بیوگرافی ابوالحسن داوودی

4 سال پیش
بیوگرافی ابوالحسن داوودی
Rate this post

بیوگرافی ابوالحسن داوودی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

ابوالحسن داوودی کارگردان سینما و تلویزیون ایران است. وی سال ۱۳۳۴ چشم به جهان گشود. از مهم‌ترین آثار ابوالحسن داوودی می‌توان به کارگردانی فیلم رخ دیوانه، فیلم هزار پا و فیلم نان و عشق و موتور ۱۰۰۰ اشاره کرد.

زندگینامه ابوالحسن داوودی 

بیوگرافی ابوالحسن داوودی

فعالیت هنری

ابوالحسن داوودی کار حرفه‌ای خود را از تلویزیون آغاز کرد و سال ۱۳۶۶ در ۳۲ سالگی در سریال اقدام به قتل به عنوان کارگردان فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم رخ دیوانه، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای ابوالحسن داوودی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون سیروس گرجستانی، جمیله شیخی، مرتضی ضرابی و رسول نجفیان را تجربه کرد.

ابوالحسن داوودی در سال ۱۳۹۳ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید اثر مهمی حضور داشته است. اثر مهم ابوالحسن داوودی در این سال، فعالیت در فیلم رخ دیوانه به عنوان کارگردان محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی ابوالحسن داوودی فعالیت در فیلم رخ دیوانه بوده است. ابوالحسن داوودی سال ۱۳۹۳ در ۵۹ سالگی فیلم رخ دیوانه را کارگردانی کرد که توانست خود را میان اهالی فضای سینما مطرح کند. از ابوالحسن داوودی نقل قول شده است که برای کارگردانی در فیلم رخ دیوانه و همکاریش با عوامل و بازیگران اعلام رضایت کرده است. ابوالحسن داوودی توانست با فعالیت در فیلم رخ دیوانه تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر بیژن امکانیان، صابر ابر، نازنین بیاتی و گوهر خیراندیش توانست سطح کاری او را متحول کند.

مطلب مرتبط:  بيوگرافی افسانه ناصری
فیلم رخ دیوانه

ابوالحسن داوودی علاوه‌بر فیلم رخ دیوانه، سال ۱۳۹۶ در ۶۲ سالگی فیلم هزار پا را کارگردانی کرده است. ابوالحسن داوودی این‌بار با هنرمندانی چون رضا عطاران، جواد عزتی، سارا بهرامی و لاله اسکندری همکاری داشت.

با اینکه ابوالحسن داوودی را بیشتر بعنوان کارگردان می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. ابوالحسن داوودی علاوه‌بر کارگردان به‌عنوان نویسنده، تهیه کننده و سرپرست نویسندگان نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین آثار ابوالحسن داوودی در حرفه‌ی نویسنده، فیلم تقاطع، فیلم نان و عشق و موتور ۱۰۰۰، فیلم بوی خوش زندگی، فیلم سفر جادویی، فیلم روز باشکوه، فیلم سفر عشق، سریال سفر عشق، سریال اقدام به قتل، سریال پاییزان و فیلم پائیزان است.

مهم‌ترین آثار ابوالحسن داوودی در حرفه‌ی تهیه کننده،

سریال زمین انسان‌ها، فیلم زادبوم، فیلم جزیره آهنی،

فیلم نان و عشق و موتور ۱۰۰۰، فیلم بوی خوش زندگی و

فیلم جیب برها به بهشت نمی روند است. مهم‌ترین اثر ابوالحسن

داوودی در حرفه‌ی سرپرست نویسندگان، سریال زمین انسان‌ها است.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی ابوالحسن داوودی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه