بیوگرافی پُل توماس اندرسون

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی پُل توماس اندرسون به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

پُل توماس اندرسون در ۲۶ ژوئن ۱۹۷۰ در استودیو سیتی واقع در ایالت کالیفرنیا به دنیا آمد. پدرِ پُل بازیگر تلویزیون و رادیو بود که در برنامه های مختلف را دیو صداپیشگی انجام می داد و عاشق کارش بود. علاقه پدر به دنیای هنر سبب شد تا او فرزند کوچکش پُل را راهنمایی کند تا او نیز دنباله روی راه او باشد و این اتفاق با خریدن یک دوربین ویدئویی برای پُل در ۸ سالگی به منظور ساخت یک فیلم رخ داد. پُل در سالهای بعد یک دوربین ۸ میلی متری تهیه کرد و ساخت فیلم را با جدیت بیشتری پیش گرفت.

زندگینامه پُل توماس اندرسون

بیوگرافی پُل توماس اندرسون

فعالیت هنری

در دوران جوانی به دلیل وضعیت مالی نامساعد پُل، وی قادر نبود مانند دوستانش به دانشگاه برود به همین خاطر او با جمع کردن پول هایی که در قمار برده بود ، پول های حساب دوست دخترش که ده هزار دلار می شد و کمک خرج پدرش که قرار بود برای دانشگاه او صرف شود، تصمیم گرفت فیلمی بیست دقیقه ای بسازد و خود را رسما وارد حیطه فیلمسازی کند که آن فیلم « سیگار و کافه » بود. اندرسون پس از ساخت فیلم آن را به جشنواره ساندنس برد اما تصمیم گرفت در سال بعد با نسخه بلندتری به این جشنواره بیاید و در سال ۱۹۹۴ بود که مایکل کاتن جونز کار او را مشاهده کرد و متوجه استعداد در او شد اما به پُل اعلام کرد که باید درس های زیادتری فرا بگیرد برای اینکه بتواند فیلمساز بهتری شود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی پیام صالحی

پُل توماس اندرسون در سال ۱۹۹۶ اولین فیلم بلند خود به نام « هشت سخت » را کارگردانی کرد که با واکنش مثبت منتقدان مواجه شد و او را تشویق کرد تا با جدیت بیشتری به ساخت فیلم بعدی اش فکر کند.فیلمِ بعدی اندرسون « شبهای بوگی » نام داشت که هم در گیشه اثر موفقی بود و هم منتقدان از آن استقبال کردند و نامزدی اسکار را برای پُل توماس اندرسون در رشته بهترین فیلمنامه به ارمغان آورد و نام او را به عنوان فیلمسازی جوان و آینده دار در هالیوود مطرح کرد و با فیلم بعدی اش یعنی « مگنولیا » ثابت کرد که موفقیت « شبهای بوگی » اتفاقی نبوده است.

نکاتی که احتمالا درباره پُل توماس اندرسون نمی دانید :

پدرش مجری شبکه ای محلی در شهر کلیو لند بوده است.

تنها دو روز در دانشگاه نیویورک ماند چراکه تصمیم گرفت با پول دانشگاهش فیلم « سیگار و قهوه » را بسازد!

فیلم مورد علاقه اش « شبکه » محصول ۱۹۷۶ می باشد.

سومین فرزند از ۹ فرزند خانواده بوده است!

به مدت کوتاهی در مدرسه فیلمسازی نیویورک حضور داشت اما زمانی که با درجه ” C ” از لحاظ کیفیت مواجه شد آنجا را ترک کرد.

تام کروز زمانی که در حال بازی در فیلم « چشمان کاملا بسته » بود ، پُل توماس اندرسون را به محل فیلمبرداری آورد و اندرسون نیز ساعاتی با کوبریک هم صحبت شد.

پُل توماس اندرسون و کوئینتین تارانتینو علی رغم تفاوت سبک فیلمسازیشان، دوستان بسیار نزدیک یکدیگر هستند و تارانتینو از اندرسون با لقب ” آرتیست فیلمساز ” یاد می کند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی وحید جلیلوند

طرفدار فیلمهای آدام سندلر است.

سه فرزند از شریک زندگی اش دارد.

مارتین اسکورسیزی و جاناتان دمی را بزرگترین فیلمسازان آمریکا می داند که تاثیرپذیری بسیاری از آنان داشته است.

ورزش مورد علاقه اش بیسبال می باشد.

مهمترین آثار پُل توماس اندرسون :

Boogie Nights

Magnolia

Punch-Drunk Love

There Will Be Blood

The Master

Inherent Vice

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی پُل توماس اندرسون
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه