بیوگرافی آیدا پناهنده

4 سال پیش
بیوگرافی آیدا پناهنده
Rate this post

بیوگرافی آیدا پناهنده به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

آیدا پناهنده نویسنده سینما و تلویزیون ایران است. وی سال ۱۳۵۸ چشم به جهان گشود. از مهم‌ترین آثار آیدا پناهنده می‌توان به فعالیت در فیلم ناهید، فیلم اسرافیل اشاره کرد.

زندگینامه آیدا پناهنده 

بیوگرافی آیدا پناهنده

فعالیت هنری

آیدا پناهنده در سال ۱۳۹۳ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید اثر مهمی حضور داشته است. اثر مهم آیدا پناهنده در این سال، فعالیت در فیلم ناهید به کارگردانی آیدا پناهنده محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی آیدا پناهنده فعالیت در فیلم ناهید بوده است. آیدا پناهنده سال ۱۳۹۳ در ۳۵ سالگی در فیلم ناهید به عنوان نویسنده فعالیت داشته است که توانست با مهارتش، جای خود را میان اهالی فضای سینما مطرح کند. آیدا پناهنده توانست با فعالیت در فیلم ناهید تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگران بزرگ و باتجربه‌ای نظیر ساره بیات، پژمان بازغی، نوید محمدزاده و نسرین بابایی توانست سطح کاری او را متحول کند.

آیدا پناهنده علاوه‌بر فیلم ناهید، سال ۱۳۹۵ در ۳۷ سالگی در فیلم اسرافیل نیز فعالیت داشته است. آیدا پناهنده این‌بار با هنرمندانی چون هدیه تهرانی، پژمان بازغی، مریلا زارعی و سهیلا رضوی همکاری داشت.

نویسنده

با اینکه آیدا پناهنده را بیشتر بعنوان نویسنده می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. آیدا پناهنده علاوه‌بر نویسنده به‌عنوان کارگردان نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین آثار آیدا پناهنده در حرفه‌ی کارگردان، فیلم اسرافیل و فیلم ناهید است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مایلی سایرس

آیدا پناهنده سال ۱۳۹۳ در ۳۵ سالگی برای فیلم ناهید توانست در ۳۳مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش نگاه نو بهترین فیلمنامه نامزد شود.

اینستاگرام آیدا پناهنده یکی از راه‌های ارتباطی او با مخاطبانش است. آیدا پناهنده در اینستاگرام بیش از ۱۲،۰۹۴ نفر دنبال‌کننده دارد و بیش از ۱۸۷ نفر را دنبال می‌کند. همچنین آیدا پناهنده تاکنون در اینستاگرام بیش از ۱۱۰ پست بارگذاری کرده است. آیدا پناهنده فعالیت خود در اینستاگرام را از تاریخ ۱۳۹۴/۰۳/۱۱ شروع کرده است و تاکنون برای اولین پست او بیش از ۳۸۱ لایک و ۱۸ نظر ثبت شده است. شاید جالب باشد بدانید که پرلایک‌ترین یا همان محبوب‌ترین پست اینستاگرامی آیدا پناهنده تاکنون بیش از ۱،۶۲۲ لایک خورده است، همچنین برای پرکامنت‌ترین یا همان پربحث‌ترین پست اینستاگرامی آیدا پناهنده تاکنون بیش از ۱۶۲ نظر ثبت شده است. فعالیت آیدا پناهنده در اینستاگرام کم شده است و با فاصله‌های زمانی بسیار پست می‌گذارد.

زندگی‌نامه آیدا پناهنده

آیدا پناهنده، نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون، سال ۱۳۵۸ در شهر تهران متولد شد.

او در فیلم‌های تلویزیونی نظیر؛

«قصه داوود و قمری» (۱۳۸۸)،

«آبروی از دست رفته آقای صادقی» (۱۳۹۰)،

«از جنوب شرقی» (۱۳۹۱) و مستند های؛

«ایراندخت»، «خانه قمر خانم»، «برزخ» و فیلم‌های کوتاه؛ «قوطی حلبی بازار» (۱۳۷۸)، «رمولوس» (۱۳۸۰)، «تاکسونومی» (۱۳۸۲)، «آن دست‌ها» (۱۳۸۴)، «روشنایی‌های شهر» (۱۳۸۶)، «تاج خروس» (۱۳۸۷) و فیلم سینمایی «اسرافیل» (۱۳۹۵) فعالیت داشته است.

وی همچنین جوایزی نظیر؛

جایزه بهترین فیلم کوتاه برای فیلم «آن دست‌ها» در بخش نگاه نو جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، برنده دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه کوتاه داستانی برای فیلم «روشنایی‌های شهر» در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی برای فیلم «تاج خروس» در دوازدهمین جشن خانه سینما، جایزه بهترین کارگردانی و بهترین استعداد جوان را درجشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران برای فیلم «تاج خروس»، یاس زرین بهترین فیلم نامه تلویزیونی مشترک با ارسلان امیری برای «آبروی از دست رفته آقای صادقی» در نخستین جشنواره ویدیویی یاس تهران، تندیس بهترین کارگردانی و بهترین فیلم نامه مشترک با ارسلان امیری برای فیلم «آبروی از دست رفته آقای صادقی» در سومین جشنواره تلویزیونی جام جم را در کارنامه دارد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ‏تورج فرامرزیان‏
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی آیدا پناهنده
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه