بیوگرافی آلن آرکین

4 سال پیش
بیوگرافی آلن آرکین
Rate this post

بیوگرافی آلن آرکین به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

آلن آرکین با نام کامل ” آلن ولف آرکین » در ۲۶ مارچ سال ۱۹۳۴ از خانواده ای یهودی در نیویورک آمریکا چشم بر جهان گشود. پدر وی ، دیوید آکرین یک معلم بود که در دهه ی ۵۰ میلادی به دلیل اینکه حاضر نشده بود درباره جبهه گیری سیاسی اش پاسخ روشنی دهد، از کار برکنار شد اما پس از درگذشتش اعلام کردند که او از لحاظ سیاسی مشکلی نداشته و می توانسته بدون مشکل زندگی کند!

زندگینامه آلن آرکین 

بیوگرافی آلن آرکین

فعالیت هنری

آلن آرکین در دوره نوجوانی به موسیقی علاقه مند شد و تصمیم گرفت تا زندگی اش را در این راه قرار دهد. وی در دهه ی پنجاه پس از اینکه تحصیل را رها کرد، به یک گروه فولک به نام The Tarriers پیوست. آلن در این گروه موسیقی هم به عنوان نوازنده فعالیت می کرد و هم اینکه خواننده اصلی گروه بود.

وی با همکاری این گروه موفقیت های زیادی در عرصه موسیقی بدست آورد و حتی بعضاً آهنگهایشان تا هفته ها جزو پرفروش هفته قرار می گرفت. اما حضور همزمان آرکین در جلوی دوربین، منوط به حضور در آگهی های تلویزیونی و نقش های پیش پا افتاده نظیر مکانیکی که در پس زمینه داستان در حال تعمیر ماشین بود، خلاصه می شد!

===

آرکین و گروه موسیقی فولکورش، تا مدتها کار خود را در دنیای موسیقی دنبال کردند تا اینکه آرکین موفق شد به عنوان خواننده اصلی در نمایش « هلسوی » بر روی صحنه آواز بخواند و همین کافی بود تا باب سیلز او را بپسندد و به دنیای تئاتر بیاورد. آرکین پس از این اینکه باب سیلز او را به دنیای تئاتر و نمایش آشنا کرد، در بسیاری از نمایش های معروف به عنوان بازیگر و آواز خوان به فعالیت پرداخت و در اواخر دهه ی ۶۰ میلادی نیز خودش به عنوان کارگردان، نمایش های موفق نظیر « قاتلین کوچک » را به روی صحنه آورد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کاظم سیاحی

با اینحال اولین حضور جدی آرکین در عالم سینما به فیلم کمدی « روس ها دارن میان، روس ها دارن میان » باز می گردد که در اولین حضور رسمی اش در پرده ی نقره ای سینما موفق شد کاندید دریافت جایزه ارزشمند اسکار شود.

آرکین به فاصله دو سال از موفقیتی که به واسطه حضور در فیلم« روس ها دارن میان ، روس ها دارن میان » نصیبش شده بود، در یک درام هیجان انگیز به نام « قلب یک شکارچی تنهاست » حضور یافت که اینبار نیز به لطف حضور قدرتمندش در این فیلم، موفق شد دومین بار به عنوان کاندید دریافت اسکار نام خود را مطرح کند. آرکین در تمام سالهای دوران بازیگری اش بازیگر محترم و خوبی به حساب می آمد و سرانجام در سال ۲۰۰۶ بخاطر بازی در فیلم « لیتل میس سانشاین » موفق شد به عنوان سومین بار کاندید دریافت جایزه اسکار شود اما اینبار موفق به دریافت آن شد و اولین مجسمه اسکار را به خانه برد.۲

آرکین در جدیدترین فیلم بن افلک با عنوان « آرگو » حضور دارد.

نکاتی که احتمالا درباره آلن آرکین نمی دانید :
تا به امروز سه بار ازدواج کرده است.

سه فرزند به نامهای آدام ، متیو و آنتونی دارد.

یکی از نویسندگان موسیقی مشهور « آهنگ قایق موزی » بوده است.

دو بار موفق به دریافت جایزه تونی ( اسکارِ تئاتر ) شده است. یکبار برای بازی در نمایش Enter Laughing و بار دوم برای کارگردانی نمایش The Sunshine Boys

او غیر از بازیگری به شغل معملی هم اشتغال دارد. او معلم بداهه پردازی است و گفته می شود که خیلی هم در کارش موفق است!

مطلب مرتبط:  بیوگرافی رضا یزدانی

در حال حاضر در نیو مکزیکو زندگی می کند.

قبل از اینکه در « آرگو » بازی کند، در فیلمی دیگر به نام « آریگو » حضور داشت!

درباره حضور در فیلم Freebie and the Bean گفته بود که فقط به خاطر اینکه نیاز به نان داشته در این فیلم بازی کرده!

یکی از ۶ بازیگری هست که برای اولین حضورشان در پرده سینما موفق به کاندید دریافت جایزه اسکار شده اند؛ بازیگران دیگر این افراد هستند : اورسن ولز، لاورنس تیبت ، جیمز دین، پُل مونی و مونگومری کلیف

در جایی گفته بود که هیچکس صلاحیت ندارد درباره خوب یا بد بودن بازیگران از یکدیگر اظهار نظر کند.

مهمترین فیلمهای آلن آرکین :

The Russians Are Coming the Russians Are Coming

The Heart Is a Lonely Hunter

۳Wait Until Dark

Little Murders

Hearts of the West

Full Moon High

Edward Scissorhands

Glengarry Glen Ross

Mother Night

Little Miss Sunshine

Get Smart

Argo

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی آلن آرکین
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه