بیوگرافی گیلرمو دل تورو

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی گیلرمو دل تورو به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

گیلرمو دل تورو ۹ اکتبر سال ۱۹۶۴ در شهر گوادالاجارا جالیسوکو، واقع در مکزیک متولد شد و نزد مادربزرگش بزرگ شد. علاقه دل تورو به فیلمسازی از دوران نوجوانی در او بوجود آمد. وی در دوران نوجوانی به یادگیری هنر چهره پردازی و خلق جلوه های ویژه در سینما زیر نظر دیک اسمیت بزرگ ( طراح جلوه های ویژه « جن گیر » ) پرداخت. دل تورو در طی دوران کارآموزی، فیلمهای کوتاه زیادی هم کارگردانی کرد که همگی آنها فقط تجربه شخصی بود و هرگز عرضه نشدند.

زندگینامه گیلرمو دل تورو 

بیوگرافی گیلرمو دل تورو

فعالیت هنری

در ۲۱ سالگی دل تورو اولین بار به عنوان تهیه کننده اجرایی در پروژه ای به اسم « دونا هرلیندا و پسرش » ( ۱۹۸۶ ) منصوب شد و توانست از این طریق تجربه جدیدی در سینما کسب کند. این سِمت سبب شد تا دل تورو در سالهای بعد نیز به تهیه کنندگی روی بیاورد و در اواخر دهه ی هشتاد حتی تعدادی از برنامه های تلویزیونی در مکزیک را تهیه کنندگی کند.

پس از موفقیت های زیادی که دل تورو در تلویزیون کسب کرد، وی تصمیم به ورود به دنیای سینما گرفت و اولین ساخته سینمایی اش به نام « Cronos » نیز به شدت محبوب شد و جوایز بین المللی زیادی بدست آورد. همین موفقیت سبب شد تا وی خیلی زود اولین فیلم سینمایی اش را در هالیوود با نام « میمیک » بسازد و به این ترتیب ورودش به هالیوود را بطور رسمی اعلام کند. دل تورو در طی مدت زمان حضورش در هالیوود، روندی آهسته اما پیوسته را به جهت موفقیت طی کرد و امروز با توجه به تجربیات گرانبهایی که کسب کرده، یکی از بزرگترین تهیه کنندگان و فیلمسازان هالیوود به شمار می رود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی تینا ترنر
نکاتی که احتمالا درباره گیلرمو دل تورو نمی دانید :

فیلمهایی محبوبش با موضوع ” هیولا ” عبارتند از : « هیولای فرانکشتاین » و « خالق مرداب سیاه »

به منظور ساخت فیلم « پسر جهنمی ۲ : ارتش طلایی » از ساخت فیلمهای « من یک افسانه هستم » ، « یک تماس بی پاسخ » ، « هری پاتر و پادشاه دورگه » و « هیلو » انصراف داد.

گفته که فیلم « میمیک » بدترین فیلم کارنامه هنری اش است که به دلیل دخالت های بی جای تهیه کننده، شکست خورد.

کارگردانی فیلم « پایان روزها » را هم نپذیرفته است.

به مدت ۷ سال با کمپانی های مختلف بر سر حضور ران پرلمن در نقش پسر جهنمی جنگید! کمپانی ها معتقد بودند که باید نام بزرگتری در نقش اصلی این فیلم حضور داشته باشد اما او معقتد بود که چنانچه ران پرلمن در نقش اصلی حضور نداشته باشد، هرگز فیلم را نخواهد ساخت.

پس از مشاهده فیلم « کشتار با اره برقی در تگزاس » تصمیم گرفت تا یک گیاه خوار باشد اما این تصمیم فقط ۴ سال پایدار باقی ماند و وی از تصمیمش منصرف شد!

برای ساخت فیلم « پسر جهنمی » ، از کارگردانی فیلمهای « بلید : سه گانه »، « بیگانه علیه غارتگر » و « هری پاتر و زندانی آزکابان » انصراف داد.

از دوستان نزدیک آلخاندرو گنزالس ایناریتو و آلفونسو کوارون که هر دو کارگردان مکزیکی هستند، می باشد.

در سال ۱۹۹۷ ، پدرش در مکزیک به مدت ۷۲ روز دزدیده شد و زمانی که مبلغ مورد نظر آدم ربایان پرداخت شد، آزاد گردید!

مطلب مرتبط:  بیوگرافی رعنا مستعلمی

فیلم مورد علاقه اش « عروس فرانکشتاین » است.

آلبوم « دیوار » از گروه پینک فلوید و « امنیت » از پیتر گابریل ، محبوب ترین آلبوم های موسیقی وی به شمار می روند.

مهمترین فیلمهای گیلرمو دل تورو :

Cronos

Blade II

Hellboy

The Devil’s Backbone

Pan’s Labyrinth

Hellboy II: The Golden Army

Pacific Rim

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی گیلرمو دل تورو
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه