بیوگرافی افشین زی‌نوری

4 سال پیش
بیوگرافی افشین زی‌نوری
Rate this post

بیوگرافی افشین زی‌نوری به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

افشین زی‌نوری بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. وی سال ۱۳۵۵ چشم به جهان گشود. از مهم‌ترین آثار افشین زی‌نوری می‌توان به بازیگری در سریال آسمان من، فیلم مرد نامرئی اشاره کرد.

زندگینامه افشین زی‌نوری 

بیوگرافی افشین زی‌نوری

فعالیت هنری

افشین زی‌نوری نخستین بار در سینما حضور یافته و سال ۱۳۷۵ در ۲۰ سالگی در فیلم مرد نامرئی به کارگردانی فریال بهزاد بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال آسمان من، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای افشین زی‌نوری محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون هرمز هدایت، مجید عالمی پروین، نادیا دلدار گلچین و علی شوکت را تجربه کرد.

افشین زی‌نوری در سال ۱۳۹۳ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم افشین زی‌نوری در این سال، بازیگری در سریال آسمان من به کارگردانی محمدرضا آهنج محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی افشین زی‌نوری بازی در سریال آسمان من بوده است. افشین زی‌نوری سال ۱۳۹۳ در ۳۸ سالگی در سریال آسمان من نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با محمدرضا آهنج همکاری داشته است. افشین زی‌نوری توانست با بازی در سریال آسمان من تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر سودابه بیضایی، الهام چرخنده، ویدا جوان و حمیدرضا عطایی بر تجارب او افزود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جان جی. آویلدسن
حرفه‌های دیگر

با اینکه افشین زی‌نوری را بیشتر بعنوان بازیگر می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. افشین زی‌نوری علاوه‌بر بازیگر به‌عنوان مجری نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین آثار افشین زی‌نوری در حرفه‌ی مجری، برنامه هوش برتر و برنامه جادوی صدا است.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی افشین زی‌نوری آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است.

افشین زی‌نوری، در ۱۳ سالگی با بازیگری به دنیای هنر گام گذاشت و پس از ۵ سال با فیلم ایرانی «کمین» گویندگی را آغاز کرد. در همین سال‌ها او با راه یافتن به گروه کودک “شبکه‌ ۲”، اجرا را نیز تجربه کرد.
در واقع افشاریه نخستین مدیر دوبلاژی بود که از زی‌نوری آزمون صدا گرفت ولی نخستین رُلی که زی‌نوری گفت در فیلمی به مدیر دوبلاژی جلال مقامی فیلم ایرانی «کمین» بود.

گویندگی

زی‌نوری با گویندگی به جای شخصیت «الک رمزی» در سریال «اسب سیاه» تا اندازه‌ی زیادی مردم را با صدای خود آشنا کرد و پس از آن با عرضه کردن هنر و مهارت خود به مدیران دوبلاژ پله‌به‌پله راه پیشرفت را پیمود و اکنون دوبلر ثابت بازیگرانی چون «لئوناردو دی کاپریو» و «مت دیمون» است و در فیلم‌های هندی هم معمولاً گویندگی به جای «عامر خان» به وی سپرده می‌شود.

افشین زی‌نوری به‌جای شخصیت‌های آثاری نظیر؛

«بعد از ظهر سگی» (۱۹۷۵) در نقش کریس ساراندون لئون،

«جرم» (۱۳۸۹)، «روز هشتم» (۱۹۹۶)،

«۳۳ روز» (۱۳۸۹)، «بیوه سن پیر» (۲۰۰۰ در نقش مارک بلاند/سرباز لوییک_ ایو ژاک/افسر دریایی)،

مطلب مرتبط:  بیوگرافی حسن شجاعی

«سریال مدیرکل» (یومیات مدیر عام) در نقش طارق،

«ضارب» (۱۹۸۳)، «نبرد هارت» ( ۲۰۰۲ )،

«رنگ پول» (۱۹۸۳ در نقش تام کروز _ وینسنت)،

«مردم معمولی» (۱۹۸۰ در نقش تیموتی هاتن/کنراد)،

«مردی در نقاب آهنی» (دی کاپریو)،

«ماجراهای اسب سیاه» (الک رمزی)، «اتاق ماروین» (دی کاپریو)، «پرستاران» (پرستار جرارد-تیتراژ)، «اگه میتونی منو بگیر» (دی کاپریو)، «کلید اسرار» (راوی)، «رفتگان» (دی کاپریو)، «گمشده»، «لاست» (بون)، «الماس خونین» (دی کاپریو)، «امپراتور دریا» (نیون)، گویندگی کرده‌‌است.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی افشین زی‌نوری
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه