بیوگرافی کاترین بیگلو

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی کاترین بیگلو به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

بیگلو در هشتاد و دومين دوره اسكار جایزهٔ بهترین کارگردان سال را برای فیلم قفسه درد از آن خود کرد. او نخستین زنی است که در تاریخ آکادمی برندهٔ «اسکار بهترین کارگردانی» شده‌است.دريچه درد با به دست آوردن ۶ جایزه از جمله «بهترين فيلم» موفق‌ترین فیلم هشتاد و دومین مراسم اعطای جوایز اسکار بود. او همچنين در فستيوال و جشنواره هاي مختلف ۴۳ جايزه را برده و در ۱۸ مورد نامزد نهايي بوده است. از دیگر افتخارات سینمایی کاترین بیگلو می‌توان به جایزه‌ بهترین فیلم و کارگردانی جوایز بافتا، بهترین فیلم سال از جوایز فیلم هالیوود، جایزه‌ بهترین کارگردانی جشنواره‌ سانتاباربارا، جایزه‌ حقوق بشر و سینمای جوان جشنواره‌ ونیز اشاره کرد.

زندگینامه کاترین بیگلو 

بیوگرافی کاترین بیگلو

فعالیت هنری

معرفی کوتاه :

وی تنها فرزند مدیر کارخانه‌ رنگ‌سازی در کالیفرنیای امريكا و همسر پیشین جيمز كامرون، کارگردان سرشناس هاليوود است.کاترین بیگلو ابتدا به‌عنوان دانشجوی نقاشی وارد دانشگاه شد و در سال ۱۹۷۲ در رشته‌ هنرهای زیبا فارغ‌التحصیل شد. سپس در رشته‌ نقد و نظریه‌ فیلم از دانشگاه کلمبیا کارشناسی ارشد خود را دریافت کرد.
۹۸۷۵۲
بیگلو که سابقه بازی در ۲ فیلم را در کارنامه هنری خود دارد، اولین فیلم کوتاه خود را در سال ۱۹۷۸ با نام «The Set-up» را ساخت.

وی در سال ۱۹۸۲ اولین فیلم بلند خود را با نام خالی از عشق و با نقش‌آفرینی ویلیام دوفو روی پرده سینما برد و بعد از آن‌ فیلم نزدیک تاریکی را به نمایش درآورد.فلز آبی (۱۹۸۹) و نقطه شکست (۱۹۹۱) با بازی کیانو ریوز دو فیلم بعدی بیگلو بودند تا اینکه در سال ۱۹۹۵ فیلم روزهای عجیب را با فیلمنامه ای از جیمز کامرون؛ همسر سابقش ساخت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی الیزابت دبیکی

بیگلو در سال ۲۰۰۰ فیلم وزن آب و دو سال بعد فیلم کا – ۱۹ را با نقش‌آفرینی هریسون فورد ساخت که داستان اولین زیردریایی هسته‌ای شوروی سابق بود.معروف‌ترین فیلم‌ او مهلکه یا قفسه درد نام دارد. این فیلم در سال ۲۰۰۸ برای اولین‌بار در جشنواره به نمایش درآمد. وی با این فیلم در مراسم جوایز اسکار سال ۲۰۱۰ در مجموع ۶ جایزه به دست آورد.

قفسه درد در جوایز اسکار موفق به دریافت ۶ جایزه از جمله بهترین فیلم و کارگردانی شد و در جوایز انجمن کارگردانان آمریکا جایزه‌ بهترین دستاورد کارگردانی را برای بیگلو به ‌همراه آورد تا او اولین کارگردان زن برنده‌ این جایزه لقب بگیرد.

نکاتی که درباره کاترین بیگلو نمی دانید :

اولین زنی است که موفق به دریافت جایزه بهترین کارگردانی از مراسم بفتا شده است.

در سال ۲۰۱۰ با همسر سابقش جیمز کامرون، برای دریافت اسکار بهترین کارگردانی رقابت می کرد که سرانجام به سود وی به اتمام رسید.

باربارا استرینسد جایزه بهترین کارگردانی اسکار برای فیلم « قفسه درد » را به وی اهدا کرد.

بیگلو که اولین کارگردان زن برنده‌ جایزه اسکار تاریخ سینما است، در آوریل سال ۲۰۱۰ در فهرست ۱۰۰ شخصیت تاثیر‌گذار هفته‌نامه تایم نیز قرار گرفت.

عضو هیئت داوران جشنواره فیلم برلین در سال ۲۰۰۳ بود

“کاترین بیگلو” کارگردان سرشناس هالیوود و اولین زن برنده اسکار کارگردانی در فهرست ۱۰۰ زن تاثیرگذار و قدرتمند جهان قرار گرفت. روزنامه گاردین به مناسبت روز جهانی زن، فهرستی از ۱۰۰ زن تاثیرگذار و قدرتمند جهان در عرصه‌های سینما، سیاست، تلویزیون، ادبیات، موسیقی و ورزش را ارائه کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کوروش سلیمانی
برخی آز آثار هنری کاترین بیگلو:

The Loveless

Near Dark

Blue Steel

The Weight of Water

The Hurt Locker

Zero Dark Thirty

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی کاترین بیگلو
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه