهایی از شاوشنگ» در فهرست ۱۰۰ فیلم برتر تاریخ سینما قرار گرفته است.

زندگی شخصی

مورگان فریمن در تاریخ چهارم اوت سال ۲۰۰۸ میلادی در یک تصادف نزدیک رولویل (در می سی سی پی) دچار سانحه شد. اتومبیلی که مورگان درون آن بود، یک نیسان ماکسیما مدل ۱۹۹۷ بود، که هنگام سانحه رانندگی از بزرگراه خارج شد و چندین بار دور خود چرخید. مورگان فریمن و دیگر سرنشین خودرو که یک خانم بود، به وسیله ابزار نجات هیدرولیک، از این سانحه جان سالم به دربردند.

مورگان فریمن صاحب یک کلوپ موسیقی و همچنین یک رستوران می باشد.

نکات جالبی که شاید در مورد مورگان فریمن ندانید!

شاید برایتان جالب باشد بدانید که مورگان فریمن در سال ۱۳۹۵ در عزاداری عاشورای حسینی در حسینیه الخویی که متعلق به شیعیان نجفی در لندن می باشد، برای تولید یک مستند حضور پیدا کرد.

و نکته جالب دیگر این است که وی بورسیه دانشگاه ایالتی جکسون که به خاطر بازیگری به وی اختصاص داده شده بود را قبول نکرد و به جای بازیگری به عنوان سرباز در نیروی هوایی آمریکا، به عنوان متخصص راداری استخدام شد.

برخی از فیلمهای مورگان فریمن

بازنشسته های فوق العاده خطرناک

شوالیه تاریکی (لوسیوس فاکس)

فهرست آرزو ها (کارتر چمبرز)

رفته عزیزم رفته (کاپیتان جک دویل)

بروس قادر مطلق (خدا)

قرارداد (فرانک کاردن)

۱۰ قلم یا کمتر (هیم)

عدد شانس اسلوین (رییس)

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ژاکلین آواره

ادیسون (اشفورد)

یک زندگی ناتمام

جنگ دنیا ها (راوی)

آغاز بتمن (لوسیوس فاکس)

دنی سگه (سام)

دختر میلیون دلاری (ادی اسکرپ)

امتیاز بزرگ (والتر کریوز)

بروس قادر مطلق (خدا)

سبک سری (مایلز اوانز)

جمع تمام ترس ها (ویلیام کابوت)

گناهان بزرگ (چارلی گرایمز)

پرستار بتی (چارلی)

مظنون (ویکتور بنزت)

تأثیر عمیق (رییس جمهور تام بک)

باران سخت (جیم)

آمیستاد (تئودور جوادسون)

دختر ها رو ببوس (دکتر الکس کراس)

واکنش زنجیره ای (پل شانون)

مول فلاندرز (هیبی)

هفت (کاراگاه ویلیام سامرست)

شیوع (بیلی فورد)

رستگاری از شاوشنگ (رد)

نابخشوده (ند لوگان)

رابین هود – پادشاه دزدان (آزیم)

افتخار (سر گروهبان جان راولینز)

رانندگی برای خانم دیزی (هوک کولبرن)

جانی خوش تیپه (ستوان درونز)

بر من تکیه کن (جو کلارک)

تمیز و موقر (کرگ)

هوش خیابانی (سیاه سریع)

ماری (چارلز تروبر)

معلم ها (لوییس)

شاهد عینی (ستوان بلاک)

مرگ یک پیامبر (ملکم ایکس)

تیغ (کریس)

چه کسی می‌گوید که من نمی توانم یک رنگین کمان بکشم (آفرو)

بخشی از افتخارات و جوایز مورگان فریمن

نامزد دریافت جایزه اسکار بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم هوش خیابانی، در سال ۱۹۸۸ میلادی

برنده جایزه خرس نقره ای بهترین گروه بازیگری همراه با جسیکا تندی برای فیلم رانندگی برای خانم دیزی در سال ۱۹۹۰ میلادی

نامزد دریافت جایزه اسکار بازیگر نقش اول مرد برای رانندگی برای خانم دیزی، در سال ۱۹۹۰ میلادی

نامزد دریافت جایزه اسکار بازیگر نقش اول مرد برای فیلم رستگاری از شاوشنگ، در سال ۱۹۹۵ میلادی

برنده جایزه اسکار برای نقش مکمل مرد در فیلم دختر میلیون دلاری، در سال ۲۰۰۵ میلادی

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی مورگان فریمن
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه