بیوگرافی جكی چان

4 سال پیش
بیوگرافی جكی چان
Rate this post

بیوگرافی جكی چان به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

در زندگی نامه جکی چان اینگونه آمده است که : جکی چان یکی معروفترین بازیگران فیلم‌ های اکشن در سال ۱۹۵۴ در هنگ کنگ متولد شد. پدرش چارلز چان و مادرش لی‌ لی چان در سفارت فرانسه در هنگ‌ کنگ کار می‌ کردند.

زندگینامه جكی چان 

بیوگرافی جكی چان

فعالیت هنری

وضعیت‌ مالی‌ خانواده‌ جکی چان‌ آنقدر نامناسب‌ بود که‌ آنان‌ می‌ خواستندجکی‌ پنج ساله‌ را در برابر هزار و پانصد دلار به‌ یک‌ دکتر اهل انگلیس بفروشند، اما از کارشان‌ منصرف‌ شدند و تصمیم‌ گرفتند برای‌ پیدا کردن کار بهتر به‌ استرالیا مهاجرت‌ نمایند. اما جکی‌ چان را در سن‌ هفت‌ سالگی‌ به‌ یک‌ پانسیون‌ در هنگ کنگ فرستادند.

جکی چان از هفت‌ سالگی به مدت ده سال، یعنی تا سال ۱۹۷۱ نزد استادی به‌ نام “یوشان یوان” عملیات آکروبات، کونگ‌ فو، اپرای چینی، پانتومیم و آواز را فرا گرفت. هشت ساله بود که در فیلم “هفت شانس‌ کوچولو” نقش کوتاهی را بازی نمود. سپس‌ به‌ عنوان بازیگر خردسال در فیلم‌ های موزیکال‌ هنگ کنگی فعالیت داشت. جکی چان در ابتدای ورود به حرفه فیلم سازی در فیلم‌ های اژدها وارد می‌ شود و خشم اژدهای بروس لی به عنوان سیاهی‌ لشکر و بدلکار به ایفای نقش پرداخت. اولین تجربه بازیگری جکی چان در بزرگسالی در سال ۱۹۷۱ بود که فیلم “ببر کوچولوی کانوتن” نام داشت.

جکی در سال ۱۹۷۲ در فیلم “مشت خشم” که‌ یکی از معروفترین فیلم های بروس‌ لی بود، به‌ عنوان‌ بدل کار به ایفای نقش پرداخت. البته درصحنه‌ ای که‌ مرتفع‌ ترین سقوط سینمایی آسیا بود، جان سالم به‌ در برد. جکی چان در این سال در فیلم پرفروش “مار در سایه‌ عقاب” و کمدی کونگ‌ فوی “استاد مست” را بازی نمود و خود را به‌ عنوان مشهورترین ستاره‌ هنرهای رزمی آسیا پس از بروس‌ لی تثبیت کرد. جکی چان در سال ۱۹۸۰ برای اولین بار در یک فیلم‌ آمریکایی به نام “دعوای بزرگ” ظاهر شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی دلیله نمازی
فیلم پرفروش دهه ۸۰

درسال ۱۹۸۶ سومین فیلم پرفروش دهه ۸۰ هنگ کنگ را با نام “زره خدا” بازی کرد. درهمین فیلم بود که هنگام یک بدل‌ کاری در هنگام فیلمبرداری در یوگسلاوی سقوط کرد و استخوان‌ جمجمه‌ اش خرد شد و تحت عمل جراحی مغز قرار گرفت. او در سال ۱۹۹۵ در هنگام بازی درفیلم “غرش در برانکس” مچ پایش شکست. جکی چان تاکنون در بیش‌ از ۱۵۰ فیلم بازی نموده است. جکی چان هنرپیشه فیلم‌ های اکشن سینمای‌ آمریکا، از سوی سازمان ملل متحد، جکی چان به‌ عنوان سفیر حسن نیت صندوق حمایت از کودکان‌ بی‌ سرپرست “یونیسف” و انجمن کمک به کودکان‌ مبتلا به بیماری ایدز این سازمان انتخاب گردید.

جکی چان یک شرکت تولیدی پیراهن و بلوزمردانه تأسیس نموده است. نام خط تولید لباس‌ مردانه وی متشکل از دو حرف نام خود او می‌ باشد و بر روی پیراهن‌ های شرکت تولیدی جکی چان طرحی از اژدهای چینی حک گردیده است. او در روز افتتاح شرکت تولیدی‌ اش چندین‌ پیراهن به هنرمندان هالیوودی هدیه داد. جکی‌ چان می‌ گوید: می‌ خواهد همه طرح‌های‌ بلوزهایش برگرفته از معیارها و آداب و سنن چینی‌ باشد و از تصاویر غربی استفاده نکند.

فیلم آوای موسیقی

فیلم آوای موسیقی ( رابرت وایز، ۱۹۶۵) یکی از محبوب ترین فیلم های جکی چان می باشد.

نام اصلی جکی چان (فونگ سی لونگ) می باشد که بخاطر فیلم‌ های کمدی-اکشن خود در دنیای سینما مشهور شده است. پدر و مادرش در سفارت فرانسه درهنگ‌کنگ کار می‌کردند.

جکی چان در حادثه‌ ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ که‌ برج‌ های‌ دوقلوی‌ سازمان‌ تجارت‌ جهانی‌ با خاک‌ یکسان‌ شد، نزدیک‌ بود جان‌ خود را از دست‌ بدهد. او قرار بود روزحادثه‌ در این‌ برج‌ نقش‌ یک‌ شیشه‌ پاک‌ کن‌ را ایفا کند، اما برنامه‌ فیلمبرداری‌ لغو شد و جان‌ جکی‌ چان‌ به‌ این‌ ترتیب‌ نجات‌ یافت‌.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی هومن جعفری (کامران و هومن)

جکی چان در بیش‌ از ۱۵۰ فیلم بازی کرده است. اکثر تـرانه های فیلمهایش را خودش اجرا میکند اما معمولاً در سینماهای آمریکا صدای وی را پخش نمی کنند.

همچنین در کتاب رکوردهای گینس دارای رکورد “بیشترین بدل‌ کاری برای یک بازیگر زنده” می باشد که همین سبب شد که هیچ شرکت بیمه‌ ای وی را در فیلم‌ هایی که خود بدل‌ کاری کامل را برعهده دارد قبول نکند.

جکی چان تصمیم گرفته است تمام ثروت ۱۳۰ میلیون دلاری خود را به موسسات خیریه اهدا کند. در ضمن وی در پاسخ به سوال خبرنگاران که گفته بودند چه قسمت از ثروتش را به پسرش اختصاص می دهد گفته بود که “جی سی” خود باید قادر به کسب درآمد باشد.

جکی چان سرگرم آماده سازی دنباله ای بر کتاب زندگی نامه اش هم هست و “فعلاً نام من جکی چان است” را برای آن انتخاب کرده : کتاب اول دهه ۱۹۹۰ چاپ شد.

دانستنی ها در مورد جکی چان

جکی چان ۱۲ ماه در رحم مادرش جا خوش کرده بود. که سرانجام با عمل جراحی وی را بدنیا آوردند.
نـام وی KONG SANG به معنی: بدنیا آمده در هنگ کنگ می باشد.
برغم تحصیلات اندکش، دانشکده هنگ کنگ به وی دکترای افتخاری علوم اجتماعی اهدا نموده است.
در سال ۱۹۷۶ تحت عمل جراحی پلاستیک قرار گرفت تا پلکهایش را شبیه غربی ها در آورد.
در جریان فیلم هایش بارها دچار شکستگی در اغلب نقاط بدنش گردیده است از جمله: ۳ بار شکستگی در ناحیه بینی، یک بار از ناحیه قوزک پا، اغلب انگشتان دستهایش، هر دو استخوان گونه و حتی جمجعه وی دچار شکستگی شده است.

مسئولیت و مقام ها جکی چان

بازیگر، کارگردان، تهیه کننده، بدل کار
سفیرحسن نیت صندوق حمایت از کودکان‌ بی‌ سرپرست (یونیسف) از سازمان ملل
عضو انجمن کمک به کودکان‌ مبتلا به بیماری ایدز از سازمان ملل

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فرهاد مهراد

افتخارات جکی چان

بهترین بازیگر در سال ۱۹۹۵ از سوی GOLDEN HORSE AWARDS
دریافت جایزه در سال ۱۹۹۵ ازسوی MTV MOVIE AWARDS
ثبت در کتاب رکوردهای گینس دارای رکورد “بیشترین بدل‌کاری برای یک بازیگر زنده”

فیلم های مهم جکی چان

ماری در سایه عقاب
میمون مست
داستان پلیس
من کی هستم ؟
ساعت شلوغی
ساعت شلوغی ۲
ساعت شلوغی ۳
عملیات کندور
عملیات کندور ۲
افسانه
پادشاهی ممنوعه ” قلمرو ممنوعه “
ظهر شانگهای
شوالیه‌های شانگهای
داستان جنایت
اولین برخورد
اژدهای دوقلو
مدالیون
تاکسیدو ” لباس رسمی”

نقل قول و خاطرات جکی چان

می‌ گوید: می‌ خواهد همه‌ طرح‌ های‌بلوزهایش‌ برگرفته‌ از معیارها و آداب‌ و سنن‌ چینی‌ باشد و از تصاویر غربی‌ استفاده‌ نکند. البته‌ او قصد ندارد، هنربازیگری‌ را کنار بگذارد بلکه‌ در کنار بازیگری‌ و ارائه‌ هنرهای‌ رزمی‌ قصد دارد با کارهای‌ تولیدی‌ برای‌ زمان‌ بازنشستگی‌اش‌ به‌ فکر باشد.

جکی چان در پاسخ به سؤالی درخصوص تمایل برای همکاری با فیلمسازان ایرانی و همچنین میزان آشنایی‌ اش با سینمای ایران گفت: درباره سینمای ایران اطلاع چندانی ندارم. اجازه بدهید اول به ایران سفر کنم و بعد در این خصوص تصمیم‌ گیری خواهم کرد.

جکی چان، که در سال ۲۰۰۵ فیلم افسانه را در هندوستان مقابل دوربین برد، درباره ی تجربه ی حضور سینمایی اش در این کشور گفت: من یک ماه در هندوستان فیلمبرداری داشتم و در آن دوره خیلی تلویزیون تماشا کردم و تحت تاثیر رقص و آواز فیلم های بالیوودی قرار گرفتم.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جكی چان
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه