بیوگرافی جاش برولین

4 سال پیش
بیوگرافی جاش برولین
Rate this post

بیوگرافی جاش برولین به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

“جاش برولین” در خانواده ای هنری متولد شد. پدر او ” جیمز برولین ” بازیگر سینما است بنابراین ” جاش ” خیلی زود به تئاتر و سینما علاقه مند شد. او اولین نقشش بر روی صحنه تئاتر را با بازی در بخشی از نمایش معروف ” A Streetcar named Desire ” ( در ایران به نام ” اتوبوسی به نام هوس ” ) آغاز کرد.

زندگینامه جاش برولین

بیوگرافی جاش برولین

فعالیت هنری

اما اولین نقش مهمش بازی در فیلم ” The Goonies ” ( 1985 ) بود که براساس داستانی از ” استیون اسپیلبرگ ” ساخته شده بود. اما بعد از آن ” برولین ” تصمیم گرفت به تلویزیون بازگردد و در مجموعه ” بازرس ویژه ” و ” راننده های جوان ” ایفای نقش کند. سپس بار دیگر به سینما بازگشت و در فیلمهایی نظیر ” قاتلان جاده ای ” و جنگ برادر من ” حضور یافت اما این فیلمها هیچکدام نتوانستند در گیشه با موفقیتی روبرو شوند. به نظر می رسید که ” برولین ” هیچ وقت نمی توانست در بازیگری به توفیقی دست پیدا کند.

===

او در سال ۲۰۰۰ در فیلم مستقل ” به آهستگی سوختن ” و فیلم علمی تخیلی ترسناک! ” مرد نامرئی ” ایفای نقش کرد اما این فیلمها هم فیلمی نبودند که بتوانند ” برولین ” را به بازیگر مهمی تبدیل کند. اما سال ۲۰۰۷ بدون شک نقطه عطفی در زندگی ” برولین ” بود ، او در این سال موفق شد در فیلمی از برادران کوئن به نام ” جایی برای پیرمردها نیست ” یکی از بازیگران نقش اصلی باشد . او در این فیلم در کنار بزرگانی چون ” تامی لی جونز ” و ” خاویر باردوم ” ( که توانست برای آن فیلم اسکار بهترین بازیگری را دریافت کند ) ایفای نقش کند .

مطلب مرتبط:  بیوگرافی عارف لرستانی

بازی او در این فیلم سبب شد که در سال بعد در فیلم ” میلک ” در نقش یک سیاستمدار بی کفایت ایفای نقش کند. حضور در این فیلم بالاخره توانست وی را کاندید دریافت جایزه بهترین بازیگر مکمل مرد کند. بازی او در همان سال در نقش جرج دبلیو بوش ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده در فیلمی از ” الیور استون ” به نام ” w ” توانست رضایت اکثر منتقدان را بدست آورد. او امسال توانست در فیلم ” جوناه هکس ” که براساس یک کمیک ساخته شده بود به خوبی ایفای نقش کند. ” برولین ” قرار است در آینده در فیلمی از ” وودی آلن ” به نام ” تو یک غریبه تیره قد بلند را ملاقات خواهی کرد ” ایفای نقش کند. همچنین قرار است در پروژه ی بعدی برادران کوئن به نام ” خاکریزه های حقیقی ” ایفای نقش کند.

نکاتی درباره بیوگرافی جاش برولین که احتمالا نمی دانید :

همسر اولش ” آلیس آدیر ” بود که از سال ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۲ با هم بودند و سپس از یکدیگر جدا شدند. او در سال ۲۰۰۴ با ” دایان لین ” ازدواج کرد.
از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۱ رابطه هایی با ” مینی درایور ” ! بازیگر بریتانیایی داشت. آنها در آپریل سال ۲۰۰۱ رسما نامزدیشان را اعلام کردند و در اکتبر همان سال خاطمه نامزدیشان را!

پسرخوانده ” باربار استریسند ” است.

در سال ۲۰۰۳ در مراسم گلدن گلاب همراه ” دایان لین ” بود.

پدر ” ادن برولین ” و ” ترور برولین ” است

مطلب مرتبط:  بیوگرافی یاسر بختیاری (یاس)

او داستان ها و شعرهای زیادی برای مادرش نوشته بود . خانم جین اگی ، مادر ” جاش ” در سال ۱۹۹۵ از دنیا رفت.

اسمش را بعد از دیدن فیلم ” تحت تعقیب : زنده یا مرده ” با بازی ” استیو مک کویین ” در شخصیتی که جاش رندال نام داشت به جاش تغییر داد.

یکی از طرفداران بزرگ ” John Cassavetes ” است . خودش گفته که فیلم ” یک زن تحت تاثیر قرار گرفته ” را بیشتر از ۴۰ بار تا بحال دیده است.

قبلا دوست داشته است که یک سرآشپز شود.

۲ روز بعد از اینکه به عنوان بازیگر در فیلم ” جایی برای پیرمردها نیست ” انتخاب شد، با موتورش در بزرگراهی در لس آنجلس تصادف کرد. خوشبتانه مشکلی پیش نیامد و او بعد از ۲ هفته سر فیلمبرداری حاضر شد.

دوست صمیمی ” خاویر باردم ” است

او و پدرش جیمز هر دو در دوران بازیگریشان در نقش رئیس جمهور ایالات متحده بازی کردند. پدرش در نقش ” رونالد ریگان ” و جاش ” در نقش ” جرج دبلیو بوش ” !

قرار بود در قسمتهایی از ” نابودگر : رستگاری ” ایفای نقش کند اما نپذیرفت.

خودش می گوید :

( هنگامی که برای ایفای نقش ” بوش ” انتخاب شد ) : چرا من؟ چرا من باید برای این فیلم بازی کنم ؟ چرا من باید در چنین کاری را در دوران بازیگریم انجام بدم!

( در وصف نقش ” بوش ” ) : زمانی که ” الیور استون ” پیش من آمد من با تندی باهاش صحبت کردم و سریع جبهه گرفتم. اما زمانی که فیلمنامه را خواندم از آن خوشم آمد. من داستان را دوست نداشتم ، اما ایفای نقش از زمان ۲۱ سالگی تا ۵۸ سالگی یک فرصت خوب برای یک بازیگر است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ژولیت بینوش

مهمترین فیلم های برولین :

Hollow Man

Grindhouse

The Dead Girl

No Country for Old Men

Planet Terror

In the Valley of Elah

American Gangster

W.

Milk

Wall Street: Money Never Sleeps

You Will Meet a Tall Dark Stranger

Jonah Hex

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جاش برولین
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه