بیوگرافی مایکل کیتون

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی مایکل کیتون به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

مایکل کیتون با نام کامل ” مایکل جان داگلاس ” در سال ۱۹۵۱ در پنسیلوانیای آمریکا متولد شد. پدرش جورج ای داگلاس مهندس راه و ساختمان و مادرش نیز خانه دار بود . مایکل جوان پیش از اینکه بازیگر شود، علاقه مند به اجرای استندآپ کمدی بود اما پس از اینکه نتوانست در این عرصه موفقیتی کسب کند، به پشت دوربین هدایت شد و انجام کارهای پشت صحنه را برعهده گرفت اما در عین حال، به تیم تئاتر پیتزبورگ پیوست و در نمایش آماتوری « Sticks and Bones » به ایفای نقش پرداخت.

زندگینامه مایکل کیتون 

بیوگرافی مایکل کیتون

فعالیت هنری

کیتون در ادامه فعالیت های هنری اش، برای کسب موفقیت های بیشتر، شهر پیتزبورگ را به مقصد لس آنجلس ترک کرد. وی در این شهر به سراغ پروژه های مختلف رفته و تست های بازیگری را می گذراند و بالاخره موفق شد پس از مدتها در مجموعه موفقی به نام « The Mary Tyler Moore Hour » حضور پیدا کند. کیتون که نامش مشابه نام هنرپیشه مشهور ، مایکل داگلاس بود، تصمیم به تغییر نام فامیل خود گرفت و آن را به کیتون تغییر داد.

تجربه بعدی مایکل کیتون حضور در شوی کمدی زنده به نام « Working Stiffs » در کنار جیمز بلوشی بود. جایی که استعدادهای کمدی کیتون دیده شد و باعث شد بتواند نقش فرعی در فیلم « Night Shift » به کارگردانی ران هاوارد را بدست بیاورد. نقش آفرینی کیتون در این فیلم باعث تحسین منتقدان شد و او را به جایگاه مناسب تری در بازیگری سوق داد. وی در سال ۱۹۸۸ موفق شد در فیلم موفق « بیتلجویس » تیم برتون حضور پیدا کند، نقشی که هنوز هم بسیاری از طرفدارانش او را به آن بخاطر می آورند. اما نقطه عطف دوران بازیگری کیتون زمانی به سراغش آمد که بار دیگر تیم برتون که در « بیتلجویس » با او همکاری کرده بود، از وی خواست کرد در نقش اَبَرقهرمان معروف سینما یعنی بتمن حضور پیدا کند. بازی مایکل کیتون در این نقش او را به شهرت فراوانی رساند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جیدن اسمیت
نکاتی که احتمالا درباره مایکل کیتون نمی دانید :

تیم برتون گفته بود که به این دلیل کیتون را برای بازی در نقش بتمن برگزیده که فکر میکرده اون تنها کسی است که می تواند پرتره یک شخصیت تاریک را به تصویر بکشد.

یک پسر به نام شان مکسول داگلاس دارد.

بسیاری بر این باورند که کیتون به دلیل علاقه به دایان کیتون نام فیلمش را اختیار کرده است در صورتی که وی به دلیل علاقه شدیدش به کمدین دوران صامت هالیوود، باستر کیتون ، این نام را برای خود برگزید.

بازی در نقش دکتر ست در فیلم « پرواز » به کارگردانی دیوید کراننبرگ را نپذیرفت و نقش به جف گلدبلوم رسید.

از سال ۱۹۸۲ تا ۱۹۹۰ همسر کارولین مک ویلیامز بوده است.

پسرش در حال حاضر نوازنده کیبورد در یک گروه موسیقی است.

قرار بود در نقش دکتر جک در سریال « لاست » به ایفای نقش بپردازد اما با تغییر سناریو، سازندگان تصمیم گرفتند تا از متیو فاکس در این نقش استفاده نمایند.

به گلف، دوچرخه سواری در کوهستان و اسب سواری علاقه مند است.

سه خواهر و سه برادر دارد.

تا قبل از بازی بن افلک ۴۱ ساله در نقش بتمن، کیتون با ۴۰ سال سن، پیرترین بازیگری بود که نقش بتمن را ایفا کرده است.

کیتون همچنین کوتاه قد ترین بازیگری است که نقش بتمن را ایفا کرده.

در جریان یک مصاحبه از او سوال شد که دوست دارد در جای چه شخصیتی به ایفای نقش بپردازد و او گفت که عاشق ایفای نقش بازیکن مشهور بیسبال به نام تد ویلیامز است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی هان های جین

بسیار علاقه مند به خبرنگاری و اخبار روز دنیاست و معمولا هیچ خبری را از دست نمی دهد. وی همچنین در فیلمهای « The Paper » ، « Live from Baghdad » و « Spotlight » در نقش روزنامه نگار ظاهر شده است.

مهمترین آثار مایکل کیتون :

Beetlejuice

Batman

Batman Returns

Speechless

Jackie Brown

Toy Story 3

Birdman

Spotlight

Minions

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی مایکل کیتون
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه