بیوگرافی مل گیبسون

5 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی مل گیبسون به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی 

در زندگی نامه مل گیبسون اینگونه آمده است که : “مل کولومکیل جرارد گیبسون” بازیگر، تهیه کننده و کارگردان سینما در ۳ ژانویه سال ۱۹۵۶در شهر نیویورک آمریکا متولد شد و در خانواده ای کاتولیک رشد یافت. پدرش از تبار استرالیایی و مادرش ایرلندی آمریکایی بود. مل ششمین بچه از ۱۰ بچه هوتان گیبسون و آنه ریلی گیبسون می‌ باشد.

زندگینامه مل گیبسون 

بیوگرافی مل گیبسون

فعالیت هنری

مل گیبسون پس از گذراندن تحصیلات دبیرستانی، وارد دانشگاه نیوسوث ولز در سیدنی شد. او در مؤسسه ملی هنرهای دراماتیک سیدنی به همراه جفری راش و جودی دیویس به بازیگری رو آورد.

پس از حضور در چند نمایش تلویزیونی سال ۱۹۷۹، برای بازی در فیلم “مکس دیوانه” و سپس تیم انتخاب شد.

بازی در فیلم “جمع و جور” و “کم هزینه مکس دیوانه”، او را در سراسر جهان مشهور کرد.

مهمترین افتخارات : برنده اسکار بهترین کارگردانی و بهترین فیلم برای “شجاع دل “

مل گیبسون در دوران دانشگاهش فعالیت های هنری مختلفی را پیش گرفت و حتی توانست همراه با جودی دیویس که بعدها ستاره سینما شد، در نمایش “رومئو و ژولیت” به روی صحنه برود. مل گیبسون سپس در سال ۱۹۷۷ در اولین تجربه نقش آفرینی سینمایی خود مقابل دوربین “شهر تابستانی” رفت که آغازگر ورود او به سینما بود. امّا دیری نگذشت که مل گیبسون برای بازی در فیلم “مکس دیوانه” انتخاب شد، اکشنی دیوانه وار که توانست به فروش قابل توجهی دست پیدا کند و چند دنباله دیگر نیز برای آن ساخته شود.

مل گیبسون پس از درخشش در سینمای استرالیا به هالیوود رفت و بازیگر سری فیلم های “اسلحه مرگبار” شد که او را به شهرتی جهانی رساند. با اینحال گیبسون جوان که هنوز به قله موفقیت نرسیده بود، در سال ۱۹۹۵ پروژه بلند پروازانه “شجاع دل” را با بازی و کارگردانی خودش ساخت. اثری که سبب شد او همزمان جایزه اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را از آن خود کند و موفقیتش در مهمترین فستیوال جهانی را جشن بگیرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جان آبراهام
نکاتی که احتمالا درباره مل گیبسون نمی دانیم:

مل گیبسون در سال ۱۹۹۷ جایزه AO که بالاترین نشان هنری استرالیا می باشد را دریافت نمود.

در سال های دور مدتی را با جفری راش هم اتاقی بود.

برادر بزرگترش به نام دونل گیبسون بازیگر است.

همانند شخصیتش در فیلم “اسلحه مرگبار”، عاشق داستان “سه کله پوک” است.

صدای مل گیبسون در اکران بریتانیایی “مکس دیوانه” دوبله شده بود.

دکتری که مل گیبسون را در بیمارستان به دنیا آورد، پدربزرگ فیلمساز جی روزیکا می باشد!

اولین بازیگر استرالیایی بود که مبلغ ۱ میلیون دلار دستمزد دریافت نمود.

در ابتدا موافق بازی در نقش ویلیام والاس نبود امّا پس از اینکه تهیه کنندگان به او گفتند در صورتی اجازه ساخت فیلم به او می دهند که خودش در نقش اصلی بازی کند، پذیرفت که در این نقش حضور پیدا کند.

برای ساخت فیلم “مصائب مسیح” ۲۵ میلیون دلار از ثروت شخصی خودش را خرج کرد.

مل گیبسون از دو ازدواجی که تاکنون انجام داده ۸ فرزند داشته است.

پیش از انتخاب پیرس برازنان برای بازی در نقش “جیمز باند”، مل گیبسون نامزد اصلی ایفای این نقش بود امّا آلبرت آر بروکلی یکبار به دلیل اینکه او اصالت بریتانیایی نداشت او را نپذیرفت و بار دوم هم خود گیبسون به دلیل ساخت “شجاع دل” از بازی در این فیلم انصراف داد.

مل گیبسون در زیر زمین منزلش یکی کلیسای شخصی ساخته که هر روز در آن به راز و نیاز می پردازد.

بازی در نقش بتمن را نپذیرفت. همچنین برای بازی در نقش ولوورین در فیلم “مردان ایکس” در نظر گرفته شده بود امّا به دلیل دستمزد بالا این همکاری میسر نشد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی والت بکر

به همراه وارن بیتی، کلینت ایستوود، رابرت ردفورد، ریچارد آتنبورگ و کوین کاستنر، یکی از ۶ سینماگری است که اگرچه به عنوان بازیگر شناخته می شوند، امّا یک اسکار کارگردانی در کارنامه دارند.

مل گیبسون مجبور شدن خانه مجللش را در سال ۲۰۱۰ را بفروشد تا بتواند هزینه طلاق از همسر سابقش را پرداخت نماید.

در پروسه طلاق طولانی اش، مجبور شد به همسر سابقش ۸۵۰ میلیون دلار پرداخت کند که بزرگترین مبلغی است که در هالیوود بابت طلاق پرداخت شده است.

دچار بیماری اختلال دو قطبی است.

بازی در نقش کایل ریس در قسمت اول “ترمیناتور” را نپذیرفت.

در یک مصاحبه درباره فیلم “مصائب مسیح” گفته بود که در آن مقطع دچار بیماری افسردگی شدید شده بوده و اگر این اثر را نمی ساخت شاید خودکشی می کرد!

در پی رکود اقتصادی جهان در سال ۲۰۰۸ ارزش دارایی او از ۹۰۰ میلیون دلار به ۶۵۰ میلیون دلار رسید.

مل گیبسون مربی بازیگری هیث لجر بوده است.

بازی در نقش جان مک کلن در سری فیلهای ” جان سخت ” را نپذیرفت.

مل گیبسون از محبوب ترین بازیگران حال حاضر هالیوود و سینمای استرالیاست. او بارها جایزه محبوب ترین بازیگر مرد را از آن خود کرده است. در سال ٢٠٠۴، مجله فوربس او را به عنوان متنفذترین ستاره صنعت سینمای آمریکا معرفی نموده است.

مل گیبسون بازیگری را در انستیتو ملی هنرهای زیبا ودانشگاه نیوساچ ویلزسیدنی استرالیا خوانده است. مقام دوازدهم رادر مجله امپایرچاپ انگلستان در لیست صد ستاره تاریخ سینما بدست آورد. در سال ۱۹۹۶ از سوی مجله آمریکایی people به عنوان یکی از ۵۰ مرد زیبای جهان شناخته شد. مل گیبسون در انیمیشن “فرار جوجه ای” صحبت کرده است. بالاترین نشان افتخار استرالیا (ao) را در سال ۱۹۹۷ بدست آورد. برادرش “دونال گیبسون” هم بازیگر است. اولین فارغ التحصیل مدرسه درام نیوزلند در رشته نمایش بود.

مطلب مرتبط:  بيوگرافی بیتا سحرخیز
اثار مل گیبسون

شهر تابستانی
مکس دیوانه
تیم ۱۹۷۹ تیم
مکس دیوانه ۲
گالیپولی
یک سال زندگی خطرناک
نیروی حمله
خانم سافل
رودخانه، بخشش
مکس دیوانه ۳
اسلحه مرگبار ۱
طلوع آفتاب تکوایلا
اسلحه مرگبار ۲
هملت
هواپیمائی آمریکا
پرنده ای روی سیم، همیشه جوان، اسلحه مرگبار ۳، مرد بدون چهره، ماوریک، شجاع‌ دل، خون بها، فرضیه توطئه، اسلحه مرگبار ۴، بازپرداخت، آنچه زنان می‌ خواهند، میهن‌ پرست، هتل میلیون دلاری، ما سرباز بودیم، نشانه ها، کارآگاه آوازخوان، چه کسی ماشین الکتریکی را نابود کرد؟، لبه تاریکی و سگ آبی

فیلمشناسی در مقام کارگردانی

مرد بدون چهره، شجاع دل، مصائب مسیح، آخرالزمان و آپوکالیپتو

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی مل گیبسون
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه