بیوگرافی بنیسیو دل تورو

4 سال پیش
بیوگرافی بنیسیو دل تورو
4.6/5 - (113 امتیاز)

بیوگرافی بنیسیو دل تورو به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

بنیسیو دل تورو در سال ۱۹۶۷ در شهر سن ژرمن واقع در پورتو ریکو به دنیا آمد. پدر و مادر وی از وکلای سرشناسی بودند که به واسطه خدمت به جامعه از احترام ویژه ای برخوردار بودند. بنیسیو در دوران دانشگاه به پیشنهاد پدرش در رشته بازرگانی مشغول به تحصیل شد. وی در این دوران می بایست درسی انتخابی در دانشگاه بر می گزید و او نیز تئاتر را انتخاب کرد. دل تورو پس از گذراندن این واحد، چنان شیفته هنر شد که دانشگاه را رها کرد تا به سراغ آموزش بازیگری برود.

زندگینامه بنیسیو دل تورو 

بیوگرافی بنیسیو دل تورو

فعالیت هنری

پس از گذراندن دوره های مختلف، دل تورو کار خودش را با بازی در نقشهای کوتاه و همچنین حضور در موزیک ویدئوهای مختلف آغاز کرد. وی سپس در نخستین تجربه های سینمایی اش به فیلم « جواز قتل » که یکی از فیلمهای جیمزباند بود پیوست و در نقش منفی این فیلم ظاهر شد. دل تورو در سال ۱۹۹۵ با بازی در فیلم تحسین شده « مظنونین همیشگی » توانست توجهات را به سوی خود جلب نماید و باعث شد جوایز معتبری نظیر ” ایندیپندنت اسپریت » را کسب نماید. دل تورو در سالهای بعد توانست نقشهای مهمتری در سینما ایفا کند که از جمله آنها بازی در کنار جانی دپ در فیلم « ترک لاس وگاس » بود.

اما نقطه عطف دوران بازیگری بنیسیو دل تورو در سال ۲۰۰۰ به سراش آمد. در این سال دل تورو برای بازی ماندگارش در نقش خاویر در فیلم « ترافیک » به کارگردانی استیون سودبرگ توانست جایزه اسکار بهترین بازیگر مکمل مرد را دریافت نماید و حضور خود به عنوان بازیگری مستعد در هالیوود را جشن بگیرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مینگ سدیم ون
نکاتی که احتمالا درباره بنیسیو دل تورو نمی دانید :

یک برادر بزرگتر از خودش دارد که پزشک است.

مادرش را زمانی که ۹ ساله بود از دست داد.

پدر و مادرش اصرار داشتند تا او در دانشگاه حقوق بخواند تا بتواند وکیل شود چراکه معتقد بودند آینده ای در بازیگری وجود ندارد.

بنیسیو دل تورو هیچ نسبتی با گیلرمو دل تورو ندارد.

در سکانسی از فیلم « ترس و وحشت در لاس وگاس » وی واقعا با سیگار بدن خودش را می سوزاند. البته این سکانس در تدوین نهایی حذف شد.

سومین بازیگر پورتوریکویی است که توانسته اسکار بهترین بازیگری دریافت کند. دو بازیگر دیگر ریتا مورنو و خوزه فرر هستند.

پنجمین بازیگری است که نقشی به زبان غیرانگلیسی ایفا کرده اما توانسته اسکار بهترین بازیگری را دریافت نماید. دیگر افراد این لیست سوفیا لورن، رابرت دنیرو، روبرتو بنینی و ماریون کوتیاز بوده اند.

با ۲۱ سال، وی جوان ترین فردی است که در یک فیلم جیمز باندی در نقش منفی ظاهر شده است.

در یک مصاحبه زمانی که از وی سوال شد قصد ازدواج ندارد گفته بود : « چرا همه می پرسند که چرا من ازدواج نمی کنم؟ اصلا چرا باید ازدواج کنم ؟ که بعدش طلاق بگیرم ؟ من دوست ندارم آپارتمانم به عرصه تاخت و تاز زن و بچه ها تبدیل شود!

در موزیک ویدئوی معروف مدونا به نام « La Isla Bonita » حضور کوتاهی دارد. پسرکی که بر روی ماشین نشسته و لبخند می زند بنیسیو دل تورو می باشد!

از طرفداران تیم فوتبال فولهام می باشد.

یکی از ۳ بازیگری است که در نقش منفی فیلمهای جیمزباند ایفای نقش کرده اند و قبل یا بعد از آن موفق به دریافت اسکار شده اند. دو بازیگر دیگر خاویر باردم و کریستوفر والکن می باشند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مریم سرمدی

قرار بود در نقش جان هریسون در فیلم « سفر ستاره ای : به سوی تاریکی » بازی کند اما به دلیل اختلافات مالی، از پروژه انصراف داد و نقش به بندیکت کامبربچ رسید.

مهمترین آثار بنیسیو دل تورو :

Licence to Kill

The Usual Suspects

Fear and Loathing in Las Vegas

Snatch

Traffic

۲۱ Grams

Sin City

Things We Lost in the Fire

Savages

Guardians of the Galaxy

Inherent Vice

Sicario

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی بنیسیو دل تورو
4.6/5 - (113 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه