بیوگرافی کاترین زتا جونز

5 سال پیش
بیوگرافی کاترین زتا جونز
Rate this post

بیوگرافی کاترین زتا جونز به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

در زندگی نامه کاترین زتا جونز اینگونه آمده است که : کاترین زتا جونز در ۲۵ سپتامبر ۱۹۶۹ در شهر سوانسا، گلامورگان غربی ولز دیده به جهان گشود. کاترین زتا جونز اولین بازی های خود را روی صحنه انجام داد و با بازی در نمایش موزیکال خیابان ۲۴ طعم هنرنمایی را چشید، اما در اصل حضور در مجموعه کمدی درام “شکوفه عزیز ماه می” بود که کاترین توانست نام خود را روی زبانها بیاندازد و خودش را به یکی از عامه پسندترین هنرپیشه های زن تلویزیون بریتانیا تبدیل نماید. کاترین زتا جونز این قابلیت را داشت که در عرصه متفاوتی از نقش ها بازی نماید.

زندگینامه کاترین زتا جونز 

بیوگرافی کاترین زتا جونز

فعالیت هنری

پس از موفق شدن سری اول مجموعه کاترین زتا جونز به صحنه نمایش بازگشت و سپس در مینی سریال کاترین کبیر به بازی پرداخت. کاترین زتا جونز اولین فیلم سینمایی خود را به کارگردانی فیلیپ دی بروکا در سال ۱۹۹۰ ایفای نقش کرد.

و این دی بروکا بود که او را روی صحنه نمایش کشف کرد. کاترین زتا جونز در ادامه بازی در نقش های مکمل، چندین فیلم را دنبال نمود که از میان آنها می توان به “کریستف کلمب کاشف” ۱۹۹۲ و نقشی طولانی تر در فیلم “شبح” ۱۹۹۶ اشاره کرد. پس از بازی در نقش النا مقابل آنتونی هاپکینز و آنتینو بانداراس در “نقاب زرو” ۱۹۹۸به یک چهره بین المللی تبدیل گردید.

کاترین زتا جونز که یک خواننده مستعد نیز هست به طور رسمی یا گروه اپرای ملی انگلستان نیز همکاری داشته است. کاترین در اواخر سالهای نود با بازی در آثار قابل توجهی همچون “دام افکنده” در مقابل شان کانری،”روح زدگی”، و “ترافیک” نام خود را به عنوان بازیگری مطرح تثبیت کرد و توانست جایزه اسکاری به خاطر حضور در “شیکاگو” دریافت نماید. کاترین زتا جونز بعد از دریافت ۲۰ میلیون دلار برای تبلیغ T-Mobile از تلویزیون فرا ارتباطی انگلستان به ثروتمندترین و پول سازترین زن بریتانا تبدیل شد. کاترین زتا جونز در نوامبر ۲۰۰۰ با مایکل داگلاس که اختلاف سنی زیادی هم با یکدیگر دارند ازدواج کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی حمید فرخ نژاد
۱۵ حقیقت بسیار جالب در مورد کاترین زتا جونز که کمتر کسی از آن ها باخبر است

۱- کاترین در خانواده ای که پدرش صاحب یک کارخانه شکلات سازی بود به دنیا آمد.

کاترین زتا جونز در ۲۵ سپتامبر سال ۱۹۶۹ در شهر سوانزی در ولز دیده به جهان گشود. مادرش پاتریشیا نام داشت و خیاط بود. پدر کاترین نیز دیوید جونز نام داشت و صاحب یک کارخانه شکلات سازی بود. کاترین ۲ برادر داشت که به او کمک کردند تا بتواند کمپانی فیلم سازی خود به نام “میلک وود فیلمز” (Milkwood Films) را تأسیس کند.

۲- معمای نام کاترین چیست؟

نام کاترین از اسم مادربزرگ هایش گرفته شده است. مادربزرگش کاترین فیَر (Catherine Fair) و زتا جونز (Zeta-Jones) نام داشت.

۳- کاترین آموزش موسیقی دیده است.

کاترین زتا جونز دوران دبستان خود را در مدرسه موسیقی هیزل جانسون و مدرسه دامبارتون هوس در سوانزی انگلستان گذرانده است. بعد از اتمام دوران مدسه وی دوره های نمایش موزیکال را در مدارس هنرهای آموزشی چیزویک به اتمام رسانید.

۴- کاترین با بازی در فیلم زورو (Zorro) به شهرت رسید.

کاترین زتا جونز در سال ۱۹۹۸ در فیلم “ماسک زورو” در کنار هنرپیشه های مطرحی همچون آنتونیو باندراس و آنتونی هاپکینز، به ایفای نقش پرداخت که وی را به شهرت رساند و بعد از آن توانست در نقش اول فیلم های مشهوری بازی کند.

۵- عروسی کردن وی با مایکل داگلاس بر شهرت وی افزوده است.

کاترین در سال ۱۹۹۸ در فستیوال فیلم دیووایل با مایکل داگلاس آشنا شد. بعد از چند مدت نامزدی آنها در سال ۲۰۰۰ با هم ازدواج کردند و در حال حاضر دو بچه دارند؛ پسری به نام دیلان مایکل و دختری به نام کَریز زتا

مطلب مرتبط:  بیوگرافی شیدا یوسفی

۶- تولد کاترین و داگلاس دقیقا در یک تاریخ اتفاق افتاده است.

کاترین زتا جونز و مایکل داگلاس هر دو در یک تاریخ، ۲۵ سپتامبر، به دنیا آمده اند اما کاترین ۲۵ سال از شوهر خود جوان تر است.

۷- غذای مورد علاقه کاترین چیست؟

کاترین به خوردن ساندویچ ماهی دودی سالمون با نان سبوس دار و حلقه های سیب زمینی برشته شده علاقه فراوانی دارد.

۸- او در یک فیلم موفق با شوهر خود همبازی بود.

کاترین زتا جونز در سال ۲۰۰۱ با همسرش مایکل داگلاس در یک درام جنایی به کارگردانی استیون سودربرگ به نام “ترافیک” هم همبازی بود که فیلم به موفقیت تجاری خوبی نیز دست پیدا کرد.

۹- کاترین عاشق دستگاه های پخش موسیقی قابل حمل است.

کاترین همیشه یک دستگاه پخش موسیقی همراه خود دارد.

۱۰- کاترین عاشق بازی گلف است.

کاترین علاقه ی خاصی به بازی گلف دارد و اکثراً هفته ای ۲ بار در زمین گلف نزدیک خانه اش در برمودا گلف بازی میکند. او در سال ۲۰۰۵ یکی از اعضای تیم “آل استارز کاپ» بود که به قهرمانی اروپا رسید. این بازی ها که بین هنرمندان جهان برگزار میشد با شکست شوهرش مایکل که در تیم ایالات متحده حضور داشت به پایان رسید.

۱۱- کاترین یک بار علیه مزاحمان خود اقامه دعوی کرده است.

در سال ۲۰۰۴ کاترین زتا جونز به همراه شوهرش علیه زنی به نام داونت نایت (Dawnette Knight) که با فرستادن نامه هایی حاوی تصاویر تهدید کننده برای کاترین مزاحمت ایجاد کرده بود اقامه دعوی کردند.

۱۲- کاترین به بیماری دو قطبی بودن شخصیت مبتلا است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مازیار جبرانی

۱۳- کاترین و شوهرش از سرمایه نسبتاً بالایی برخوردارند.

ثروت خالص او و شوهرش ۲۷۸ میلیون دلار برآورد شده است که بیشتر این ثروت به همسر او تعلق دارد.

۱۴- مراسم عروسی آن ها بسیار مجلل بود.

مراسم عروسی این دو با هزینه ای ۱٫۵ میلیون دلاری یکی از پرهزینه ترین مراسم دوران خود به شمار میرفت. عروسی آنها در هتل پلازای شهر نیویورک برگزار شد.

۱۵- جوایزی که کاترین زتا جونز به دست آورده است.

کاترین زتا جونز تاکنون جوایز معتبر زیادی از قبیل جایزه اسکار، بفتا بلاک باستر انترتینمنت اوارد (Blockbuster Entertainment Award)، جایزه ویژه انجمن منتقدان (Broadcast Film Critics Association Award)، جایزه آینوکا (INOCA Award) و غیره را بدست آورده است.

فیلمهای کاترین زتا جونز

۱۹۹۰ هزار و یک شب
۱۹۹۱ خارج از آبی
۱۹۹۲ کریستوف کلمب-کاشف
۱۹۹۲ سفرنامه ایندیانا جونز جوان
۱۹۹۵ کاترینای بزرگ
۱۹۹۶ شبح
۱۹۹۸ نقاب زورو
۱۹۹۹ تَلِه گذاری
۲۰۰۰ ترافیک
۲۰۰۲ شیکاگو
۲۰۰۲ سنگدلی تحمل‌ناپذیر
۲۰۰۴ ترمینال
۲۰۰۴ دوازده نفر اوشن
۲۰۰۵ افسانه زورو
۲۰۰۷ نمایشهای به مبارزه طلبانه مرگ
۲۰۰۷ بدون رزرو
۲۰۰۹ Rebound
۲۰۱۲ دوران راک
۲۰۱۳ شهر شکسته

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی کاترین زتا جونز
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه