بیوگرافی اکبر زنجان‌پور

4 سال پیش
بیوگرافی اکبر زنجان‌پور
Rate this post

بیوگرافی اکبر زنجان‌پور به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

اکبر زنجان‌پور بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار اکبر زنجان‌پور می‌توان به بازیگری در سریال مختارنامه، سریال ولایت عشق و سریال تنهاترین سردار اشاره کرد.

زندگینامه اکبر زنجان‌پور 

بیوگرافی اکبر زنجان‌پور

فعالیت هنری

اکبر زنجان‌پور نخستین بار در سینما حضور یافته و سال ۱۳۵۱ در فیلم بی‌تا به کارگردانی هژیر داریوش بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال مختارنامه، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای اکبر زنجان‌پور محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون فائقه آتشین، سنا ضیاییان، مهین شهابی و مهری رحمانی را تجربه کرد.

اکبر زنجان‌پور در سال ۱۳۹۰ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرده است. او در این سال با بازی در ۲ سریال مهم تلویزیون خود را به مردم معرفی کرد. آثار مهم اکبر زنجان‌پور در این سال، بازیگری در سریال مختارنامه به کارگردانی سید داود میر‌باقری و سریال فرات به کارگردانی مازیار میری محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی اکبر زنجان‌پور بازی در سریال مختارنامه بوده است. اکبر زنجان‌پور سال ۱۳۹۰ سریال مختارنامه نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با سید داود میر‌باقری همکاری داشته است. اکبر زنجان‌پور توانست با بازی در سریال مختارنامه تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر فریبرز عرب‌نیا، مهدی فخیم‌زاده، انوشیروان ارجمند و ژاله علو بر تجارب او افزود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فرن درشر

اکبر زنجان‌پور علاوه‌بر سریال مختارنامه، سال ۱۳۷۹ در سریال ولایت عشق نیز بازی کرده است. اکبر زنجان‌پور این‌بار با مهدی فخیم‌زاده یعنی کارگردان سریال ولایت عشق و هنرمندانی چون فرخ نعمتی، محمد صادقی، داوود رشیدی و فتحعلی اویسی همکاری داشت.

تجربه همکاری

در این سال‌ها اکبر زنجان‌پور با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران فرخ نعمتی با ۶ مرتبه، محمدعلی کشاورز با ۵ مرتبه، نعمت‌الله گرجی با ۵ مرتبه، حمید طاعتی با ۵ مرتبه و داوود رشیدی با ۵ مرتبه بیشترین همکاری را با اکبر زنجان‌پور داشته‌اند.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی اکبر زنجان‌پور آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. اکبر زنجان‌پور را باید بیشتر بازیگر سینما بدانیم چرا که ۶۲% آثار وی سینمایی و ۳۸% آثارش تلویزیونی است. در واقع اکبر زنجان‌پور از مجموع ۳۷ اثری که در کارنامه دارد،

در ۲۳ اثر در سینما با نام‌های فیلم معکوس،

فیلم پل خواب، فیلم آخرین داستان،

فیلم طالع سعد، فیلم روز دیدنی،

فیلم طپش، فیلم گرفتار، فیلم سامان،

فیلم تشکیلات، فیلم ملاقات، فیلم گزارش یک قتل،

فیلم حادثه، فیلم ستاره دنباله‌دار، فیلم یک روز گرم،

فیلم ستاره دنباله‌دار، فیلم ریشه در خون، فیلم زائر خلف، فیلم مرگ سفید، فیلم تاریخ سازان، فیلم این گروه محکومین، فیلم زلزله دوم، فیلم شطرنج باد و فیلم بی‌تا به ایفای نقش پرداخته و در ۱۴ اثر در تلویزیون با نام‌های سریال تنهایی لیلا، سریال مختارنامه، سریال فرات، سریال گارد ساحلی، سریال کارآگاهان، سریال آواز در باران، سریال ولایت عشق، سریال تنهاترین سردار، سریال طاغوت، سریال آوای فاخته، سریال پنچری، سریال عطر گل یاس، سریال طلاق و سریال آتش بدون دود بازی کرده است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی حبیب‌الله قادر آتشگر
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی اکبر زنجان‌پور
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه