بیوگرافی شارلیز ترون

5 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی شارلیز ترون به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

در زندگی نامه شارلیز ترون اینگونه آمده است که : چارلیز ترون در ۷ آگوست ۱۹۷۵ در بنونی، گاتنگ آفریقای جنوبی متولد شد. پدرش از پروتستآنهای فرانسوی و مالک یک شرکت ساختمانی بود. مادرش اصلیتی آلمانی داشت و بعد از مرگ شوهرش اداره شرکت ساختمانی را بر عهده گرفت. چارلیز ترون که تنها فرزند خانواده اش بود دوران کودکی را در کنار والدین خویش در نزدیکی ژوهانسبورگ و در مزرعه خودشان گذراند. وی زمانی که ۱۳ سال داشت به مدرسه شبانه روزی ژوهانسبورگ فرستاده شد و در آنجا در مدرسه بین المللی هنر شروع به تحصیل کرد.

زندگینامه شارلیز ترون 

بیوگرافی شارلیز ترون

فعالیت هنری

چارلیز ترون در ۱۵ سالگی شاهد مرگ پدر خویش بود. پدرش در حالت مستی به مادرش حمله میکند و مادرش برای دفاع از خود با اسلحه به سمت او شلیک میکند. امّا دادگاه اعلام میکند مادرش بیگناه است. چارلیز ترون در ۱۶ سالگی به میلان، ایتالیا مرکز مد لباس اروپا مهاجرت کرد، در آنجا به مدت ۱ سال مدل لباس بود و توانست در رقابت های محلی عنوان نخست را کسب کند. او علاوه بر میلان در پاریس هم مدل بوده است. یک سال بعد به نیویورک می رود.

رقص باله

در نیویورک به مدرسه رقص باله رفت تا بتواند به آرزوی دوران کودکی خودش دست یابد و در آنجا به آموختن باله مشغول شد. اما زمانیکه ۱۸ سال داشت زانوی او بشدت آسیب دید و دیگر نتوانست این رقص را ادامه دهد. چارلیز ترون سپس به لس آنجلس رفت. پس از ۸ ماه اقامت در این شهر، در سال ۱۹۹۵ وقتیکه در بانکی بود و می خواست که چکی به ارزش ۵۰۰ دلار را نقد کند، چکی که مادرش برای کمک به اجاره خانه اش به او داده بود، مسئول بانک از انجام اینکار امتناع کرد که وی شروع به داد و فریاد کرد ولی استعدادیابی بنام جان کراسبی او را دید و پول لازم را به او داد و وی را به یک مدرسه بازیگری معرفی کرد و وی اولین نقشش را در یک فیلم به دست آورد. چارلیز ترون در این فیلم در یک سکانس ۳ ثانیه ای نقش مادری جوان و بدون دیالوگ را در یک پارک بازی کرد. نقش بعدی او در سال ۱۹۶۶ در فیلم “دو روز در دره” بود.

مطلب مرتبط:  بيوگرافی پانته آ بهرام

بهترن نقش چارلیز ترون در ابتدای بازیگری در فیلم “وکیل مدافع شیطان” در سال ۱۹۹۷ بود که در کنار بازیگرانی چون آل پاچینو و کیانا روز به ایفای نقش پرداخت. و بعد از آن در فیلم های همچون “مشهور”، “همسر فضانورد” و “شغل ایتالیایی” نقش آفرینی کرد. فیلم “هیولا” در سال ۲۰۰۲ اوج بازیگری او بود که برای نقش آفرینی در آن به وزن خود حدود ۱۴ کیلوگرم اضافه کرد که در میان زنان بازیگر از رکوردها محسوب میشود. چارلیز ترون برای بازی در این فیلم برنده اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

دریافت اسکار

وی بعد از دریافت اسکار برای شرکت در جشن های محلی به آفریقا رفته و در کشور خود مهمان افتخاری نلسون ماندلا بود. از فیلم های دیگر او میتوان “هانکوک”، “دشت سوزان” و “جاده” را نام برد. چارلیز ترون که در سال ۲۰۰۷ تابعیت آمریکایی گرفت، عضو انجمن حمایت از حقوق زنان و همچنین از اعضا فعال انجمن دفاع از حیوانات نیز می باشد. چارلیز ترون با استفان جنکینز، خواننده گروه سومین چشم کور از ژانویه سال ۱۹۹۸ تا جولای ۲۰۰۱ دوستی نزدیکی داشت. آنها بر سر اینکه جنکینز نتوانست جواب بله را از چارلیز ترون برای ازدواج بگیرد بهم زدند.

از سال ۲۰۰۱ چارلیز ترون با بازیگر نقش مقابل خود در فیلم “به دام افتاده”، یعنی استوارت تونسند رابطه پیدا میکند. آنها از آن هنگام تا سال ۲۰۱۰ زندگی مشترکی داشته اند، امّا به ثبت ازدواج اعتقادی ندارند. چارلیز ترون تاکنون در مجموع ۴۸ بار نامزد دریافت جایزه های مختلف برای بازی در فیلم هایش شده که توانسته ۲۴ جایزه را بدست بیاورد که مهمترین آن اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم “هیولا” و در سال ۲۰۰۴ بود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جرج لوکاس
نکاتی کوتاه درباره چارلیز ترون

عضو انجمن حمایت از حقوق زنان می‌ باشد. او همچنین از اعضا فعال انجمن دفاع از حقوق حیوانات نیز می‌ باشد.

زبان اصلی شارلیز آفریقایی و زبان دوم وی انگلیسی است. که البته آن را خیلی روان صحبت میکند.

بعد از دریافت اسکار برای شرکت در جشن های محلی به آفریقا رفته و در کشور خود مهمان افتخاری نلسون ماندلا در تاریخ ۱۱ مارس ۲۰۰۴ بود.

تام هنکس بازیگر محبوب وی است.

حامی حقوق همجنس‌ گرایان است.

رقصنده باله بوده است.

برای بازی درفیلم هیولا به وزن خود حدود ۱۴ کیلوگرم اضافه کرد که در میان زنان بازیگر از رکوردها محسوب میشود.

قد وی ۱۷۷ سانتیمتر است.

از اکتبر ۲۰۰۵ تا دسامبر ۲۰۰۶، از طریق تبلیع برای کمپانی ساعت سازی ریموند ویل، حدود ۳ میلیون دلار درآمد داشت. البته در فوریه ۲۰۰۷ مجبور شد بخاطر عدم پایبند بودن به قرارداد و شکایت شرکت ساعت سازی، به این شرکت جریمه پرداخت کند که گفته میشود مبلغ ۲۰ میلیون دلار، رقم جریمه وی بوده است.

در سال ۲۰۰۷ تابعیت آمریکایی گرفت.

با استفاده از هیپنوتیزم درمانی موفق به ترک سیگار خود گردید.

در ژانویه ۲۰۱۰، به رابطه ۹ ساله خود با استوارت تاونسند پایان داد.

به ورزشهای فوتبال و بسکتبال علاقه زیادی دارد. همچنین تیم بسکتبال محبوبش، هچون بسیاری از ستارگان هالیوود لس آنجلس لیکرز است

تصویر یک گل را روی پای راستش و یک ماهی را پشت پای راستش خالکوبی کرده‌ است.

در ژوئیه ۲۰۰۹، در طی سفرش به خارج از آمریکا، به یک بیماری معده با ویروسی ناشناخته دچار شد و پس از چند روز بستری بودن در بیمارستان و استراحت در خانه، بهبود پیدا کرد.

همچون افرادی چون لئوناردو دی کاپریو و بیلی باب تورنتون، شارلیز نیز دچار بیماری اختلال وسواسی جبری است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی محمد محبیان

در سال ۲۰۰۵، وقتی مادرش ازدواج کرد، منابع به اشتباه گزارش دادند که شارلیز قرار است ازدواج کند. به همین دلیل عکاسان زیادی به خانه وی هجوم آوردند. بسیاری نیز با بالگرد بالای منزل وی پرواز کردند تا از مراسم فیلمبرداری کنند که بعداً متوجه شدند اشتباه کرده‌اند. شارلیز نیز از این اتفاق بسیار ناراحت شده بود.

شارلیز ترون فیلمها

” ۲ روز در دره” ۱۹۹۶
” آن کاری که می‌ کنی!” ۱۹۹۶
” آزمون و خطا” ۱۹۹۷
” وکیل مدافع شیطان” ۱۹۹۷
” شهرت” ۱۹۹۸
” جو یانگ نیرومند” ۱۹۹۸
” همسر فضانورد” ۱۹۹۹
” قوانین خانه سایدر” ۱۹۹۹
” بازی‌ های گوزن قطبی” ۲۰۰۰
” محوطه” ۲۰۰۰
” افسانه بگر ونس” ۲۰۰۰
” مردان افتخار” ۲۰۰۰
” نوامبر شیرین” ۲۰۰۱
” نفرین عقرب یشمی” ۲۰۰۱
” ۱۵ دقیقه” ۲۰۰۱
” به‌ دام‌ افتاده” ۲۰۰۲
” بیدارشدن در رنو” ۲۰۰۲
” کسب و کار ایتالیایی” ۲۰۰۳

” هیولا” ۲۰۰۳
” زندگی و مرگ پیتر سلرز” ۲۰۰۴
” سر در ابرها” ۲۰۰۴
” سرزمین شمالی” ۲۰۰۵
” ایان فلاکس” ۲۰۰۵
” در دره الاه” ۲۰۰۷
” خوابگردی” ۲۰۰۸
” هنکاک” ۲۰۰۸
” نزاع در سیاتل” ۲۰۰۸
” دشت سوزان” ۲۰۰۹
” جاده” ۲۰۰۹
” آسترو بوی” ۲۰۰۹

” بزرگسالان جوان” ۲۰۱۱
” سفید برفی و شکارچی” ۲۰۱۲
” پرومتئوس” ۲۰۱۲
” یک میلیون راه برای مردن در غرب” ۲۰۱۴
” مکان‌ های تاریک” ۲۰۱۵
” مکس دیوانه: جاده خشم” ۲۰۱۵
آخرین چهره” ۲۰۱۵
” کوبو و دو تار” ۲۰۱۶
“شکارچی” ۲۰۱۶
“سرنوشت خشمگین” ۲۰۱۷
“بلوند اتمی” ۲۰۱۷

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی شارلیز ترون
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه