بیوگرافی آلیسون بروکس جانی

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی آلیسون بروکس جانی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

آلیسون بروکس جانی (به انگلیسی: Allison Brooks Janney) (زاده ۱۹ نوامبر ۱۹۵۹) بازیگر آمریکایی است. از فیلم‌هایی که او در آن ایفای نقش کرده‌است، می‌توان به خدمتکاران، من تونیا هستم، و شش روز، هفت شب اشاره کرد.

زندگینامه آلیسون بروکس جانی 

بیوگرافی آلیسون بروکس جانی

فعالیت هنری

او به خاطر بازی در من تونیا هستم برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.

جانی که در بوستون ، ماساچوست متولد شد و در شهر اوهایو بزرگ شده است ، پس از فارغ التحصیلی خود در کالج کنیون ، تحصیلات خود را برای تحصیل در آکادمی سلطنتی هنرهای دراماتیک در تابستان ۱۹۸۴ به دست آورد. پس از سالها حضور در فیلم و تلویزیون جزئی و غیرقابل اثبات ، موفقیت جانی با نقش C.J. Cregg در درام سیاسی NBC The West Wing (2006-2006) به دست آمد.

که برای آن چهار جایزه Primetime Emmy دریافت کرد. این شخصیت در زمان پخش سریال بسیار محبوب بود و بعدها به عنوان یکی از بزرگترین شخصیت های زن تلویزیون آمریکا شناخته شد. در سال ۲۰۱۴ ، او به دلیل بازی در نقش مارگارت اسکولی در درام دوره نمایش درام مسترهای سکس ، جایزه Primetime Emmy را برای بازیگر مهمان برجسته در یک سریال درام بدست آورد. از سال ۲۰۱۳ ، او به عنوان یک معتاد بهبودیافته بدبین در COM sitcom CAM بازی کرده است. عملکرد او در این نمایش پنج نامزد پیاپی جایزه Primetime Emmy را به دست آورده و دو جایزه Primetime Emmy را برای بازیگر نقش مکمل زن برجسته در یک سریال کمدی به دست آورد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی نیکیتا میخالکوف
اولین بازی

جنی اولین بازی حرفه ای خود را با خانم های تولید Off-Broadway آغاز کرد و در ادامه با بردهای زیادی در تولیدات مشابه مشابه ، پیش از اولین حضور در Broadway در احیای Present Laughter در سال ۱۹۹۶ ، فعالیت خود را آغاز کرد. او برنده جوایز درام میز کار شد و نامزد دریافت جایزه تونی برای عملکرد خود در احیای برادوی در ۱۹۹۷ در احیای یک نمای از پل ، و تولید موسیقی اصلی برادوی ۲۰۰۹ در ۹ تا ۵ شد.

نقش های فیلم او شامل بخش های خصوصی (۱۹۹۷) ، رنگ های اصلی (۱۹۹۸) ، ۱۰ موردی است که از شما متنفرم (۱۹۹۹) ، Drop Dead Gorgeous (1999) ، زیبایی آمریکایی (۱۹۹۹) ، ساعت ها (۲۰۰۲) ، موی سر (۲۰۰۷) ، Juno (2007) ، The Help (2011)، The Way، Way Back (2013)، Tammy (2014)، Spy (2015)، Tallulah (2016)، and The Girl in Train (2016)، Bad Bad Training (2019) ، و خانواده Addams (2019). در سال ۲۰۱۷ ، برای عملکرد او به عنوان لاوینا طلایی در کمدی سیاه I ، Tonya ، جنی برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد

فیلم‌شناسی

فهرست برخی از فیلم‌هایی که الیسون جنی در آنها به ایفای نقش پرداخته‌است:

خدمتکاران
طوفان یخ
پرستار بتی
آقای پیبادی و شرمن
رنگ‌های اصلی
شش روز، هفت شب
من تونیا هستم

نام اصلی آلیسون بروکس جانی
زمینه فعالیت سینما
تولد ۱۹ نوامبر ۱۹۵۹ ‏(۵۹ سال)
بوستون، ماساچوست
محل زندگی پالم اسپرینگز، کالیفرنیا
ملیت آمریکایی
پیشه هنرپیشه
سال‌های فعالیت ۱۹۸۹–اکنون
همسر(ها) دنیس گاگومیروس (۱۹۸۲–۲۰۰۲)
اندرو کارل

مطلب مرتبط:  بیوگرافی نیلوفر پارسا
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی آلیسون بروکس جانی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه