بیوگرافی اریک بانا

4 سال پیش
بیوگرافی اریک بانا
Rate this post

بیوگرافی اریک بانا به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

اریک بانا با نام کامل ” اریک بانادینویچ ” در سال ۱۹۶۸ در ملبورن استرالیا دیده بر جهان گشود. پدرش که اصالتاً اهل کرواسی بود، ایوان بانادینویچ نام داشت و مادرش به نام الینور بانادینویچ که اصالتاً آلمانی بود ، یک آرایشگر بود.

زندگینامه اریک بانا 

بیوگرافی اریک بانا

فعالیت هنری

اریک در دوران کودکی یکی از محبوب ترین شاگردان مدرسه بود و دلیل آن هم تقلید رفتارهای معلمش بود که همه را به وجد می آورد و همین هم سبب شد تا وی به هنر بازیگری علاقه مند شده و به دنبال کسب تجربه در این راه قدم بردارد. وی در سال ۱۹۹۱ در یک میخانه مشغول به فعالیت شد و همزمان به عنوان یک کمدین صحنه ای فعالیت می کرد.

کم کم پس از چندین اجرا ، پای اریک به تلویزیون کشیده شده و موفق شد در شوی استیو ویزارد به نام « همین امشب با استیو ویزارد » حضور پیدا کند و پس از مدت کوتاهی به مجموعه تلویوزیونی « Full Frontal » ملحق شد. اریک در سال ۱۹۹۷ پس از سالها تجربه ، موفق به ایجاد شوی شخصی خودش به نام « شوی زنده اریک بانا » شد اما مدتی بعد این شوی تلویوزیونی کنسل شد، با اینحال اریکا بانا کماکان برای اجراهای کمدی اش نزد مردم محبوب بود.

حضور در فیلم موفق « قلعه » ، اولین حضور سینمایی اریک بانا در پرده نقره ای محسوب می شد. اما حضور در فیلم « چاپر » که بانا برای بازی در آن مشقت ها و مشکلات زیادی را تحمل کرده بود، در سطح بین المللی موفقیت های زیادی را کسب کرد و شخصِ بانا جوایز بسیاری برای بازی در این فیلم کسب کرد و همین موفقیت سبب شد تا ریدلی اسکات برای بازی در فیلم « سقوط شاهین سیاه » از او دعوت بعمل بیاورد و به این ترتیب، پای او به هالیوود باز شود. موفقیت های « سقوط شاهین سیاه » در هالیوود سبب شد تا اریک بانا به عنوان چهره ای تازه در هالیوود مطرح باشد و بتواند با بازی در نقش ” هالک ” در فیلم « هالک » ( ۲۰۰۳ ) ، تبدیل به یک چهره برجسته سینمایی شود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ابوالفضل همراه
نکاتی که احتمالا درباره بیوگرافی اریک بانا نمی دانید :

پس از بازی در فیلم « هالک » مدت زمان ۹ ماه را با خانواده اش سپری کرد و در هیچ فیلمی حاضر نشد.

اولین کاری که در زندگی اش انجام داده، شستن ماشین بوده است.

یک برادر بزرگتر از خود به نام آنتونی دارد که در بانک کار میکند.

قبل از بازی در فیلم « تروی » هرگز سوار اسب نشده بود!

در سال ۱۹۹۷ با یک روزنامه نگار به نام ربکا گلسون که دختر یک قاضی برجسته و مشهور بود، ازدواج کرد؛ آنها هم اکنون دو فرزند دارند.

گفته که از اسلحه متنفر است!

زمانی که برای بازی در نقش هالک انتخاب شد ، در قراردادش ذکر شده بود که باید در دو دنباله دیگر از این فیلم حضور پیدا کند که اصلا کار به آنجا نکشید و وی در همان یک قسمت حضور پیدا کرد.

برای بازی در فیلم « چاپر » ۱۳ کیلو وزن اضافه کرد.

برای بازی در فیلم « تروی » مبارزه کردن را آموخت.

دو بازیگر مورد علاقه اش سام الیوت و نیک نولتی هستند که با هر دوی آنها در « هالک » همبازی بوده است.

نام بچه هایش کلاوس ( ۱۴ ساله ) و سوفیا ( ۱۱ ساله ) است.

ظاهرا به او گفته بودند که برای بازی در نقش « تروی » کدام نقش را می پسندد ؟ و او هم در نهایت ” هکتور ” را انتخاب کرده.

گفته می شود که برد پیت شخصاً بانا را برای بازی در فیلم « تروی » پیشنهاد داده بود چراکه یکی از طرفداران « چاپر » بوده است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کریگ آرمسترانگ

در یکی از سکانس های فیلم « سقوط شاهین سیاه » تصویر همسر و فرزند وی مشاهده می شود که این اتفاق تصادفی رخ داده است. برای جلوگیری از مشکلات بعدی زمانی که از همسرِ وی سوال کردند که آیا با حضور این تصویر در فیلم مشکلی ندارد ، وی هم گفت که حضور این عکس مشکلی برای وی و خانواده اش ایجاد نخواهد کرد.

اولین گزینه برای بازی در فیلم « سه ایکس » بود که این نقش را نپذیرفت.

در سال ۲۰۰۵ از وی سوال شد که بت های بازیگری اش چه کسانی هستند و وی از « ریچارد پیور ، پل نیومن و بری هیومفریس نام برد.

مهمترین فیلمهای اِریک بانا :

The Other Boleyn Girl

Hanna

Star Trek

Chopper

Black Hawk Down

Hulk

Troy

Munich

Lucky You

Funny People

Hanna

Closed Circuit

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی اریک بانا
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه