بیوگرافی امیرشهاب رضویان

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی امیرشهاب رضویان به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

امیرشهاب رضویان کارگردان سینما و تلویزیون ایران است. وی سال ۱۳۴۴ چشم به جهان گشود. از مهم‌ترین آثار امیرشهاب رضویان می‌توان به کارگردانی فیلم یک دزدی عاشقانه، فیلم مینای شهر خاموش و فیلم مکاشفاتی درباره جهت اشاره کرد.

زندگینامه امیرشهاب رضویان 

بیوگرافی امیرشهاب رضویان

فعالیت هنری

امیرشهاب رضویان کار حرفه‌ای خود را از سینما آغاز کرد و سال ۱۳۷۸ در ۳۴ سالگی در فیلم مکاشفاتی درباره جهت به عنوان کارگردان فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم یک دزدی عاشقانه، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای امیرشهاب رضویان محسوب می‌شود.

امیرشهاب رضویان در سال ۱۳۹۴ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید اثر مهمی حضور داشته است. اثر مهم امیرشهاب رضویان در این سال، فعالیت در فیلم یک دزدی عاشقانه به عنوان کارگردان محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی امیرشهاب رضویان فعالیت در فیلم یک دزدی عاشقانه بوده است. امیرشهاب رضویان سال ۱۳۹۴ در ۵۰ سالگی فیلم یک دزدی عاشقانه را کارگردانی کرد که توانست خود را میان اهالی فضای سینما مطرح کند. از امیرشهاب رضویان نقل قول شده است که برای کارگردانی در فیلم یک دزدی عاشقانه و همکاریش با عوامل و بازیگران اعلام رضایت کرده است. امیرشهاب رضویان توانست با فعالیت در فیلم یک دزدی عاشقانه تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر مهدی هاشمی، فرهاد آئیش، لوون هفتوان و لادن مستوفی توانست سطح کاری او را متحول کند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فرانسیس لارنس
فیلم یک دزدی عاشقانه

امیرشهاب رضویان علاوه‌بر فیلم یک دزدی عاشقانه، سال ۱۳۸۵ در ۴۱ سالگی فیلم مینای شهر خاموش را کارگردانی کرده است. امیرشهاب رضویان این‌بار با هنرمندانی چون سید محمود موسوی‌نژاد، عزت‌الله انتظامی، شهباز نوشیر و صابر ابر همکاری داشت.

با اینکه امیرشهاب رضویان را بیشتر بعنوان کارگردان می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. امیرشهاب رضویان علاوه‌بر کارگردان به‌عنوان نویسنده، تهیه کننده، تدوینگر، مدیر فیلم برداری و بازیگر نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین آثار امیرشهاب رضویان در حرفه‌ی نویسنده، فیلم مینای شهر خاموش، فیلم آوازهای مرد خاکستری، فیلم سفر مردان خاکستری و فیلم مکاشفاتی درباره جهت است. مهم‌ترین آثار امیرشهاب رضویان در حرفه‌ی تهیه کننده، فیلم عطر داغ، فیلم عطر تلخ، فیلم لابی و فیلم مینای شهر خاموش است. مهم‌ترین اثر امیرشهاب رضویان در حرفه‌ی تدوینگر، فیلم قصه شب است. مهم‌ترین اثر امیرشهاب رضویان در حرفه‌ی مدیر فیلم برداری، فیلم مکاشفاتی درباره جهت است. مهم‌ترین اثر امیرشهاب رضویان در حرفه‌ی بازیگر، فیلم استراحت مطلق است.

فیلم مینای شهر خاموش

امیرشهاب رضویان سال ۱۳۸۵ در ۴۱ سالگی برای فیلم مینای شهر خاموش توانست در ۲۵مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی برنده شود. همچنین امیرشهاب رضویان سال ۱۳۷۵ در ۳۱ سالگی برای فیلم مینای شهر خاموش توانست در ۲۵مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین بهترین فیلم نامزد شود.

اینستاگرام امیرشهاب رضویان یکی از راه‌های ارتباطی او با مخاطبانش است.

امیرشهاب رضویان در اینستاگرام بیش از ۱۴،۴۹۹ نفر دنبال‌کننده دارد و بیش

مطلب مرتبط:  بیوگرافی دارا حیایی

از ۹۷۱ نفر را دنبال می‌کند. همچنین امیرشهاب رضویان تاکنون در اینستاگرام

بیش از ۲،۳۰۹ پست بارگذاری کرده است. امیرشهاب رضویان فعالیت خود در

اینستاگرام را از تاریخ ۱۳۹۳/۰۴/۲۱ شروع کرده است و تاکنون برای اولین

پست او بیش از ۳۱ لایک و ۱ نظر ثبت شده است. شاید جالب باشد بدانید

که پرلایک‌ترین یا همان محبوب‌ترین پست اینستاگرامی امیرشهاب رضویان

تاکنون بیش از ۵،۸۱۱ لایک خورده است، همچنین برای پرکامنت‌ترین یا همان

پربحث‌ترین پست اینستاگرامی امیرشهاب رضویان تاکنون بیش از ۲۶۹ نظر ثبت شده است.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی امیرشهاب رضویان
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه