بیوگرافی هیو گرانت

4 سال پیش
بیوگرافی هیو گرانت
Rate this post

بیوگرافی هیو گرانت به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

هیو گرانت با نام کامل ” هیو جان مانگو گرانت ” در سپتامبر سال ۱۹۶۰ در لندن به دنیا آمد. مادرش فیولا یک معلم و پدرش فروشنده فرش بود. علاقه گرانت به بازیگری از نوجوانی در وی پدیدار شد و پس از اینکه توانست کمک هزینه تحصیلی برای ورود به دانشگاه اکسفورد را دریافت نماید، بازیگری را با گذراندن دوره های بازیگری بصورت حرفه ای تر دنبال کرد و علاقه اش به این حرفه بیش از پیش شد.

زندگینامه هیو گرانت 

بیوگرافی هیو گرانت

فعالیت هنری

گرانت پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه آکسفورد، موفق شد برای ادامه تحصیل، یک کمک هزینه دیگر نیز از طرف دانشگاه دریافت نماید اما او این کمک هزینه را نپذیرفت تا تمرکزش را بر روی حرفه بازیگری قرار دهد و پس از این اتفاق خیلی زود در سال ۱۹۸۲ اولین تجربه نقش آفرینی خودش در فیلم « امتیاز » به کارگردانی مایکل هافمن تجربه کرد.

در سالهای بعد گرانت در سریالها و فیلمهای تلویزیونی بسیاری ایفای نقش کرد که نتوانست باعث بدست آوردن جایگاه قابل توجهی برای وی شود تا اینکه در سال ۱۹۹۴ ، وی در فیلم « چهار عروسی و یک عزا » در کنار اندی مک داول حضور پیدا کرد. بازی گرانت در این فیلم سبب شد تا وی برنده گلدن گلاب بهترین بازیگر نقش اصلی مرد شود و فیلم نیز به یکی از موفق ترین فیلمهای رمانتیک تاریخ سینما بدل شود. پس از « چهار عروسی و یک عزا » هیو گرانت به انتخاب اول سازندگان آثار رمانتیک تبدیل شد و توانست در آثار شاخص این ژانر از جمله « ناتینگ هیل » و « درباره یک پسر » حضور پیدا کند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سیندی سمپسون
نکاتی که احتمالا درباره هیو گرانت نمی دانید :

کمپانی تولید فیلمی به نام « بوزینه فیلم » دارد! گفته شده که به دلیل اینکه الیزابت هارلی یکبار به وی گفته شباهت بسیاری به یک بوزینه دارد، هیو گرانت این اسم را بر روی کمپانی قرار داده است!

حاضر نشد برای بازی در فیلم « چهار عروسی و یک عزا » عریان شود.

هنگامی که با جیمز کان در فیلم « میکی چشم آبی » همبازی بود، کان به وی لقب ویپی داد به این دلیل که معتقد بود هیو گرانت مثل یک سگ نگران همه چیز هست!

اکثرا در دوبله فرانسوی آثارش ، وینسنت کسل دوبلور اوست.

مدتهاست که قصد دارد درباره زندگی پدربزرگش که در دوران جنگ جهانی دوم موفق به فرار از اردوگاه جنگی شده بود فیلمی بسازد اما هنوز موفق نشده.

یکی از طرفداران قدیمی باشگاه فوتبال فولهام انگلستان می باشد.

فارغ التحصیل دانشگاه آکسفورد در رشته ادبیات انگلیسی است.

در یک تیم کریکت حضور دارد و با عنوان کاپیتان اسکات شناخته می شود!

به زبان فرانسوی مسلط است.

در سال ۲۰۰۱ نقاشی از الیزابت تیلور که اثر اندی وارهول بود را به قیمت ۴ میلیون دلار خریداری کرد. وی در سال ۲۰۰۷ این نقاشی را به قیمت ۲۳٫۵ میلیون دلار فروخت!

در سال ۲۰۰۲ در یک مصاحبه اعلام کرد که « روزهای باقی مانده » بهترین فیلمش و « قطار شبانه به ونیز » بدترین فیلمش است.

سندرا بولاک بازیگر محبوبش است.

در سن ۵۱ سالگی برای اولین بار پدر شد.

مهمترین آثار هیو گرانت:

Four Weddings and a Funeral

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ویلیام فیچنر

Notting Hill

About a Boy

Love Actually

Bridget Jones: The Edge of Reason

Music and Lyrics

Bitter Moon

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی هیو گرانت
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه