بیوگرافی جک نیکلسون

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی جک نیکلسون به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

در زندگینامه جک نیکلسون اینگونه آمده است که : جان جوزف نیکلسون متولد ۲۲ آوریل ۱۹۳۷ در نیوجرسی آمریکا می باشد. پدرش کار نقاشی دکور مغازه ها را انجام میداد و مادرش متخصص زیبایی و پوست بود.

زندگینامه جک نیکلسون 

بیوگرافی جک نیکلسون

فعالیت هنری

جک و دو خواهرش هیچ گاه متوجه حضور پدر در نزدیکی خودشان نشدند و همه مسؤولیت سه بچه بر عهده مادرشان بود. جک از کودکی خوب می توانست مردم را بخنداند. در کنار درس ورزش میکرد و به بازیگری هم علاقه داشت و توانست به عنوان بهترین بازیگر مدرسه انتخاب شود.

جک پس از اتمام تحصیلات با راهنمایی خواهرش به لس آنجلس رفت و در کمپانی “MGM” به عنوان پادو مشغول به کار شد. در ضمن، اجازه داشت در اغلب صحنه های فیلمبرداری حضور داشته باشد و دنیای بازیگری را از نزدیک حس کند.

جک جوان در این دوران الگوهایی همچون “جیمزدین” و “مارلون براندو” داشت و “همفری بوگارت” را هم به خاطر بازیهایش ستایش میکرد.

او اولین تجربه کارگردانی خودش را با فیلم “Drive He said” آغاز کرد که به علت مدیریت نامنظم و موانع زیادی که بر سر راهش قرار گرفت، ناموفق ماند. این فیلم از سوی دیگر به خاطر مسایل سیاسی نیز با انتقادهای تند زیادی مواجه شد و همین مسأله جک نیکلسون را نسبت به کارگردانی مأیوس کرد.

پدر خوانده

پس از این تجربه جک ۳۴ ساله پیشنهاد بازی در “پدر خوانده” فورد کاپولا را نپذیرفت. وی درباره رد این پیشنهاد گفت: در فیلم هیچ صحنه ای برای بازی او در مقابل “مارلون براندو” در نظر گرفته نشده است و در ضمن عقیده داشت که این نقش را باید یک ایتالیایی بازی کند. جک در عوض در فیلم “آخرین پولدار” بازی نمود و بعد از حضور در این فیلم با “جان هیوستون” آشنا شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی هالیدی گرینگر

همین مسأله باعث شد جان هیوستون مدتی بعد نقش دوم فیلم “محله چینی ها” را بپذیرد و در این فیلم با نیکلسون همبازی شد. جک در “محله چینی ها” نقش یک کارآگاه را داشت که جریان پیگیری یک قتل مرموز را در سال ۱۹۳۰ بر عهده میگیرد. “محله چینی ها” در سال ۱۹۷۴ به نمایش درآمد و یک اثر فوق العاده زیبا لقب گرفت.

منتقدان و مردم از فیلم استقبال فراوان کردند و فیلم در ۱۱ رشته برای دریافت جایزه اسکار نامزد شد.

جک در ۱۹۷۵ در “دیوانه ای از قفس پرید” بازی نمود و موفق شد یکی از بهترین نقش های تاریخ بازیگری اش را خلق نماید. بعد از نمایش فیلم، بسیاری از منتقدان سینما معتقد بودند او در این نقش بیش از هر وقت دیگری به شخصیت واقعی اش نزدیک شده است. “دیوانه ای از قفس پرید” در ۵ رشته نامزد دریافت اسکار گردید و جک نیکلسون به خاطر حضور موفق در این فیلم توانست نخستین جایزه اسکارش را دریافت نماید.

میسوری می سوزد

جک نیکلسون در سال ۱۹۷۶ به آرزوی دیرینه اش رسید و در “میسوری می سوزد” با مارلون براندو همبازی شد. او سعی داشت از این همکاری نهایت استفاده را ببرد، اما رفتارهای نامناسب “براندو” این امید او را نقش بر آب کرد. جک در مصاحبه ای گفته بود: “براندو هیچ یک از دیالوگ هایش را حفظ نمی کرد و آنها را از روی یادداشت های بزرگ کنار دوربین می خواند.” این فیلم به نمایش درآمد و شکست خورد. در همین سال جک ۳۹ ساله در فیلم “آخرین مأموریت” الیا کازان در کنار “رابرت دنیروگ” و “رابرت ردفورد” حضور پیدا کرد. جک نیکلسون همزمان تصمیم گرفت یک بار دیگر کارگردانی را تجربه نماید.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ویگن داوودی

این بار “سفر به جنوب” را کارگردانی نمود و باز هم نتوانست در کارش موفق باشد. کار بعدی او بازی در فیلم “درخشش” استنلی کوبریک بود. فعالیت ۱۰ ماهه برای ساخت “درخشش” جک را خیلی خسته کرد. بنابراین تصمیم گرفت بعد از بازی در “پستچی همواره دو بار زنگ می زند” دو سال استراحت کند.

دو سال بعد در ۱۹۸۲ جک در “Terms of Endearment” با کارگردانی “جیمز ال بروکس” کار کرد و موفق شد دومین اسکارش را برای نقش دوم این فیلم دریافت نماید. بلافاصله بعد از این کار با “آنجلیکا هیوستون” در یک کمدی مافیایی حضور پیدا کرد و بار دیگر توانست با “جان هیوستون” همکاری داشته باشد.

جوکر

جک نیکلسون در ۱۹۸۹ بازی در نقش جوکر را برای فیلم “بتمن” پذیرفت. جک با حضور در این فیلم توانست توجه نسل جوان را نیز به بازی اش جلب کند. همکاری مجدد او با “تیم برتون” به تولید فیلم پر فروشی منجر گردید که به تعداد طرفداران خودش هم افزود.
این مسأله به همه ثابت نمود که جک می تواند در هر نقشی حضوری موفق داشته باشد. او برای حضور در این فیلم ۶ میلیون دلار دستمزد گرفت و فیلمش هم در مجموع ۶۰ میلیون دلار فروش کرد. “جک نیکلسون” سپس کارگردانی فیلم دیگری را شروع کرد که البته کارهای آن از ۵ سال پیش شروع ولی به علت پاره ای مشکلات متوقف شده بود.

فیلم ناموفق “هاپا” به کارگردانی “دنی دوبیتو” فیلم بعدی جک نیکلسون بود، اما بازی در “چند مرد خوب” در کنار تام کروز بار دیگر او را به اوج نردبان ترقی برد. نام “جک نیکلسون” در دسامبر ۱۹۹۶ بر سنگفرش خیابان هالیوود نوشته شد و در دفتر تاریخ ثبت شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی محمدرضا درویشی
برخی از افتخارات و عکس های جک نیکلسون

نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد، درباره‌ اشمیت، ۲۰۰۲

برنده اسکار بهترین بازیگر مرد، بهترین شکل ممکن، ۱۹۹۷

نامزد اسکار بهترین بازیگر مکمل مرد، چند مرد خوب، ۱۹۹۲

نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد، افتخار، ۱۹۸۵

برنده اسکار بهترین بازیگر مکمل مرد، دوران محبوبیت، ۱۹۸۳

نامزد اسکار بهترین بازیگر مکمل مرد، قرمز، ۱۹۸۱

برنده اسکار بهترین بازیگر مرد، پرواز بر فراز آشیانه فاخته، ۱۹۷۵

نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد، شهر چینی‌ ها، ۱۹۷۳

نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد، پنج قطعه راحت، ۱۹۷۰

نامزد اسکار بهترین بازیگر مکمل مرد، ایزی رایدر، ۱۹۶۹

یرخی از فیلم جک نیکلسون

ایزی رایدر
بهترین شکل ممکن
پستچی همیشه دوبار زنگ می‌ زند
درخشش
مدیران خشم
پرواز بر فراز آشیانه فاخته
در ایران: دیوانه‌ ای از قفس پرید
محلهٔ چینی‌ ها
آخرین پولدار
میسوری می‌ سوزد
قول
رفتگان
چند مرد خوب
مکانی امن
شورشی ها
شهر بی قانون
دردسر مردانه
گرگ
از کجا می دانی

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جک نیکلسون
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه