بیوگرافی کلينت ايستوود

5 سال پیش
بیوگرافی کلينت ايستوود
Rate this post

بیوگرافی کلينت ايستوود به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

در زندگینامه ی کلینت ایستوود اینگونه آمده است که : کلینتون (کلینت) ایستوود جونیور در ۳۱ مه ۱۹۳۰در سانفرانسیسکو آمریکا متولد شد. پدرش سنیور کلینت ایستوود و مادرش مارگارت راث رانر نام داشتند.

زندگینامه کلينت ايستوود 

بیوگرافی کلينت ايستوود

فعالیت هنری

بازیگر، کارگردان و تهیه‌ کننده آمریکایی برنده چهار جایزه اسکار شامل دو اسکار بهترین فیلم و دو اسکار بهترین کارگردانی می باشد.

از معروف‌ ترین ساخته‌ های کلینت ایستوود می توان به نامه‌ هایی از ایوجیما، پرچم‌ های پدران ما، دختر میلیون دلاری و نابخشوده اشاره نمود. از خصوصیات کارهای کلینت ایستوود این است که در اکثر مواقع کار تهیه کنندگی و موسیقی بر عهده خود او می باشد.

کلینت ایستوود در ابتدا بین سال‌ های ۱۹۵۵ تا ۱۹۷۷ تقریباً فقط به عنوان بازیگر در فیلم‌ ها ظاهر میشد. مهمترین نقش‌ های او نقش کابوی بدون نام سه گانهٔ سرجولیونه (به خصوص مشهورترین آنها: خوب بد زشت) و نقش هری در سری فیلم‌ های هری کثیف است.

کلینت ایستوود در سمت کارگردانی فیلم‌ های فوق‌ العاده‌ ای ساخته است که هر کدام بیانگر حقایقی تلخ از دنیای بدون نقص اطراف ما می‌ باشد. فیلم نابخشوده (۱۹۹۲) برای او اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را به ارمغان آورد. بعد از نابخشوده چند فیلم جنایی دیگر ساخت که در مقایسه با نابخشوده فیلم‌ های ضعیفی بودند. تا اینکه در سال ۲۰۰۳ رود میستیک را می سازد که در آن بازیگرانی چون شان پن و تیم رابینز حضور داشتند و جوایزی از جمله اسکار نیز برای این فیلم مهم دریافت کرده‌ اند و خود او نیز نامزد بهترین کارگردانی شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فرزاد فرخ
رود میستیک

سال بعد از موفقیت رود میستیک، فیلم تأثیرگذار دختر میلیون دلاری را میسازد و برای بار دوم بعد از نابخشوده، اسکار بهترین کارگردانی و فیلم را کسب میکند. در سال ۲۰۰۶ دوگانهٔ جنگی دربارهٔ جنگ جهانی دوم بین آمریکا و ژاپن با نام‌ های پرچم‌ های پدران ما و نامه‌ هایی از ایوجیمارا میسازد که هر دو از سوی بسیاری از منتقدین بهترین فیلم‌ های سال معرفی می شوند.

نامه‌ هایی از ایوجیما توانست در جوایز اسکار نامزد ۴ جایزه (از جمله بهترین فیلم و کارگردانی) بشود هر چند که در مقابل فیلم رفتگان از مارتین اسکورسیزی باخت. در ۲۰۰۸ دو فیلم مهم میسازد، یکی بچهٔ جایگزین (با بازی آنجلینا جولی که برای بازی در این فیلم نامزد جایزهٔ اسکار شد) و یکی گرن تورینو که برای آن جایزهٔ دست آورد یک عمر را گرفت. در ۲۰۰۹ کلینت ایستوود برای بار چندم، از مورگان فریمن در فیلم شکست‌ ناپذیرش استفاده میکند که نامزد دو اسکار شد ولی هیچ یک را بدست نیاورد.

آنچه همواره در فیلم‌ های وی قابل احساس است، تلخی بیش از حد ولی صادق فیلم‌ های اوست که به بحران‌ های دنیای اطراف ما می پردازد. از جمله آنها : جنگ و پیامدهای اشتباه آن، تجاوز، معلولیت و تبعیض نژاد و …

کلینت ایستوود فیلمها

از فیلم‌ های معروف وی میتوان به موارد زیر نمود :

خوب، بد، زشت

به خاطر چند دلار بیشتر

به خاطر یک مشت دلار

نابخشوده

دختر میلیون دلاری

قدرت مطلق

جنایت حقیقی

روی خط آتش

قلعه عقابها

گاوچرانها

هری کثیف در استخر کشته شد

مطلب مرتبط:  بیوگرافی لورا آنتونلی

فرار از زندان الکاتراز

دنیای بدون نقص (دنیای کامل)

کار خون

آخرت

رودخانه مرموز

پرچم های پدران ما

نامه‌هایی از ایوجیما

بچه اشتباهی

توضیح : فیلم های به خاطر یک مشت دلار و به خاطر چند دلار بیشتر فیلم هایی متفاوت می باشند و به ترتیب در سال های ۱۹۶۴ و ۱۹۶۵ ساخته شده‌ اند.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی کلينت ايستوود
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه