بیوگرافی آلخاندرو گونزالس ایناریتو

5 سال پیش
بیوگرافی آلخاندرو گونزالس ایناریتو
Rate this post

بیوگرافی آلخاندرو گونزالس ایناریتو به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

آلخاندرو گونزالس ایناریتو در سال ۱۹۶۳ در شهر مکزیکو سیتی واقع در کشور مکزیک به دنیا آمد. پدرش یک بانکدار معتبر و ثروتمند بود اما آنطور که آلخاندرو گفته، پدرش در دوران کودکی ورشکست شده و از آن پس زندگی خانواده اش بطور کامل تغییر کرده است. نخستین فعالیت های هنری آلخاندرو در سال ۱۹۸۴ آغاز شد. وی در این سال موفق شد به عنوان ” دی جی ” در یک ایستگاه رادیوی مکزیکی مشغول به کار شود و پس از مدتی نیز تبدیل به سازنده موسیقی متن فیلمهای مختلف شود.

زندگینامه آلخاندرو گونزالس ایناریتو 

بیوگرافی آلخاندرو گونزالس ایناریتو

فعالیت هنری

مراحل ترقی ایناریتو خیلی زود طی شد و او توانست نبوغ خود در جامعه هنری مکزیک به اثبات برساند. وی در دهه ی ۹۰ به عنوان یکی از جوان ترین برنامه سازان تلویزیونی شناخته می شد و خیلی زود توانست شرکت تبلیغات و فیلمسازی خود به نام Zeta films را تاسیس نماید. اولین فیلمی که ایناریتو موفق به کارگردانی آن شد « Detrás del dinero » نام داشت که تله فیلمی مکزیکی بود و در سال ۱۹۹۵ آن را کارگردانی کرد.

ایناریتو که از همان سالهای اولیه فعالیت وسواس بسیار زیادی برای نوشتن داشت ، مدت زمانی چند ساله را صرف نوشتن فیلمنامه « عشق سگی » نمود و سپس با ساخت آن که اولین فیلم بلند سینمایی اش بود، موفق شد این فیلم را به عنوان نامزد بهترین فیلم خارجی زبان در اسکار سال ۲۰۰۰ مطرح نماید. دومین فیلم بلند سینمایی ایناریتو « ۲۱ گرم » با بازی شان پن و نائومی واتس بود که این اثر موفق نیز سبب شد تا نام آلخاندرو گونزالس ایناریتو به عنوان یکی از کارگردانان مستعد سینما مطرح شود. ایناریتو در سالهای بعد با ساخت فیلمهای « بابل » ، « بیردمن » و « بازگشت » ثابت کرد که به راحتی می توان نام او را در میان خلاق ترین کارگردانان تاریخ سینما قرار داد.آلخاندرو گونزالس ایناریتو : Alejandro González Iñárritu

مطلب مرتبط:  بیوگرافی وارطان ساهاکیان

تاریخ تولد : ۱۵ آگوست سال ۱۹۶۳ در مکزیکو سیتی، مکزیک

مهمترین افتخارات : برنده اسکار بهترین فیلمنامه ، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم برای « بیردمن »

نکاتی که احتمالا درباره آلخاندرو گونزالس ایناریتو نمی دانید :

دوستان صمیمی اش دیگر کارگردانان موفق مکزیکی یعنی آلفونسو کوارون و گیلرمو دل تورو می باشند. این سه کارگردان اغلب یکدیگر را در تهیه فیلمهایی که قصد ساخت آن را دارند یاری می کنند تا پروژه ها به سرانجام برسند.

سه فرزند به نامهای ماریو ، الادیا و الیسئو دارد.

اولین کارگردان مکزیکی است که با تابعیت مکزیکی، موفق شده نامزد اسکار بهترین کارگردانی شود.

وی هشت بازیگر را در فیلمهایش هدایت کرده که موفق شده اند نامزد اسکار بهترین بازیگری شوند. این نفرات عبارتند از : مایکل کیتون، نائومی واتس، ادوارد نورتون، بنسیو دل تورو، آدریانا بارازا، رینکو کیکوچی، اما استون و خاویر باردم.

اولین کارگردان مکزیکی است که برنده جایزه بهترین کارگردان از جشنواره فیلم کن شده است.

در سن ۱۷ سالگی موفق شد کل اقیانوس اطلس را با یک کشتی باری سفر کند و آنطور که گفته این سفر تاثیر بسزایی در فیلمساز شدنش داشته است.

کوچکترین فرزند خانواده بوده است.

فیلمسازی را زیر نظر کارگردان لهستانی تبار « لودویک مارگولز » آموخته است.

تا به امروز تمام فیلمهای بلندی که ساخته حداقل در یک رشته نامزد اسکار بوده اند!

مهمترین آثار آلخاندرو گونزالس ایناریتو :

Amores Perros

۲۱ Grams

Babel

Biutiful

Birdman

The Revenant

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی آلخاندرو گونزالس ایناریتو
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه