بیوگرافی آرتمیس ورزنده

4 سال پیش
بیوگرافی آرتمیس ورزنده
4.6/5 - (9 امتیاز)

بیوگرافی آرتمیس ورزنده به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

آرتمیس ورزنده بازیگر سینما و تلویزیون متولد دهه ۶۰ در تهران می‌باشد. او فرزند جمشید ورزنده سینماگر قدیمی و باسابقه است و همیشه از پدر به‌عنوان مهم‌ترین و شاخص‌ترین مشوقش حضورش در سینما یاد می‌کند. جمشید ورزنده همسر اول شهناز تهرانی بوده و سابقه کارگردانی فیلم سینمایی «غربتی‌ها» را در کارنامه خود دارد. آرتمیس خود را دختری برونگرا و صادق معرفی می‌کند و بزرگ‌ترین ترسش بعد از خدا، تنهایی است. او تاکنون ازدواج نکرده و در خانه پدری‌اش روزگار می‌گذراند.

زندگینامه آرتمیس ورزنده 

بیوگرافی آرتمیس ورزنده

فعالیت هنری

ورزنده اولین دوره‌های بازیگری خود را در کلاس‌های مرحوم حمید سمندریان گذراند. بعد از آن با بازی در دو فیلم کوتاه «رؤیا چرا گمشده» و «باران دیگر نمی‌بارد» ساخته نیما عباسپور به دنیای حرفه‌ای هنر ورود پیدا کرد. همان دو فیلم کار خود را کرد و ورزنده توسط ماشاالله شاه‌مرادی‌زاده برای بازی در مجموعه تلویزیونی «روژان (۱۳۸۲)» دعوت شد. او در اولین تجربه تلویزیونی‌اش با جعفر دهقان، رضا توکلی، رضا ایران‌منش، پرستو صالحی و… همبازی بود.

جدایی از جدایی

آرتمیس ورزنده بعد از در آن سریال‌هایی چون «مشق عشق» بهرام بهرامیان (در نقش رؤیا)، «راه شب» ساخته داریوش فرهنگ، «خواستگاران» به کارگردانی گلاب آدینه و… ایفای نقش کرد. او همچنین در چندین اپیزود از سریال «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» حضور پیدا کرد.

ورزنده برای مدت نزدیک به سه سال در خارج از کشور زندگی کرد و پس از بازگشتش بازهم برای بازی در یکی از اپیزودهای «شاید برای شما اتفاق بیفتد» دعوت شد. در سال ۱۳۸۷ نیز به دعوت کاظم راست‌گفتار با فیلم سینمایی «پسر تهرونی» پا به عرصه سینما گذاشت. در همان سال در فیلم سینمایی «چهره به چهره» به کارگردانی علی ژکان نقش‌آفرینی کرد. حضور در فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» می‌توانست سکوی پرتابی برایش باشد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی الناز حبیبی

آرتمیس ورزنده در آن فیلم در نقش دختری که توسط سه مرد مورد تجاوز قرار گرفته بود، جلوی دوربین رفت. اما متأسفانه سکانس او در مرحله تدوین به دلیل طول زیادش حذف و هیچ‌وقت دیده نشد. فرهادی در تیتراژ پایانی فیلم از وی عذرخواهی و تشکر کرد. اما این فرصت طلایی‌ای بود که برای آرتمیس ورزنده از بین رفت.

کم‌کاری

خانم بازیگر در رابطه با کم‌کاری‌اش در سینما می‌گوید: «شاید دلیل من هم به‌عنوان عضو کوچکی از فضای هنری، خیلی‌ دور از دلیل هنرمندان بزرگ کشورم که این روز‌ها گوش نشینی رو انتخاب کردند نباشد. همان‌طور که پیش‌تر گفتم نبودن امنیت شغلی‌، روانی‌ و درنهایت شرمندگی برای دولتمردان، در طی سال‌های اخیر باعث خانه‌نشین شدن هنرمندان این مرزوبوم شده است.»

جورواجور
«خون بازی»، «درباره الی»، «چهارشنبه‌سوری»،

«زیر پوست شهر» و «تردید» فیلم‌های موردعلاقه آرتمیس

ورزنده در سینمای ایران و رخشان بنی‌اعتماد کارگردان موردعلاقه اوست.

ورزنده همچنین علاقه زیادی به مطالعه دارد. تقریباً هر هفته‌ یک کتاب می‌خواند و از «کویر» دکتر علی شریعتی به‌عنوان بهترین کتابی که خوانده یاد می‌کند. او علاقه زیادی هم به شعر و بخصوص اشعار احمد شاملو و سهراب سپهری دارد.

شهریور ۱۳۹۱ درحالی‌که آرتمیس ورزنده به همراه تعدادی از فعالان برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان آذربایجان در کمپ روستای سرند حضور داشت، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. اما بازداشت او سوءتفاهمی بیش نبود و یک روز بیشتر به طول نینجامید.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی آرتمیس ورزنده
4.6/5 - (9 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه