بیوگرافی ویل اسمیت

5 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی ویل اسمیت به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

در زندگینامه ی ویل اسمیت اینگونه آمده است که: ویل اسمیت در ۲۵ سپتامبر سال ۱۹۶۸ در فیلادلفیا، پنسیلوانیا آمریکا متولد شد.

زندگینامه ویل اسمیت 

بیوگرافی ویل اسمیت

فعالیت هنری

ویلارد کریستوفر اسمیت دومین فرزند از چهار فرزند ” ویلارد سی و کرولاین اسمیت ” بود. خانواده اسمیت از نژاد آفریقایی – آمریکایی بودند.

ویل‌ اسمیت‌ یکی‌ از هنرپیشه‌ های‌ سیاه‌ پوست‌ مطرح‌ هالیوود می باشد. او با نقش‌ آفرینی‌ در فیلم‌ هایی‌ چون‌ وصلت‌، پسران‌ بد و مردان‌سیاه‌ پوش‌ توانست‌ به‌ موفقیت‌ بین‌ المللی‌ دست‌ پیدا کند.

این‌ هنرپیشه‌ سیاه‌ پوست‌ نه‌ تنها در عرصه‌ سینما بلکه‌ در صحنه‌ خوانندگی‌ نیز حضوری‌ پررنگ‌ دارد. ویل‌ اسمیت‌ یکی‌ از هنرپیشه‌ هایی‌ است‌ که‌ با تبعیض‌ نژادی‌ در آمریکا مبارزه‌ میکند و تاکنون‌ چندین‌ بار دست‌ به‌ فعالیت‌ های‌ بشر دوستانه‌ به‌ ویژه‌ برای‌ سیاه‌ پوستان‌ زده‌ است‌.

باید افزود که‌ همسر و پسر کوچک‌ ویل‌ اسمیت‌ نیز از بازیگران‌ خوب‌ هالیوود می‌ باشند. او در فیلم‌ علی‌ در کنار همسرش‌ ایفای‌ نقش‌ میکرد و در فیلم‌ در تعقیب‌ خوشبختی‌ به‌ همراه‌ پسرش‌ جیدن‌ اسمیت‌ به‌ بازی‌ پرداخت‌. اکنون‌ نگاهی‌ به‌ زندگی‌ این‌ هنرپیشه‌ خواهیم‌ داشت‌.

زندگی شخصی

ویل اسمیت در یک‌ خانواده‌ متوسط جامعه‌ در پنسیلوانیا در آمریکا چشم‌ به‌ جهان‌ گشود. پدر ویل اسمیت مهندس‌ راه‌ و ساختمان‌ و مادرش‌ مدیریک‌ مدرسه‌ بود. ویل‌ اسمیت در کودکی‌ میگفت‌: “من‌ سیاه‌ پوست‌ نیستم‌. من‌ تاریک‌ و کثیفم‌.” در واقع‌ او احساس‌ میکرد رنگ‌ سیاه‌ پوستش‌ به‌ دلیل‌ کثیفی‌ می باشد و در دنیای‌ کودکی‌ اش‌ مرتب‌ به‌ حمام‌ میرفت‌ و بدنش‌ را با لیف‌ و صابون‌ محکم‌ می شست‌ تا رنگ‌ پوستش‌ تغییر کند. اما به‌ مرور متوجه‌ شد او کثیف‌ نیست‌ بلکه‌ از نژاد سیاه‌ پوستان‌ می باشد ویل‌ اسمیت از زمانی‌ که‌ وارد مدرسه‌ شد طعم‌ تبعیض‌ نژادی‌ را چشید. او از کودکی‌ علاقه‌ به‌ موسیقی‌ و نواختن‌ گیتار داشت‌.

لذا در دوران‌ دبیرستان‌ به‌ همراه‌ چند تن‌ از همکلاسی‌ هایش‌ یک‌ گروه‌ جاز کوچک‌ ترتیب‌ داد و در ۱۸ سالگی‌ وارد یک‌ گروه‌ رپ‌ شد و اولین‌ آلبومش‌ را درسال‌ ۱۹۸۷ یعنی‌ در سن‌ ۱۹ سالگی‌ به‌ بازار عرضه‌ کرد. چند میلیون‌ کپی‌ از این‌ آلبوم‌ به‌ فروش‌ رفت‌. یکی‌ از بهترین‌ آثارش‌ در آن‌ دوران (زمان‌ تابستان‌) و (والدین‌ نمی‌ دانند) بود.

===

در سال‌ ۱۹۹۰ با کمبود مالی‌ رو به‌ رو شد لذا به‌ دنبال‌ دریافتن‌ شغلی‌ مناسب‌ و پردرآمد بود. از این‌ رو با کمک‌ یکی‌ از دوستانش‌ که‌ در گروه‌ جاز با او آشنا شده‌ بود توانست‌ با شبکه‌ تلویزیونی‌ NBC قرارداد امضا کند و به‌ اجرای‌ موسیقی‌ و خوانندگی‌ بپردازد که‌ خوشبختانه‌ به‌ موفقیت‌ رسید. صعود سریع‌ او در سلسله‌ مراتب‌ حرفه‌ ای‌ در بین‌ هم‌ قطارانش‌ حتی‌ افراد با تجربه‌ تر از او را نیز مبهوت‌ ساخت‌. او در تلویزیون‌ به‌ یک‌ ستاره‌ مبدل‌ شده‌ بود. او اولین‌ سیاهپوست‌ تاریخ‌ سینما است‌ که‌ نامش‌ در راس‌ فهرست‌ تیتراژ یک‌ فیلم‌ با فروش‌ ۳۵۰ میلیون‌ دلاری‌ (روز استقلال‌) قرار گرفت‌. با ورود به‌ تلویزیون‌ راه‌ به‌ سینما پیدا کرد اما خوانندگی‌ و موسیقی‌ را کنار نگذاشت‌. دومین‌ آلبومش‌ جایزه‌ بهترین‌ اجرای‌ رپ‌ را از آن‌ خودش‌ کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی آزاده پورمختار
فیلم‌ درجه‌ های‌ ششم‌ جدایی‌

با بازی‌ در فیلم‌ درجه‌ های‌ ششم‌ جدایی‌ در سال‌ ۱۹۹۳ استعداد هنرپیشگی‌ خود را نشان‌ داد. او از معدود سیاه‌ پوستانی‌ است‌ که‌ توانسته‌ است‌ در سه‌ رشته‌ محبوب‌ هنری‌ همچون‌ سینما، تلویزیون‌ و موسیقی‌ به‌ موفقیت‌ برسد. فیلم‌ مردان‌ سیاه‌ پوش‌ در سال‌ ۱۹۹۷ او را به‌ اوج‌ شهرت‌ رساند در واقع‌ اولین‌ فیلم‌ های‌ ویل‌ اسمیت‌ بهترین‌ فیلم‌ های‌ او محسوب‌ میشوند. مردان‌ سیاه‌ پوش‌ ۲ نیز با حضور ویل‌ اسمیت‌ ساخته‌ شد. باید متذکر شد که‌ فیلم‌ (من‌ روبوت‌) و (علی‌) که‌ در نقش‌ محمد علی‌ کلی‌ بازی‌ کرد از جمله‌ بدترین‌ فیلم‌ های‌ وی‌ به‌ شمار میرود. ویل‌ اسمیت‌ در ۲ جولای‌ ۲۰۰۵ یک‌ کنسرت‌ لایو درفیلادلفیا بر پا کرد و عایدی‌ درآمد فروش‌ بلیت‌ آن‌ را صرف‌ کمک‌ های‌ خیریه‌ و بشردوستانه‌ کرد.

ازدواج‌ ویل‌ اسمیت‌ در سال‌ ۱۹۹۲ با شری‌ زامپینو ازدواج‌ کرد. ثمره‌ این‌ ازدواج‌ یک‌ پسر به‌ نام‌ ویلارد کریستوفر سوم‌ بود. متأسفانه‌ ویل‌ باهمسرش‌ سر سازگاری‌ نداشت‌، لذا در سال ‌۱۹۹۵ بعد از ۳ سال‌ زندگی‌ مشترک‌ از هم‌ جداشدند.

ویل‌ در سال‌ ۱۹۹۷ با جادا پینکت‌ هنرپیشه‌ هالیوود نامزد شد و بعد از مدت‌ کوتاهی‌ ازدواج‌ کرد و صاحب‌ ۲ فرزند به‌ نام‌ های‌ جیدن‌ کریستوفر متولد ۱۹۹۸ و ویلو کامیل‌ متولد ۲۰۰۰ شد ویل‌ اسمیت‌ با بازی‌ در فیلم‌ های‌ من‌ روبوت‌ و پسرهای‌ بد و مردان‌ سیاهپوش‌ در لیست‌ فهرست‌ ثروتمندان‌ ۴۰ ساله‌ قرار گرفت‌.

===

ویل‌ اسمیت‌ با بازی‌ در فیلم‌ وصلت‌می‌خواست‌ با تبعیض‌ نژادی‌ به‌ مبارزه‌ کند. او درکنار ایوامندز توانست‌ با زبان‌ بازیگری‌ عقاید تبعیض‌ نژادی‌ را سرکوب‌ کرده‌ و نشان‌ دهد که‌ در آمریکای‌ مدرن‌ هنوز تبعیض‌ نژادی‌ به‌ وفور احساس‌ میشود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی حسین خانی‌بیک
نکاتی که احتمالاً درباره ویل اسمیت نمی دانیم:

معمولاً نقش پلیس یا مامور را بازی میکند.

با همسرش ” جید پینکت اسمیت ” وقتی آشنا شد که ” جید ” سعی میکرد نقشی در سریال The Fresh Prince of Bel-Air بدست آورد اما او موفق نشد و نقش به ” نیا لانگ ” رسید.

دو پسر به نام های ویلارد اسمیت سوم، جیدن و یک دختر به نام ” ویلو ” دارد.

می گوید شخصیتش را در فیلم ” روز استقلال ” برا اساس شخصیت ” هریسون فورد ” در جنگ ستارگان بازی کرده.

ویل‌ اسمیت‌ به عنوان رپر هم شناخته میشود.

برنده جایزه گرمی ( از مهم ترین جایزه های موسیقی ) شده.

در سال ۱۹۹۸ یکی از ۵۰ انسان زیبای جهان انتخاب شد.

بعنوان یک چهره مردمی اجرای جشن تحلیف رئیس جمهور ” بیل کلینتون ” را برای جوانان بر عهده داشت.

بازی در نقش ” نئو ” در فیلم ” ماتریکس ” را رد کرد!

اولین رپری بوده که نامزد اسکار شده.

اسپانیایی را مثل انگلیسی روان صحبت میکند.

برای بیشترین حضور در در سه فرش قرمز در عرض ۱۲ ساعت صاحب رکورد گینس شد ولی این رکورد را به دو بازیگر دیگر باخت.

یکبار اعلام کرده برای رد نقش ” نئو ” در ” ماتریکس ” جهت بازی در ” غرب غرب وحشی ” پشیمان شده.

میزبان مراسم اهدای جوایز فیلم ام تی وی در سال ۱۹۹۴ بوده.

قبل از ” برد پیت ” برای نقش ” آقای اسمیت ” در فیلم ” آقا و خانم اسمیت ” در نظر گرفته شده بود.

طرفدار پر پرو پا قرص گروه هوی متال Soilwork است.

در اکتبر ۲۰۰۵ به علت آتش سوزی مجبور به ترک خانه اش در کالیفرنیا شد.

طلاق توافقی از همسر قبلیش ” شری اسمیت ” برایش بسیار گران تمام شد! مبلغی معادل ۹۰۰.۰۰۰ دلار را یکجا به شری پرداخت کرد و ماهانه ۲۴.۰۰۰ دلار هم بابت هزینه فرزندانش به او می پردازد.

در سال ۱۹۹۸ در یکی از رپ هایش گفت: محمد علی او را ” بزرگترین ” خطاب خواهد کرد و دو سال و نیم بعد او در فیلم ” علی ” شخصیت ” محمد علی ” ( بوکسر سیاه پوست ) را بازی کرد!

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کریستین آدامز

شخصیت او در فیلم ” مردان سیاه پوش ” در حقیقت سیاه پوست نبود و قبل از او چند بازیگر سفید پوست برای این نقش در نظر گرفته شده بود از جمله ” کریس او دانل ” و ” دیوید شویمر “.

از میهمانان عروسی پرخرج ” تام کروز ” و ” کیتی هولمز ” در ایتالیا بود.

قبل از بیست سالگی میلیونر بود!

طرفدار کشتی حرفه ای است.

شطرنج باز خوبی هم است.

او و دخترش هر یک فیلمی داشتند که در روز ۲ جولای همزمان اکران می شد فیلم ویل ” هانکوک ” بود و فیل دخترش ” کیت کیترج: یک دختر آمریکایی “

دو فیلم دارد که با کلمه I شروع می شود I Robot و I am Legend!Will Smith

دوبار در فیلم مکعب روبیک را حل کرده یکبار در سریال ” Fresh Prince of Bel Ai ” و یکبار هم در فیلم ” بدنبال خوشبختی ” و این مهارت را یکبار هم در برنامه زنده به همه نشان داد او توانست مکعب روبیک را در ۵۵ ثانیه حل کند!

مهمترین فیلم های ویل اسمیت

Seven Pounds 2008

Hancock 2008

I Am Legend 2007

The Pursuit of Happyness 2006

I, Robot 2004

Bad Boys II 2003

Men in Black II 2002

Ali 2001

Men in Black 1997

Independence Day 1996

Bad Boys 1995

Six Degrees of Separation 1993

برخی از دستمزد های ویل اسمیت

Men in Black III 2012: $20,000,000

Will Smith 06Hancock 2008: $20,000,000

The Pursuit of Happyness 2006: $20,000,000

I, Robot 2004: $28,000,000

Bad Boys II 2003: $20,000,000 + 20% of the gross

Men in Black II 2002: $20,000,000 + 10% Gross

Ali 2001: $20,000,000

Men in Black 1997: $5,000,000

Independence Day 1996: $5,000,000

six Degrees of Separation 1993: $500,000

مهمترین افتخارات

نامزد اسکار در سال ۲۰۰۱ برای فیلم ” علی “، نامزد اسکار در سال ۲۰۰۶ برای فیلم ” به دنبال خوشبختی “، و چهار نامزدی گلدن گلاب و ده ها نامزدی و افتخار بزرگ و کوچک دیگر

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی ویل اسمیت
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه