بیوگرافی بروس درن

4 سال پیش
بیوگرافی بروس درن
Rate this post

بیوگرافی بروس درن به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

بروس مکلیش درن در ۴ ژوئن سال ۱۹۳۶ در خانواده ای شناخته شده و اسم و رسم دار به دنیا آمد. پدرش جان درن، از وکلای شناخته شده منطقه خود محسوب می شد و پدربزرگ پدری اش نیز فرماندار سابق Utah در ایالات متحده بود. عموی مادریِ بروس نیز به نام آرشیبالد مک لیش ، یکی از شاعران پر آوازه زمانه خود بود.

زندگینامه بروس درن 

بیوگرافی بروس درن

فعالیت هنری

بروس پس از طی کردن مراحل پایه تحصیلی ، به دانشگاه پنسیلوانیا رفت و پس از آن نیز خیلی زود به کلاسهای بازیگری لیس استراسبرگ رفت و در آنجا ثبت نام کرد. صدای بی رگ و نه چندان جذاب بروس، یکی از دلایلی بود که خیلی ها در آن زمان معتقد بودند وی نمی تواند تبدیل به یک ستاره سینما شود و به همین جهت اغلب توسط دیگر شاگردان کلاس مورد تمسخر قرار می گرفت اما این باعث نشد تا بروس از تصمیمش مبنی بر بازیگر شدن منصرف شود.

بروس در سال ۱۹۵۸ اولین اجرای تئاتری اش را در صحنه برادوی برای نمایش « A Touch of the Poet+ » تجربه کرد. ۲ سال بعد وی در اولین نفش آفرینی سینمایی اش ، توسط الیا کازان برای یک نقش کوتاه در فیلم « رودخانه وحشی » برگزیده شد و توانست نقشی کوتاه در این فیلم برعهده گیرد. پس از آن، حضور بروس دِرن بیشتر معطوف به تلویزیون و نقش های کوتاه شد بطوریکه حتی وی را به عنوان بازیگری که اغلب نقش قربانی را ایفا می کرد نامگذاری کردند!

مطلب مرتبط:  بیوگرافی شهرام زرگر

دوستی صمیمی بروس با جک نیکلسون اما در مقطعی باعث شد تا وی بتواند در فیلم « سفر » که جک نیکلسون فیلمنامه آن را نوشته بود و پیتر فوندا در نقش اصلی آن حضور داشت، بازی کند. اما این اتفاق هم باعث نشد تا نام بروس دِرن به عنوان یک هنرپیشه مطرح بر سر زبان ها بیفتد تا اینکه وی در سال ۱۹۷۸ توانست برای حضور در نقش مکمل فیلم « بازگشت به خانه » کاندید دریافت اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شود.

کاندید شدن دِرن برای کسب اسکار می توانست یک قدم بزرگ برای بالا رفتن جایگاه وی در هالیوود باشد اما این اتفاق بزرگ هم نتوانست از بروس دِرن یک ستاره بسازد. وی در سالهای بعد، در میان صحنه تئاتر، سینما و تلویزیون در رفت و آمد بود و نقش های ساده و اغلب فراموش شده ای زیادی را ایفا کرد و حال در سال ۲۰۱۳ نیز یکبار دیگر نامش با فیلم « نبراسکا » بر سر زبانها افتاده و باید دید که آیا وی می تواند در فصل اسکار موفق باشد یا خیر.

نکاتی که احتملا درباره « بروس دِرن » نمی دانید :

تابحال سه بار ازدواج کرده که در این میان مشهورترین همسرش دایان لَد / Diane Ladd بوده که بازیگر هست.

یکی از چند بازیگری است که در یک فیلم توانسته جان وین را به قتل برساند! وی در فیلم « گاوچران ها » در سال ۱۹۷۲ موفق به انجام این کار شد.

لاورا دِرن که بازیگر فیلمهای معروفی از جمله « پارک ژوراسیک » و « مرشد » بوده، دختر بروس دِرن است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جاناتان بنکز

یکی از دخترانش که از ازدواجش با دایان لد داشت، در ۱۸ ماهگی غرق شد و از دنیا رفت.

پدربزرگش جورج درن ، فرماندار سابق Utah و مشاور جنگ ارشد رئیس جمهور آمریکا فرانکلین روزولت بود.

الینور روزولت مادربزرگش بود!bruce-123123

اصل و نسبی آلمانی، انگلیسی، اسکاتلندی و هلندی دارد.

یکی از حمایت کنندگان باشگاه فوتبال چلسی است.

دخترش لاورا دِرن ۱۷ سال پیش در فیلم « همشهری روث » به کارگردانی آلکساندر پین بازی کرده بود و خودش نیز در سال ۲۰۱۳ در فیلم « نبراسکا » به کارگردانی آلکساندر پین بازی کرده است. این یکی از معدود مواردی هست که پدر و دختر در دو فیلم متفاوت از یک کارگردان حضور پیدا می کنند.

در سال ۲۰۱۰ صاحب ستاره ای در بلوار مشاهیر هالیوود شد.

فیلمهای معروف بروس دِرن :

The Trip

Coming Home

The Great Gatsby ( 1974 )

That Championship Season

Harry Tracy, Desperado

Nebraska

The Lightkeepers

Django Unchained

Monster

The Glass House

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی بروس درن
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه