بیوگرافی احمدرضا گرشاسبی

4 سال پیش
بیوگرافی احمدرضا گرشاسبی
4.3/5 - (23 امتیاز)

بیوگرافی احمدرضا گرشاسبی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

احمدرضا گرشاسبی کارگردان سینما و تلویزیون ایران است. وی سال ۱۳۳۶ چشم به جهان گشود. از مهم‌ترین آثار احمدرضا گرشاسبی می‌توان به کارگردانی فیلم اینجا شهر دیگری است، فیلم شرایط عینی و فیلم بانی چاو اشاره کرد.

زندگینامه احمدرضا گرشاسبی 

بیوگرافی احمدرضا گرشاسبی

فعالیت هنری

احمدرضا گرشاسبی کار حرفه‌ای خود را از سینما آغاز کرد و سال ۱۳۶۶ در ۳۰ سالگی در فیلم شرایط عینی به عنوان کارگردان فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم اینجا شهر دیگری است، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای احمدرضا گرشاسبی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون حبیب دهقان‌نسب، بهزاد رحیم‌خانی، عنایت‌الله شفیعی و فرنوش آل‌احمد را تجربه کرد.

احمدرضا گرشاسبی در سال ۱۳۹۰ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید اثر مهمی حضور داشته است. اثر مهم احمدرضا گرشاسبی در این سال، فعالیت در فیلم اینجا شهر دیگری است به عنوان کارگردان محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی احمدرضا گرشاسبی فعالیت در فیلم اینجا شهر دیگری است بوده است. احمدرضا گرشاسبی سال ۱۳۹۰ در ۵۴ سالگی فیلم اینجا شهر دیگری است را کارگردانی کرد که توانست خود را میان اهالی فضای سینما مطرح کند. از احمدرضا گرشاسبی نقل قول شده است که برای کارگردانی در فیلم اینجا شهر دیگری است و همکاریش با عوامل و بازیگران اعلام رضایت کرده است. احمدرضا گرشاسبی توانست با فعالیت در فیلم اینجا شهر دیگری است تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر پژمان بازغی، داریوش ارجمند، پریوش نظریه و هومن برق‌نورد توانست سطح کاری او را متحول کند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کری مولیگان
نویسنده و تهیه کننده

با اینکه احمدرضا گرشاسبی را بیشتر بعنوان کارگردان می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. احمدرضا گرشاسبی علاوه‌بر کارگردان به‌عنوان نویسنده و تهیه کننده نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین آثار احمدرضا گرشاسبی در حرفه‌ی نویسنده، فیلم دریا برای تو و فیلم شرایط عینی است. مهم‌ترین اثر احمدرضا گرشاسبی در حرفه‌ی تهیه کننده، فیلم بانی چاو است.

احمدرضا گرشاسبی، کارگردان سینما، سال ۱۳۳۶ در شهر دزفول متولد شد.
وی فارغ‌التحصیل کارگردانی سینما از دانشگاه هنراست و فعالیت سینمایی خود را در سال ۱۳۶۵ با کارگردانی فیلم کوتاه آغاز کرد.

گرشاسبی مدیریت مؤسسه «ژرفا فیلم» را عهده‌دار است.

او کارگردانی فیلم‌هایی نظیر؛

«اینجا شهر دیگری است» (۱۳۹۰)، «بانی چاو» (۱۳۷۴)، «دره هزار فانوس» (۱۳۷۲)، «دریا برای تو» (۱۳۶۹)، «اُ – منفی» (۱۳۶۸)، «شرایط عینی» (۱۳۶۶) و تهیه کنندگی «بانی چاو» را در کارنامه دارد. گرشاسبی همچنین نویسندگی فیلم‌هایی نظیر؛ « دریا برای تو» و «شرایط عینی» را برعهده داشته‌است.

وی مدیریت مؤسسه «ژرفا فیلم» را عهده‌دار است.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی احمدرضا گرشاسبی
4.3/5 - (23 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه