بیوگرافی احمد کاوری

4 سال پیش
بیوگرافی احمد کاوری
4.7/5 - (7 امتیاز)

بیوگرافی احمد کاوری به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

احمد کاوری بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. وی سال ۱۳۴۴ چشم به جهان گشود. از مهم‌ترین آثار احمد کاوری می‌توان به بازیگری در فیلم ارتفاع پست، سریال آسمان من و فیلم اتوبوس شب اشاره کرد.

زندگینامه احمد کاوری 

بیوگرافی احمد کاوری

فعالیت هنری

احمد کاوری نخستین بار در سینما حضور یافته و سال ۱۳۷۹ در ۳۵ سالگی در فیلم انتظار به کارگردانی محمد نوری‌زاد بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم ارتفاع پست، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای احمد کاوری محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون محمدعلی کشاورز، زهرا امیر ابراهیمی، مجید مشیری و رضا سعیدی را تجربه کرد.

احمد کاوری در سال ۱۳۸۰ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم احمد کاوری در این سال، بازیگری در فیلم ارتفاع پست به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی احمد کاوری بازی در فیلم ارتفاع پست بوده است. احمد کاوری سال ۱۳۸۰ در ۳۶ سالگی در فیلم ارتفاع پست نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان سینما مطرح کند. او در این فیلم با ابراهیم حاتمی‌کیا همکاری داشته است. احمد کاوری توانست با بازی در فیلم ارتفاع پست تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر لیلا حاتمی، گوهر خیراندیش، حمید فرخ‌نژاد و محمدعلی اینانلو بر تجارب او افزود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی بونگ جون هو

احمد کاوری علاوه‌بر فیلم ارتفاع پست، سال ۱۳۹۳ در ۴۹ سالگی در سریال آسمان من نیز بازی کرده است. احمد کاوری این‌بار با محمدرضا آهنج یعنی کارگردان سریال آسمان من و هنرمندانی چون سودابه بیضایی، الهام چرخنده، ویدا جوان و حمیدرضا عطایی همکاری داشت.

حرفه‌های دیگر

با اینکه احمد کاوری را بیشتر بعنوان بازیگر می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. احمد کاوری علاوه‌بر بازیگر به‌عنوان نویسنده، کارگردان، دستیاراول کارگردان و تهیه کننده نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین آثار احمد کاوری در حرفه‌ی نویسنده، فیلم اعترافات با دور تند، فیلم ژن خوک، فیلم خودزنی، سریال حکم‌جلب، فیلم نفوذی، سریال شکر‌تلخ و سریال سرود خاک است. مهم‌ترین آثار احمد کاوری در حرفه‌ی کارگردان، سریال دختر گمشده، فیلم اعترافات با دور تند، فیلم ژن خوک، فیلم خودزنی، سریال حکم‌جلب، فیلم نفوذی و سریال شکر‌تلخ است. مهم‌ترین اثر احمد کاوری در حرفه‌ی دستیاراول کارگردان، سریال آفتاب و زمین است. مهم‌ترین اثر احمد کاوری در حرفه‌ی تهیه کننده، سریال قفسی برای پرواز است.

احمد کاوری سال ۱۳۸۸ در ۴۴ سالگی برای فیلم نفوذی توانست در ۲۸مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه نامزد شود.

در این سال‌ها احمد کاوری با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران شهرام عبدلی با ۳ مرتبه، امیر آقایی با ۲ مرتبه، کوروش سلیمانی با ۲ مرتبه، امیرمحمد زند با ۲ مرتبه و امیر کاوه آهنین‌جان با ۲ مرتبه بیشترین همکاری را با احمد کاوری داشته‌اند.

تلویزیون

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی احمد کاوری آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. احمد کاوری را باید بیشتر بازیگر سینما بدانیم چرا که ۷۶% آثار وی سینمایی و ۲۴% آثارش تلویزیونی است. در واقع احمد کاوری از مجموع ۱۳ اثری که در کارنامه دارد، در ۱۰ اثر در سینما با نام‌های فیلم ماهورا، فیلم جشن‌ تولد، فیلم رنج و سرمستی، فیلم زادبوم، فیلم اتوبوس شب، فیلم مرزی برای زندگی، فیلم شب کایت ها، فیلم ارتفاع پست، فیلم انتظار و فیلم سفر سرخ به ایفای نقش پرداخته و در ۳ اثر در تلویزیون با نام‌های سریال آسمان من، سریال ۲۳‌‌‌ گرم و سریال آدمخوار بازی کرده است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سعید شیخ‌زاده

اینستاگرام احمد کاوری یکی از راه‌های ارتباطی او با مخاطبانش است.

احمد کاوری در اینستاگرام بیش از ۳،۷۰۷ نفر دنبال‌کننده دارد و

بیش از ۲۳۰ نفر را دنبال می‌کند. همچنین احمد کاوری تاکنون در

اینستاگرام بیش از ۲۶۰ پست بارگذاری کرده است.

احمد کاوری فعالیت خود در اینستاگرام را از تاریخ ۱۳۹۳/۱۰/۰۵ شروع کرده است

و تاکنون برای اولین پست او بیش از ۱۴۷ لایک و ۱۰ نظر ثبت شده است.

شاید جالب باشد بدانید که پرلایک‌ترین یا همان محبوب‌ترین پست اینستاگرامی

احمد کاوری تاکنون بیش از ۳،۷۲۳ لایک خورده است، همچنین برای پرکامنت‌ترین

یا همان پربحث‌ترین پست اینستاگرامی احمد کاوری تاکنون بیش از ۱۰۰ نظر ثبت شده است.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی احمد کاوری
4.7/5 - (7 امتیاز)
1
برچسب ها :

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  • محمد کاوری
    2 سال پیش

    احمد کاوری بهترین کار گردان ایران است ممنونم احمد جان ۰۹۱۶۹۳۳۹۸۰۱ از خرمشهر