بیوگرافی خواکین فونیکس

4 سال پیش
بیوگرافی خواکین فونیکس
Rate this post

بیوگرافی خواکین فونیکس به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

خواکین فونیکس با نام کامل ” خواکین رافائل باتم ” در پورتوریکو دیده بر جهان گشود. دوران کودکی فونیکس در خانواده پر جمعیتشان که ۵ برادر و خواهر بودند، به سختی گذشت. وی و برادران و خواهرانش برای امرار معاش در خیابان ها مدتها به نوازندگی و اجرای نمایش مشغول بودند تا زمانی که آریس برتون که یکی از مدیران و استعدادیاب های مشهور هالیوود است، استعداد آنها را کشف کرد و تصمیم گرفت آنها را به جلوی دوربین بیاورد.

زندگینامه خواکین فونیکس 

بیوگرافی خواکین فونیکس

فعالیت هنری

فونیکس ابتدا در تبلیغات های تلویزیونی و نقش های کودکانه در سریال های تلویزیونی نظیر « هفت عروس برای هفت برادر » به کار گرفته میJoaquin-Phoenix2 شد اما رفته رفته توان بازیگری خود را بالا ببرد و در سال ۱۹۸۶ برای بازی در نقش مکس در فیلم « اردوگاه فضایی » تحسین تماشاگران را برانگیخت. با افزایش سن، فونیکس نیز تنوع نقش آفرینی هایش را گسترش داد و توانست با بازی در فیلم « مرگ برای » به کارگردانی گاس ون سنت و بازی نیکول کیدمن خوش بدرخشد. اما شهرت فونیکس پس از بازی در نقش کومودوس در فیلم مشهور « گلادیاتور » بدست آمد که باعث شد وی نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در سال ۲۰۰۰ شود. دو سال پس از موفقیت « گلادیاتور » ، فونیکس بار دیگر با بازی در نقش کشیشی عصبی و درگیر هوس در فیلم « quills » توانست توجه ها را به خود جلب کند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جک اوکانل

فونیکس در سال ۲۰۰۵ با بازی در نقش خواننده مشهور کانتری ” جانی کش ” در فیلم « راه رفتن روی خط » توانست برنده جایزه گلدن گلاب بهترین بازیگر نقش اصلی مرد در آن سال شود اما در اسکار رقابت را به فیلیپ سیمور هافمن باخت. فونیکس پس از استراحتی نسبتا بلند مدت با فیلم « مرشد » به کارگردانی پُل توماس اندرسون بازگشت قدرتمندی به سینما داشت و در حالی که همگان انتظار داشتند وی بتواند برای بازی در این فیلم اسکار بهترین بازیگری را دریافت کند، جایزه به دنیل دی لوئیس برای فیلم « لینکلن » رسید. از فونیکس در حال حاضر به عنوان یکی از ده بازیگر برتر هالیوود نام برده می شود.

نکاتی که احتملا درباره « بیوگرافی خواکین فونیکس » نمی دانید :

گیاه خوار است.

یکی از مشکلاتی که سازندگان « گلادیاتور » ، « Quills » و « راه رفتن روی خط » با آن مواجه بودند این مسئله بود که فونیکس ابدا لباسهایی را که از پوست حیوانات تهیه شده بود بر تن نمیکرد و طراحان لباس مجبور بودند از روش های دیگری برای تهیه لباس ها استفاده کنند.

مادرش را به مراسم اسکار برده بود.

تا سالها وی را با نام کوچک « Leaf » می شناختند اما بعدها آن را به خواکین تغییر داد.

نام برادران و خواهرانش « River » ، « Summer » ، « Rain » و « Liberty » هست که به ترتیب به معنای رودخانه – تابستان – باران و اختیار می باشد!

در حالی که اغلب افراد نام وی را ” خواکین ” تلفظ میکنند اما تلفظ صحیح نامش به صورت” ژه – آه – کیین ” است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی تیفانی یانگ

سخنگوی سازمان PETA هم هست.

پارگی که در گوشه لبش دارد از هنگام تولد با او بوده است.Joaquin-Phoenix-4234

هرگز نقدهایی که درباره اش نوشته می شوند را نمی خواند.

در زمان کودکی قادر بود به زبان اسپانیایی صحبت کند اما به مرور زمان فراموشش کرد.

در شهر نیویورک، در ساختمانی اقامت می کرد که کیسی افلک و گاس ون سنت نیز ساکن آن بودند.

در سال ۲۰۰۵ برای ترک اعتیادش به الکل اقدام کرد.

تمام آوازخوانی هایش در فیلم « راه رفتن روی خط » به وسیله خودش اجرا شده است.

در سال ۲۰۰۶ یک تصادف رانندگی شدید را تجربه کرد اما مشکل خاصی برایش بوجود نیامد.

اغلب در مراسم افتتاحیه فیلمهایش یا فستیوال های سینمایی ، مادر و خواهرانش را به همراه خود می برد.

برادرش River که او هم بازیگر بود در سال ۱۹۹۱ به دلیل مصرف بیش از حد مواد مخدر که منجر به عارضه قلبی شده بود از دنیا رفت.

خواکین و River تنها برادرانی هستند که نامزد اسکار در رشته بازیگری شده اند.

در سکانسی از فیلم « دوربرگردان » که وی و شان پن در حال شام خوردن هستند، در پس زمینه آهنگ « حلقه آتش » از جانی کش در حال پخش شدن هست. فونیکس سالها بعد بازیگر نقش جانی کش در فیلم « راه رفتن روی خط » شد.

دوستان صمیمی اش مت دیمون و ونس وان هستند.

دو گربه خانگی دارد.

کیت وینسلت وی را یکی از بهترین بازیگران نسل خود معرفی کرده است.

در سال ۲۰۰۸ در یک تصمیم غیرمنتظره اعلام کرد که از دنیای بازیگری خداحافظی کرده و دیگر قرار نیست در سینما حضور پیدا کند و بجایش قصد دارد خواننده موسیقی ” رپ ” شود اما خیلی زود از تصمیمش منصرف شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی همایون خرم

خواکین و برادرش Riverهر دو در نقش پسر ریچادر هریس را بازی کرده اند. خواکین در فیلم « گلادیاتور » و River در فیلم « زبانه ساکت »

فیلمهای معروف خواکین فونیکس :

To Die For

U Turn

۸MM

Gladiator

Quills

Buffalo Soldiers

Signs

The Village

Hotel Rwanda

Walk the Line

Reservation Road

Two Lovers

The Master

The Immigrant

Her

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی خواکین فونیکس
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه