بیوگرافی جرد لتو

4 سال پیش
بیوگرافی جرد لتو
Rate this post

بیوگرافی جرد لتو به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

جرد لتو با نام کامل ” جرد جوزف لتو ” در ۲۶ دسامبر سال ۱۹۷۱ در شهر باسیرسیتی واقع در لوئیزیانای آمریکا دیده بر جهان گشود. پدر و مادرِ جرد در دوران کودکی اش از یکدیگر جدا شدند و او به همراه مادر و مادربزرگش برای ادامه زندگی به ایالت های محتلفی از جمله کلورادو و ویرجینیا نقل مکان کردند. لتو در دوران مدرسه به هنر نقاشی علاقه مند شد و بعدها نیز به دلیل علاقه شدیدش به این رشته، وارد دانشگاه هنر فیلادلفیا شد. اما علاقه لتو به نقاشی در دوران دانشگاه به هنر بازیگری تغییر مسیر داد و او به دنیای بازیگری علاقه مند شد و متعاقباً و تحصیلات مرتبط را در این رشته پیش گرفت.

زندگینامه جرد لتو

بیوگرافی جرد لتو

فعالیت هنری

جرد در سال ۱۹۹۲ به لس انجلس رفت تا بتواند رویای بازیگر شدنش را به واقعیت تبدیل کند؛ آن هم تقریباً با هیچ پس اندازی. اولین حضور وی در جلوی دوربین به سریال تلویزیونی « به اصطلاح زندگی من » باز می گردد که حال و هوایی نوجوانانه داشت. این سریال علی رغم اینکه تنها یک سال توانست به نمایش درآید اما به اندازه کافی جرد لتو را تبدیل به بازیگری کرد که آینده درخشانی داشته باشد.

لتو بعدها در چند فیلم سینمایی از جمله « باشگاه مشت زنی » و « خط باریک قرمز » در نقشهای مکمل حضور پیدا کرد اما با بازی در نقش یک جوان معتاد در فیلم « مرثیه ای برای یک رویا » خوش درخشید و بازی خوب وی بارها مورد تقدیر قرار گرفت. در سالهای بعد جرد لتو در آثار مهمی نظیر « اتاق وحشت » و « ارباب جنگ » حضور پیدا کرد اما فعالیت در گروه موسیقی معروف « ۳۰ ثانیه مانده به مریخ » به عنوان نوازنده گیتار و خواننده، سبب شد تا جرد لتو در دنیای سینما چندان پرکار نباشد تا اینکه در سال ۲۰۱۳ و پس از وقفه ای ۴ ساله، جرد با فیلم « کلوب خریداران دالاس » به سینما بازگشت و توانست برای بازی در همین فیلم نیز اولین جایزه اسکارش را دریافت کند و به بالاترین قله افتخار در دنیای سینما دست پیدا کند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی لیندا دارنل
نکاتی که احتمالاً درباره جرد لتو نمی دانید :

برادر بزرگش در گروه موسیقی « ۳۰ ثانیه مانده تا مریخ » درامر است.

تفریحاتش پیاده روی، ساخت موسیقی ، مطالعه و نقاشی است.

برای بازی در نقش یک معتاد در فیلم « مرثیه ای برای یک رویا » ۲۸ پوند از وزنش را کم کرد و به حدی در نقش خود فرو رفته بود که حتی حاضر نبود نامزد سابقش کامرون دیاز را ملاقات کند.

معمولا ایفاگر نقش شخصیت هایی است که قرار هست یک بلایی سرشان بیاید! وی در فیلم « مرثیه برای یک رویا » بازوش دچار مشکل شد ، در فیلم « باشگاه مشت زنی » سر و صورتش داغان شد، در « اتاق وحشت » به آتش کشیده شد و در « روانی آمریکایی » نیز به وسیله تبر به قتل رسید!

گیاه خوار است.

بازی در یکی از نقشهای اصلی فیلم « پرچم پدران ما » را نپذیرفت تا وقت بیشتری برای گروه موسیقی اش بگذارد.

در یکی از بخش های فیلم « باجه تلفن » بازی کرده بود اما بخش او بطور کامل حذف شد.

به دلیل مشغله کاری بازی در فیلم « بیداری » را نپذیرفت و هایدن کریستنسن جایگزینش شد.

او در مجموع با افرادی زیادی رابطه داشته است. از جمله این افراد می توان به اسکارلت جوهانسون، تیلا تکویلا ، جسیکا سیمپسون و لیندسی لوهان اشاره کرد.

جرد لتو تجربه کارگردانی هم داشته و در همین تجربه های محدود با نام مستعار « Bartholomew Cubbins » برای گروه موسیقی اش موزیک ویدئو ساخته است. از جمله این موزیک ویدئوها می توان به « از دیروز » و « قتل » اشاره کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی احسان علیخانی

لتو در سال ۲۰۰۸ از باراک اوباما در در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرده بود.

فیلمهای مهم جرد لتو:

The Thin Red Line

Fight Club

American Psycho

Requiem for a Dream

Panic Room

Lord of War

Dallas Buyers Club

Mr. Nobody

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جرد لتو
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه