بیوگرافی لیام نیسن

4 سال پیش
بیوگرافی لیام نیسن
Rate this post

بیوگرافی لیام نیسن به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

لیام نیسن در ایرلند شمالی متولد شد. جالب است بدانید که او ابتدا به عنوان راننده لیفتراک برای آلک گینس کار می کرد. پس از آن وی شغلهای زیادی را تجربه کرد. شغلهایی نظیر راننده تریلی ، دستیار معمار و یک مشت زن آماتور.

زندگینامه لیام نیسن

بیوگرافی لیام نیسن

فعالیت هنری

نیسن در سال ۱۹۷۶ به گروه تئاتر Belfast Lyric پیوست و اولین بازیگری خود را در تئاتری به نام مردم برخاسته انجام داد. بعد از ۲ سال به دوبلین رفت و در تئاترهای کلاسیک آن شهر مشغول به کار شد . در اینجا بود که توانست نظر مساعد جان بورمان را برای بازی در فیلم اکسکالیبره ( ۱۹۸۱ ) کسب کند.

او پس از این نقش آفرینی در تعدادی از مجموعه های تلویزیونی بازی کرد. اما نیسن بعد از چند سال توانست در فیلم مظنون در نقش یک مرد لال بازی تاثیر گذاری از خود به نمایش بگذارد. سپس او در مجموعه ای از فیلمهای قابل اعتنا از جمله مرد تاریک ، خیزش ایمان ، شوهران و همسران حضور پیدا کند و همین فیلمها بود که استیون اسپیلبرگ را مجاب کرد تا از وی دریکی از بهترین فیلمهایش به نام فهرست شیندلر ، در نقش شیندلر استفاده کند.

نیسن با بازی در این فیلم توانست کاندید دریافت اسکار و همچنین دریافت گلدن گلاب بهترین بازیگر مرد شود. وی سپس مدتی از پرده ی نقره ای کنار رفت و تصمیم گرفت تا در نمایشی با عنوان آنا کریستی به همراه همسرش، ناتاشا ریچاردسون ، حضور پیدا کند. این نمایش سبب شد تا نیسن کاندید دریافت جایزه معتبر تونی شود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی محمود مقامی
نکاتی که باید درباره نیسن بدانید :

همسرش ناتاشا ریچاردسون بود. آنها از سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۹ با یکدیگر زندگی کردند و دو فرزند نیز دارند. اما ناتاشا ریچاردسون در سال ۲۰۰۹ دار فانی را وداع گفت

عاشق ماهیگیری است

اولین بار با همسرش در سریال جزیره الیس ( ۱۹۸۴ ) همبازی شد

قرار بود نقش جیمز باند در فیلم چشمان طلایی را بازی کند

قرار بود نقش ون هلسینگ در فیلم دراکولا ( ۱۹۹۲ ) را بازی کند. نقشی که خیلی دوست داشت به او برسد، اما زمانی که متوجه شد آنتونی هاپکینگز علاقه مند به ایفای این نقش است، از پروژه کنار کشید

انتخاب اول اولیور استون برای بازی در نقش پادشاه فیلیپ مقدونی در فیلم اسکندر بود.

در ۱۶ مارچ ۲۰۰۹ ، همسرش ناتاشا ریچاردسون ، در حین اسکی دچار ضربه مغزی شد و دو روز بعد در بیمارستان درگذشت. نیسن موقتا از بازی در فیلم کلو انصراف داد تا در کنار همسرش باشد

در جایی گفته بود : بازیگری نیرو بخش است. البته من زیاد سعی نمی کنم آن را آنالیز کنم؛ این مثل این می ماند که یک سگ با بو کردن در هنگام صبح به دنبال مکانی برای خرابکاری بگردد!

فیلمهای مهم نیسن :

The Mission

Suspect

Husbands and Wives.

Leap of Faith

Schindler’s List

Nell

K-19: The Widowmaker

Michael Collins

taken

Gangs of New York

Love Actually

Kingdom of Heaven

Batman Begins

Seraphim Falls

The Chronicles of Narnia: Prince Caspian

The Other Man

Chloe

Clash of the Titans

The A-Team

The Next Three Days

Unknown

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی لیام نیسن
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه