بیوگرافی پرند زاهدی

4 سال پیش
بیوگرافی پرند زاهدی
Rate this post

بیوگرافی پرند زاهدی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

پرند زاهدی (زال زاده) بانوی سینماگر (بازیگر، نویسنده و کارگردان) اهل پایتخت، متولد ۲۳ تیرماه ۱۳۵۷ می‌باشد. زاهدی فعالیت هنری خود را به ساخت تله‌فیلم و فیلم‌های کوتاه کرده و به همین دلیل شاید کمتر نامی از وی به گوش مخاطبین سینما خورده باشد. او در زمینه‌های اجتماعی و سیاسی هم فعالیت‌هایی دارد و آن‌ها را در صفحه شخصی اینستاگرام خود با مخاطبینش به اشتراک می‌گذارد.

زندگینامه پرند زاهدی

بیوگرافی پرند زاهدی

فعالیت هنری 

زاهدی تحصیلات خود در رشته نمایش در دانشگاه آزاد را ناتمام گذاشت و برای گذراندن یک دوره دوساله فیلم‌سازی به شهر کلن آلمان رفت. او در سال ۱۳۷۳ برای اولین در مجموعه تلویزیونی «یک سبد گل» مقابل دوربین قرار گرفت. بعد از آن در مجموعه همچون «فرار»۱۳۷۴ و «باغچه مینو»۱۳۸۲ به ایفای نقش پرداخت. ۷۴ هم با بازی در «شیرین و فرهاد» با پر عرصه سینما گذاشت و کارش را با نقش‌آفرینی در آثاری همچون «پاکباخته»، «گارد ویژه»، «اسکادران عشق» ادامه داد.

اما پرند زاهدی پس از مدتی به فیلم‌سازی روی آورد و سال‌هاست دیگر او را در مقام بازیگر ندیده‌ایم. او کارگردانی فیلم‌های کوتاهی نظیر؛ «هستی» و «زیر خاکستر» و تله‌فیلم‌هایی نظیر؛ «عروس زندان»، «آبی گاهی آسمان»، «آلونک» و … را در کارنامه دارد. زاهدی چندی پیش از ساخت اولین فیلم سینمایی‌اش «نشان از بی‌نشانی» با موضوع رشادت‌های زنان در دفاع مقدس خبر داد. البته او مدتی است برای اخذ پروانه ساخت آن به مشکل برخورده است.

«حال چرند و پرند» نام کتابی است نوشته پرند زاهدی که مهرماه ۱۳۹۶ در شهر کتاب تهران از آن رونمایی شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی لیلا بوشهری
طلاق

هومن منصوری همسر سابق خانم کارگردان، درزمینهٔ نوازندگی و آهنگسازی فعالیت دارد. حاصل ازدواج این دو هنرمند دختری است به نام آوا. پرند زاهدی سال‌هاست از همسرش جدا شده و چندی پیش با انتشار پستی در اینستاگرام طلاق خود را صراحتاً اعلام کرد: «این عکس رو فقط برای اون عده از دوستانی میذارم که حس کنجکاویشون، نه تنها خودشون، بلکه من و دخترمم آزار داده! از بدو ورودم به اینستاگرام، عده‌ای جانب جسارت رو گذرونده و همواره جویایِ احوالات شخصی ما در روابط خانوادگیمون بودند.

پس برای آسودگیِ خاطِرِشون عرض می‌کنم که ما سه نفر سال‌هاست که دیگه یک خانواده نیستیم، اما همیشه و همواره پدر و مادرِ آوایِ جونمون هستیم و خواهیم بود. و البته بهترین دوست و همکار برای هم. قطعاً فیلم‌های من بدون آهنگسازی هومن هیچ‌وقت دیدنی نمی‌شد و نمیشه…. حالا اینبار من یک خواسته از شما دارم! برای حریم شخصیم احترام قائل شین…همین»

سیاسی-اجتماعی

پرند زاهدی معمولاً دغدغه‌های سیاسی اجتماعی خود را با هوادارانش در فضای مجازی به اشتراک می‌گذارد. او با چندین موسسه خیریه نیز همکاری دارد. زاهدی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۴ از هنرمندان حامی دکتر حسن روحانی بود و در ستاد انتخاباتی نیز با مبلغان وی همکاری داشت.

حمایت از ابراهیم حاتمی کیا

پرند زاهدی حمایت خود از ابراهیم حاتمی کیا را در پی حواشی به وجود آمده در سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر این‌گونه نشان داد: «مگر آثار همین ابراهیم حاتمی کیا که حالا به عنصر اصلی حاشیه‌ها مبدل شده، کم برای این سینما عزت و اعتبار داشته؟! حمایت شده، قبول! حالا مگر بد ساخته؟! خراب کرده؟! خطا رفته؟! مگر در جایی جز سینمای ایران خرجش کرده؟! نکرده که…حالا هم دردی داشته و داد کرده! اصلاً گیریم که اشتباه کرده! ما چرا چشم نپوشیم؟! حداقل به حرمتِ خاطرات خوبی که خودمان با آثارش داریم، خرابش نکنیم، خرده‌ای حرمت نگه‌داریم وبر این آتش ادواری، شعله افروز نباشیم که ویرانی‌اش با سوختن دیواره رنجورِ آبروی سینمای ایران حاصل می‌شود!»

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ژان لوک گدار

تاریخ تولد: ۱۹۷۸ (سن ۴۱ سال)
تولد: ۱۳۵۷; تهران، ایران
نام اصلی: پرند زاهدی (زال‌زاده)
والدین: ابراهیم زال‌زاده، مریم زاهدی
فیلم: عروس زندان
کودکان: آوا منصوری

سینمائی
اسکادران عشق
پاک‌باخته
شیرین و فرهاد
گارد ویژه
مجموعه تلویزیونی
۱۳۷۴ فرار (رحیم رحیمی پور)
۱۳۷۶ شن‌های کف رودخانه (یوسف سیدمهدوی)
۱۳۷۸ مثل باران (سیدمحسن موسویان)
۱۳۷۹ آوایی در گلستان (رامین لباسچی)
۱۳۸۲ باغچه مینو (رضا صفدری)
کارگردانی
عروس زندان
آبی، گاهی آسمان
فرزند ایران
آلونک
زیر خاکستر
هستی

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی پرند زاهدی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه