بیوگرافی آلیشیا ویکاندر

5 سال پیش
بیوگرافی آلیشیا ویکاندر
Rate this post

بیوگرافی آلیشیا ویکاندر به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

آلیشیا ویکاندر در سال ۱۹۸۸ در شهر گوتنبرگ سوئد متولد شد. وی زمانی که ۵ ساله بود پدر و مادرش از یکدیگر جدا شدند و حضانت او را برعهده مادرش قرار گرفت. آلیشیا در سن ۹ سالگی بطور حرفه ای به انجام باله پرداخت و در ۱۵ سالگی نیز از شهر زادگاهش گوتنبرگ به استکهلم رفت. وی موفق شد در دوران نوجوانی در نمایش های موزیکال مشهوری از جمله « آوای موسیقی » و « بینوایان » به ایفای نقش بپردازد و تجربه جدیدی در دنیای بازیگری کسب نماید.

زندگینامه آلیشیا ویکاندر 

بیوگرافی آلیشیا ویکاندر

فعالیت هنری

آلیشیا که علاقه بیشتری به بازیگری پیدا کرده بود، در سن ۱۶ سالگی مدرسه را ترک کرد تا بتواند تمام وقت خود را صرف بازیگری نماید. او در اولین تجربه های بازیگری خود مقابل دوربین، در چند فیلم کوتاه و نقش های حاشیه ای در سریالهای تلویزیونی سوئد به ایفای نقش پرداخت که در این میان بازی اش در سریال « Andra Avenyn » مورد توجه قرار گرفت. ویکاندر همچنین برای بازی در نقش اصلی فیلم « Pure » در سال ۲۰۱۰ تحسین منتقدان را برانگیخت و موفق شد جایزه ستاره نوظهور فستیوال فیلم استکهلم را بدست بیاورد.

موفقیت های ویکاندر سبب شد تا نقش مهم کیتی در فیلم « آنا کارنینا » که در آن همبازی کیرا نایتلی شده بود به او سپرده شود. وی موفق شد در سال ۲۰۱۲ در فیلم « A Royal Affair » در کنار بازیگران مطرحی از جمله مدس میکلسن به ایفای نقش بپردازد و با این فیلم حضور موفقی در شصت و دومین جشنواره فیلم برلین بدست بیاورد و همچنین نامزد دریافت اسکار بهترین فیلم خارجی زبان از هشتاد و پنجمین دوره جوایز اسکار شود.ویکاندر در سال ۲۰۱۵ برای بازی در فیلم « دختر دانمارکی » موفق به دریافت اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جیمز مک‌تیگو

آلیشیا ویکاندر : Alicia Vikander

تاریخ تولد : ۳ اکتبر ۱۹۸۸ در گوتنبرگ، سوئد

مهمترین افتخارات : برنده اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم « دختر دانمارکی »

نکاتی که احتمالا درباره آلیشیا ویکاندر نمی دانید :

مادرش بازیگر تئاتر و پدرش روانپزشک بوده اند.

۵ برادر و خواهر دارد.

پس از اینکه سائورایز رونان بازی در نقش کیتی در « آنا کارنینا » را نپذیرفت، نقش به آلیشیا ویکاندر رسید.

پس از چند جراحت هنگام انجام باله، این رشته را کنار گذاشت. با اینحال او همچنان یک مربی باله به شمار می رود.

گفته که دوست دارد با این کارگردانان همکاری کند : لارس فون تریه ، ترنس مالیک و کوئینتین تارانتینو.

از بازی در فیلمهای « Assassin’s Creed » ، « The Circle » انصراف داده است.

در دو پروژه حضور پیدا کرده که در هردوی آنها نقش یک دانمارکی ( همسایه کشور زادگاهش سوئد ) را داشته است. اولی «A Royal Affair » و دومی « The Danish Girl »

برای بازی در فیلم « Snow White and the Huntsman » تست بازیگری داده بود. زمانی که او در فرودگاه بود از طرف کمپانی یونیورسال با وی تماس گرفتند و از او خواستند تا برای بازی در نقش سفید برفی تست تصویری دهد. ویکاندر گفته که پس از شنیدن این جملات از فرط خوشحالی گریه می کرده و به دیگران که در اطراف او حضور داشتند گفته : « این اشک ناراحتی نیست و اشک شوق است برای اینکه قرار هست این یک جهش در حرفه ام باشد! » با اینحال نقش به ویکاندر نرسید و کریستین استیوارت جایگزین او شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی بابک انصاری

بازیگران مورد علاقه اش ماریون کوتیار، ایزابل هیپورت و جنیفر لارنس هستند.

از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ با مایکل فاسبندر رابطه داشت.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی آلیشیا ویکاندر
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه