بیوگرافی نت پارکر

4 سال پیش
بیوگرافی نت پارکر
Rate this post

بیوگرافی نت پارکر به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

پارکر در سال ۱۹۷۹ در شهر کوچک نورفولک واقع در ایالت ویرجینیا متولد شد و دوران کودکی سختی را به واسطه طلاق و ازدواج مجدد مادرش پشت سرگذاشت بطوریکه در سن ۱۴ سالگی به دلیل مشکل با ناپدری اش، به شهری دیگر رفت تا با دایی اش که سابقاً یک کشتی گیر بود زندگی کند.

زندگینامه نت پارکر 

بیوگرافی نت پارکر

فعالیت هنری

زندگی جدید پارکر با دایی اش باعث شد او عضو تیم کشتی دبیرستان شود و این ورزش را حتی در دوران دانشگاه نیز بطور جدی دنبال نماید. موفقیت های پارکر در ورزش کشتی به حدی بود که او در مسابقات قهرمانی به میدان می رفت و حتی می توانست به عنوان چهره جدید کشتی آمریکا خود را عرصه بین المللی مطرح نماید. اما ملاقات با یک استعدادیاب باعث شد تا او به لس آنجلس نقل مکان کرده و به دنبال بازیگری برود.

پس از چند نقش آفرینی نه چندان قابل توجه ،حضور پارکر در سال ۲۰۰۶ در فیلم « Rome & Jewel » با تحسین منتقدان همراه شد. با اینحال پارکر در سالهای بعد نتوانست خود را به عنوان ستاره سینما مطرح کند و حتی در فیلمهای معروفی از جمله « The Great Debaters » نیز نقش های مکمل در اختیارش قرار می گرفت. اما تلاش وی برای ساخت فیلم « تولد یک ملت » که درباره داستان زندگی واقعی نت ترنر است ، سبب شد تا او اینبار در مقام کارگردان و بازیگر نقش اصلی به سینما بازگردد و به چهره مشهوری تبدیل شود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فرانک گریلو
نکاتی که احتمالا درباره نت پارکر نمی دانید :

با همسرش در دانشگاه پنسیلوانیا آشنا شد. او و همسرش در دوران دانشگاه محبوب ترین دانشجوهای دانشگاه بودند.

یکی از اعضای آکادمی اسکار است.

مادرش زمانی که تنها ۱۷ سال سن داشت او را به دنیا آورد.

اگرچه مادرش هرگز با پدرش ازدواج رسمی نکرده بود، اما رابطه پارکر با پدرش تا زمان مرگ بر اثر سرطان، خوب باقی ماند.

در سال ۲۰۱۲ فیلم کوتاهی درباره نحوه بزرگ شدن یک نوجوان سیاهپوست در آمریکا ساخت.

یک مدرسه فیلمسازی به نام خودش تاسیس کرده است.

پارکر در سال ۱۹۹۹ متهم به تجاوز به یک زن جوان در دانشگاه پنسیلوانیا شد اما در دادگاه از این اتهام تبرئه شد. با اینحال قربانی تجاوز در سال ۲۰۱۲ خودکشی کرد.

ژان سلستین که در نوشتن فیلمنامه « تولد یک ملت » با پارکر همکاری کرده، همان فردی بود که در سال ۱۹۹۹ به همراه پارکر متهم به تجاوز شد. او در این پرونده گناهکار شناخته شد اما به دلیل عدم حضور شاهد در دادگاه، از اتهام تبرئه شد.

سابو، هنرمند مشهور خیابانی، بر روی پوستر تبلیغاتی فیلم « تولد یک ملت » به جای نام نیت پارکر نوشت « متجاوز؟ » تا بدین شکل اعتراضش را به پرونده تجاوز پارکر نشان دهد.

مهمترین آثار نت پارکر :

Red Tails

Non-Stop

The Birth of a Nation

The Great Debaters

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی نت پارکر
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه