بیوگرافی ابراهیم شجاعی

4 سال پیش
بیوگرافی ابراهیم شجاعی
Rate this post

بیوگرافی ابراهیم شجاعی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

ابراهیم شجاعی بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. وی سال ۱۳۲۸ چشم به جهان گشود. از مهم‌ترین آثار ابراهیم شجاعی می‌توان به بازیگری در سریال سه در چهار، سریال قهوه تلخ و سریال ترش و شیرین اشاره کرد.

زندگینامه ابراهیم شجاعی 

بیوگرافی ابراهیم شجاعی

فعالیت هنری

ابراهیم شجاعی نخستین بار در سینما حضور یافته و سال ۱۳۶۶ در ۳۸ سالگی در فیلم ردّ پایی بر شن به کارگردانی محمدرضا هنرمند بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال سه در چهار، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای ابراهیم شجاعی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون بهزاد بهزادپور، محسن زهتاب، بهروز رضوی و غلامرضا طباطبایی را تجربه کرد.

ابراهیم شجاعی در سال ۱۳۸۷ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرده است. او در این سال با بازی در ۳ فیلم و سریال مهم سینما و تلویزیون خود را به مردم معرفی کرد. آثار مهم ابراهیم شجاعی در این سال، بازیگری در سریال بزنگاه به کارگردانی رضا عطاران، سریال سه در چهار به کارگردانی مجید صالحی و فیلم تردید به کارگردانی واروژ کریم‌مسیحی محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی ابراهیم شجاعی بازی در سریال سه در چهار بوده است. ابراهیم شجاعی سال ۱۳۸۷ در ۵۹ سالگی در سریال سه در چهار نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با مجید صالحی همکاری داشته است. ابراهیم شجاعی توانست با بازی در سریال سه در چهار تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر محمد کاسبی، علی صادقی، مهران رجبی و نادیا دلدار گلچین بر تجارب او افزود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی رضا بابک
سه در چهار

ابراهیم شجاعی علاوه‌بر سریال سه در چهار، سال ۱۳۸۹ در ۶۱ سالگی در سریال قهوه تلخ نیز بازی کرده است. ابراهیم شجاعی این‌بار با مهران مدیری یعنی کارگردان سریال قهوه تلخ و هنرمندانی چون مهران مدیری، سیامک انصاری، محمدرضا هدایتی و سحر جعفری‌جوزانی همکاری داشت.

در این سال‌ها ابراهیم شجاعی با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران بهشاد شریفیان با ۵ مرتبه، حمید لولایی با ۴ مرتبه، سید جلال طباطبایی با ۴ مرتبه، ابراهیم آبادی با ۴ مرتبه و مجید شهریاری با ۴ مرتبه بیشترین همکاری را با ابراهیم شجاعی داشته‌اند.

ابراهیم شجاعی در سال (۱۳۴۷-۱۳۴۸) در مؤسسه‌ی

“آناهیتا” دوره‌ی تئاتر را نزد استاد اسکویی گذارند. وی

در همین سال مدتی در رادیو به کار نمایش رادیویی نزد

استاد مشکین و صادق بهرامی مشغول بود. شجاعی

اواخر سال (۱۳۴۸) به استخدام نیروی هوائی ارتش درآمد.
وی از سال (۱۳۵۰) به دعوت “واحد فیلم و سریال نهاجا”

جهت انجام فعالیت‌های هنری از جمله بازیگری تئاتر با آن واحد همکاری نمود.

فعالیت بازیگری

ابراهیم شجاعی از سال (۱۳۵۹) فعالیت بازیگری خود در سینما را از “حوزه‌ی هنری سازمان تبلیغات اسلامی” شروع نمود و پس از آن با بازی در فیلم‌ها و سریال‌های مختلف تلویزیونی و سینمایی به فعالیت خود ادامه داد. شجاعی از سال (۱۳۷۰) به عضویت “انجمن بازیگران و بدل‌کاران‌ خانه‌ی سینما” درآمد و در سال (۱۳۸۰) برابر ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تأیید وزارت فرهنگ و آموزش عالی موفق به اخذ مدرک کارشناسی بازیگری گردید.

ابراهیم شجاعی در مجموعه‌های تلویزیونی نظیر؛ «تهران ۱۱- ۵۹۵ ج ۴۸» مرضیه برومند (۱۳۷۶)، «یوسف پیامبر» فرج‌الله سلحشور (۱۳۸۷) و «معمای شاه»محمدرضا ورزی (۱۳۹۴)، بازی کرده‌است. وی همچنین در فیلم‌هایی نظیر؛ «تردید» (۱۳۸۷)، «چند می‌گیری گریه کنی؟» (۱۳۸۴)، «غزال» (۱۳۷۴)، «ساده‌لوح» (۱۳۷۰)، «دزد عروسک‌ها» (۱۳۶۸) و «ردپایی بر شن» (۱۳۶۶)، به نقش‌آفرینی پرداخته‌است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی آذرخش فراهانی
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی ابراهیم شجاعی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه