بیوگرافی اندرو گارفیلد

4 سال پیش
2.4/5 - (7 امتیاز)

بیوگرافی اندرو گارفیلد به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

« اندرو راسل گارفیلد » در لس آنجلس کالیفرنیا بدنیا آمد. مادرش یک بریتانیایی و پدرش یک کالیفرنیایی بود. وقتی آندرو سه ساله بود خانواده اش از کالیفرنیا به بریتانیا مهاجرت کردند. او دوران کودکی و نوجوانی خود را در انگلستان کنار خانواده یهودی خود گذراند.

زندگینامه اندرو گارفیلد

بیوگرافی اندرو گارفیلد

فعالیت هنری

خانواده اش قشر متوسط جامعه بریتانیا محسوب می شدند. پدر و مادرش اوایل فروشگاه دکوراسیون خانه راه انداختند ولی بعد ها پدرش سرمربی مدرسه شنا شد و مادرش هم هم اکنون به عنوان مربی در دانشگاه پرستاری تدریس می کند. وقتی نوجوان بود تصمیم داشت بازرگانی بخواند اما در شانزده سالگی متوجه استعداد بازیگریش شد و تصمیم گرفت این حرفه را بطور آکادمیک بیاموزد برای همین در چند مدرسه بازیگری درس خواند و با موفقیت فارغ التحصیل شد.

اولین کارهای غیر حرفه ای اش را از تئاتر شروع کرد و در نمایش « بوگسی مالونه » نقش ایفا کرد او کارش را کمی جدی تر گرفت و به عضویت گروه تئاتر خیابان « اپسوم » شهر « ساری » انگلستان در آمد و نقش آفرینی هایش با این گروه او را بیشتر و بیشتر مورد توجه قرار داد و توانست جایزه تئاتر « اخبار عصر منچستر » را برای بهترین بازیگر نوظهور دریافت کند. او به تئاتر سلطنتی منچستر راه یافت و دوباره همان جایزه را در سال ۲۰۰۶ کسب کرد و سال بعد نقش « رومئو » را در نمایش معروف « ویلیام شکسپیر » یعنی « رومئو و جولیت » بازی کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی داوود آزاد

همزمان با تئاتر وارد تلوزیون شد و مانند خیلی ها کار خود را از سریال ها شروع کرد و سال ۲۰۰۵ در سریال « Sugar Rush » کانال چهار بریتانیا بازی کرد و در سال ۲۰۰۷ با بازی در سریال معروف کانال بی بی سی « دکتر هو » به شهرت رسید. در نوامبر ۲۰۰۷ در درام سیاسی « شیر ها برای بره ها » بازی کرد در این فیلم او نقش دانشجوی معترض را بازی می کرد. در این فیلم با رابرت رد فورد همبازی شد. در بیشتر طول فیلم این دو در روبروی هم نشسته و با هم بحث می کردند.

===

او با بازی در فیلم تلویزیونی Boy A در سال ۲۰۰۸ جایزه آکادمی بریتانیی تلویزیون را از آن خود کرد. و در همان سال نقشی در فیلم پر ستاره ی « دختر دیگر بولین » بدست آورد و ستاره نوظهور « جشنواره فیلم برلین » شد.

گارفیلد روز به روز در تلویزیون پیشرفت می کرد و در فیلم های تلویزیونی مهمتری حضور می یافت و در نهایت در سال ۲۰۱۰ در فیلم سینمایی « هرگز نگذار بروم » توجه های بیشتری جلب کرد اما نقطه پرتاب او به پله های بالاتر فیلم « دیوید فینچر » یعنی « شبکه اجتماعی » بود. برای این فیلم نامزد جایزه های معتبری مثل گلدن گلاب و بفتا شد.

در ماه مارچ سال ۲۰۱۲ در نمایش « مرگ مرد فروشنده » در کنار بزرگان تئاتر مانند « فیلیپ سیمور هافمن » حضور یافت و نامزد معتبر۳ترین جایزه تئاتر یعنی تونی شد. و رسما نام خود را بعنوان یک بازیگر تئاتر با استعداد بر سر زبان ها انداخت. و با نقش آفرینی در ریبوت سری مرد عنکبوتی « مرد عنکبوتی شگفت انگیز » جای پای بیشتری در هالیوود باز کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مهران مستی
نکاتی که احتمالاً درباره بیوگرافی اندرو گارفیلد نمی دانید:

از طرف مجله معروف ورایتی یکی از ده بازیگر دیدنی نام گرفت.

رفیق همبازیش در فیلم شبکه اجتماعی، « جسی ایزنبرگ » است.

از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ با « شنون وودوارد » رابطه داشت.

از سال ۲۰۱۱ با « اما استون » رابطه دارد.

از کودکی طرفدار مرد عنکبوتی بوده. در یکی از مصاحبه هایش گفته زمانی اسپایدرمن قهرمان زندگی او بوده.

دوست خیلی صمیمی « رابرت پاتینسون » است.

با خواننده معروف « کیتی پری » هم خیلی صمیمی است.

در سال ۲۰۰۸ از طرف مووسه اروپایی « فیلم پروموشن » بهترین ستاره نوظهور اروپا نام گرفت.

دو بار جایزه معتبر تئاتر « اخبار عصر منچستر » را دریافت کرده.

در سال ۲۰۰۴ از مدرسه سخنرانی و درام لندن فارغ التحصیل شد.

در شهر اپسوم، ساری در انگلستان بزرگ شده.

لهجه بی عیب آمریکاییش را مدیون پدر آمریکایی اش است.

در کودکی و نوجوانی ژیمناستیک و شنا می کرد.۴

ورزش مورد علاقه اش اسنوبورد و سورف است.

عاشق فیلم های دهه هشتاد است بگفته خودش خاطرات زیادی با آنها دارد.

بت بازیگریش « مریل استریپ » است.

مانند خانواده اش یهودی است.

مهمترین فیلمهای اندرو گارفیلد :

The Amazing Spider-Man 2012

The Social Network 2010

Never Let Me Go 2010

The Other Boleyn Girl 2008

Lions For Lambs 2007

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی اندرو گارفیلد
2.4/5 - (7 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه