بیوگرافی مت ديمون

5 سال پیش
بیوگرافی مت ديمون
Rate this post

بیوگرافی مت ديمون به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

مت دیمون یکی از بازیگران، فیلم نامه نویسان و تهیه کنندگان نامی آمریکایی است که کارنامه ی درخشانی دارد. برای اطلاع از زندگینامه ی این هنرمند محبوب با ما همراه باشید.

زندگینامه مت ديمون 

بیوگرافی مت ديمون

فعالیت هنری

در زندگینامه ی مت دیمون اینگونه امده است که : مت پیج دیمون در ۸ اکتبر ۱۹۷۰ در کمبریج، ماساچوست ایالات متحده آمریکا متولد شد. پدر وی کنت، اصالتا اسکاتلندی – انگلیسی و از فعالان بورس است، مادرش نانسی، فنلاندی – سوئدی و استاد دانشگاه در رشته ی آموزش ابتدایی کودکان می باشد. مت یک برادر بزرگ تر به نام کایل دارد که در عرصه هنری و مجسمه سازی کار می کند.

پدر و مادر مت، اندکی پس از تولد او به شهر نیوتون مهاجرت کردند. ولی زمانی که مت دو ساله شد، والدین او از یکدیگر جدا شدند. به همین دلیل مت و کایل به همراه مادرشان دوباره به کمبریج باز می گردند.

بنجامین افلک (بازیگر، فیلم نامه نویس و کارگردان) یکی از دوستان نزدیک دیمون است که از دوران کودکی رابطه صمیمانه ای با یکدیگر داشتند. هوارد زین (تاریخ نگار و دانشمند سیاسی) نیز در همسایگی مت به سر می برد.

دیمون دوران مدرسه خود را در کمبریج پشت سر گذاشت. او همواره به خاطر قد کوتاه خود ترس شدیدی داشت. به گونه ای که در مصاحبه با مجله پراد گفته است: «من به عنوان یک نوجوان تنها، همواره احساس می کردم متعلق به جایی نیستم و طبق روش مادرم در تربیت کودکان، برای یافتن هویت خودم دوران سختی داشتم»

نخستین تجربه بازیگری

نخستین تجربه بازیگری مت در دوران دبیرستان، جایی که او در نقش های مختلف تئاتر بازی می کرد رخ داد. او از معلم تئاتر خود همیشه تقدیر کرده است اما گفته است که معلم به بن افلک توجه بیشتری نشان می داد و همیشه نقش ها و دیالوگ های طولانی تر را به او واگذار می کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کاوه یغمایی

دیمون در سال ۱۹۸۸ در دانشگاه هاروارد در رشته ی زبان انگلیسی پذیرفته شد، اما هرگز نتوانست فارغ التحصیل شود. او در تئاتر دانشگاه نقش های متعددی را ایفا می کرد به همین دلیل تصمیم گرفت از ادامه تحصیل در هاروارد انصراف دهد و به حرفه ی بازیگری بپردازد.

آغاز فعالیت

مت دیمون اولین نقش خود را در ۱۸ سالگی بر عهده گرفت. اگرچه این نقش تنها یک دیالوگ یک خطی در فیلم «پیتزای مرموز» بود. مت دیمون به همراه دوست قدیمی اش بن افلک، نمایشنامه ای نوشتند که در مورد جوان نخبه ی ریاضی بود. آن دو بنا به توصیه چند تن از آشنایان، تغییراتی در نمایشنامه اعمال کردند. سرانجام این نمایشنامه به فیلم «ویل هانتینگ خوب» تبدیل شد و توانست نامزد دریافت ۹ اسکار شود.

دیمون و افلک نیز جایزه اسکار بهترین فیلم نامه را دریافت کردند. البته مت به خاطر ایفای نقش در این فیلم نامزد دریافت یک جایزه اسکار دیگر هم شد. دیمون و افلک بابت نوشتن این فیلمنامه دستمزدی معادل ششصد هزار دلار دریافت کردند، این در حالی بود که فروش فیلم از مرز ۲۲۵ میلیون دلار نیز گذشت.

مت دیمون در سال ۱۹۹۲ زمانی که از دانشگاه انصراف داد، نقش بزرگی را در فیلم «جرونیمو: افسانه آمریکایی» ایفا کرد و با جین هکمن هم بازی شد.

شجاعت در زیر آتش

سپس در نقش یک سرباز معناد در فیلم «شجاعت در زیر آتش» ظاهر شد. نکته جالب این است که مت برای بازی در این فیلم آن هم تنها برای دو روز فیلم برداری، مجبور شد، در حدود ۱۰۰ روز ۱۸ کیلوگرم وزن کم کند. دکترها در مورد رژیم سخت و بدون مشورت او گفتند که بسیار خوش شانس بوده که در اثر این رژیم سخت قلبش کوچک نشده است.

دیمون مشقت و سختی های این رژیم را زمانی از یاد برد که روزنامه واشنگتن پست، در مقاله ای نقش او را بسیار تاثیرگذار توصیف کرد. بعدها مت دیمون در این مورد گفت که به خطر انداختن سلامتی اش برای اجرای هرچه بهتر این نقش، واقعا ارزشش را داشت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ریچل پورتمن
زندگی شخصی

مت دیمون در فیلم ویل هانتینگ خوب، با همبازی خود «ویلی درایور» آشنا شد و مدتی با او در ارتباط بود. پس از آن به مدت دو سال با «وینونا رایدز» رابطه داشت.

در سال ۲۰۰۳ در حالی که مت مشغول فیلم برداری یکی از فیلم هایش بود، با یک دختر پیشخدمت کافه به نام «لوسیانا باروسو» که اصالتا آرژانتینی بود، آشنا شد. سپس در سال ۲۰۰۵ طی یک مراسم خصوصی با او ازدواج کرد. البته لوسیانا از ازدواج سابق خود دختری به نام الکسا داشت. حاصل این ازدواج سه فرزند دختر است. این زوج در حال حاضر در لس آنجلس زندگی می کنند.

فعالیت های حرفه ای

مت دیمون همواره به متفاوت بودن نقش هایش در فیلم های مختلف شهرت دارد. ولی نقش های اولیه او در فیلم های درام و عاشقانه نتوانست موفق جلوه کند.

مت دیمون از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷ با بازی در فیلم های دنباله دار به شهرت جهانی رسید. هم بازی شدن با جورج کلونی و برد پیت در فیلم «یازده یار اوشن» سبب شد به شهرت و محبوبیت بیشتری برسد. سپس با ساخته شدن قسمت های بعدی آن به نام های «دوازده یار اوشن» و «سیزده یار اوشن» در سال های بعد محبوبیت بیشتری به دست آورد.

یکی دیگر از فیلم های معروف او مجموعه فیلم های «بورن» است که مت در نقش «جیسون بورن» در این فیلم حضور داشت. سپس در فیلم «برادران گریم» به ایفای نقش پرداخت اما این فیلم نتوانست موفقیت اقتصادی خوبی به سدت آورد.

دیمون اندکی بعد در فیلم «سیرایانا» بازی کرد. وی در سال ۲۰۰۶ در فیلم «چوپان خوب» در نقش یک مامور جاسوس آمریکایی با رابرت دنیرو هم بازی شد. سپس در فیلم «رفتگان» به عنوان یک گانگستر مخفی در گروه پلیس به ایفای نقش پرداخت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی امیر فرجام
خبرچین

مت دیمون در سال ۲۰۰۹ به ایفای نقش در فیلم «خبرچین» مشغول شد و به خاطر بازی در آن نامزد دریافت جایزه گلدن گلاب گردید. سپس در فیلم «شکست ناپذیر» با مورگان فریمن هم بازی شد و در این فیلم نیز توانست نامزد دریافت جایزه اسکار شود.

او در سال ۲۰۱۰ مجدد همکاری خود را با کارگردان سری فیلم های بورن (پل گرینگرس) در فیلمی به نام «منطقه سبز» آغاز نمود. فیلم هایی که او در سال ۲۰۱۱ بازی کرد شامل خوش قدم ۲، یک باغ وحش خریدم و مسری می باشد.

مت در سال ۲۰۱۲ با بازی در فیلم «چلچراغ» به کارگردانی استیون سودربرگ بازی با مایکل داگلاس را نیز تجربه کرد. وی در سال ۲۰۱۳ در فیلم الوسیون نقش یک سارق ماشین قدیمی را بازی کرد.

برخی از فیلم های مت دیمون

میستیک پیتزا

مادر خوب

جرونیمو: یک افسانه آمریکایی

تردید در درخشش

شجاعت در زیر آتش

به دنبال امی

ویل هانتینگ خوب

دلال بیمه

نجات سربازان رایان

راندرز

جرم اندیشی

آقای ریپلی با استعداد

همه اسب های زیبا

مجستیک

جی و باب ساکت پاتک می زنند

افسانه بگر ونس

یازده یار اوشن

هویت بورن

اعترافات یک ذهن خطرناک

وابسته به تو

سفر به اروپا

دوازده یار اوشن

دختر جرسی

برتری بورن

سیرایانا

چوپان خوب

رفتگان

سیزده یار اوشن

شکست ناپذیر

منطقه سبز

سرزمین موعود

بین ستاره ای

مردان آثار یادبود

جیسون بورن

دیوار بزرگ چین

سابربیکن

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی مت ديمون
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه