بیوگرافی هومن بهمنش

4 سال پیش
بیوگرافی هومن بهمنش
Rate this post

بیوگرافی هومن بهمنش به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

هومن بهمنش فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی در دانشگاه سوره اصفهان است. او را می‌توان یکی از مجرب‌ترین مدیران فیلم‌برداری در سینمای ایران دانست. بهمنش همچنین در انجمن فیلم کوتاه سینمای ایران، بنیاد ملی نخبگان ایران، آکادمی علوم‌وفنون سینمایی آسیا پاسفیک-استرالیا عضویت دارد. ازجمله مهم‌ترین فعالیت‌های وی در سینما می‌توان به فیلم‌برداری آثاری همچون «شیرین»، «پذیرایی ساده»، «گناهکاران»، «من دیگو مارادونا هستم» و «تابستان داغ» اشاره کرد. هومن بهمنش علاوه بر فیلم‌برداری، تجربه کارگردانی چندین فیلم کوتاه، مستند و تبلیغاتی را هم دارد.

زندگینامه هومن بهمنش 

بیوگرافی هومن بهمنش

فعالیت هنری

آغاز فعالیت هنری
هومن بهمنش ۶ بهمن ۱۳۵۹ در شهرستان لاهیجان متولد شد. از کودکی دوست داشت خلبان و یا سینماگر شود. به گفته خودش بچه جنگ است و با تماشای فیلم‌های جنگی دهه ۶۰ به سینما علاقه‌مند شده است. می‌گوید: «خلبان که نشدم. ولی شاید امروز با سینما بهتر و رؤیایی‌تر به این‌طرف و آن‌طرف پرواز می‌کنم.»

بهمنش فعالیت هنری‌اش را از سال ۱۳۷۹ به‌عنوان دستیار فیلم‌بردار در کنار نادر معصومی و فرهاد صبا آغاز کرد. در چند اثر هم به‌عنوان دستیار کارگردان حضور داشت که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به فیلم «ناف» اشاره کرد. هومن بهمنش در آن فیلم برنامه‌ریزی و تدوین را هم تجربه کرد.

دوران استقلال

در سال ۱۳۸۴ با فیلم سینمایی «آن سه»، هومن بهمنش فعالیت مستقلش را به‌عنوان مدیر فیلم‌برداری آغاز کرد. «شیرین» تجربه شیرینی بود که بهمنش در دومین کار مستقلش در کنار عباس کیارستمی به دست آورد. او پس از آن مدیریت فیلم‌برداری نزدیک به ۲۵ اثر سینمایی را بر عهده داشت و یکی از شاخص‌ترین افراد ایرانی در این زمینه به‌حساب می‌آید. هومن بهمنش تجربه همکاری با کارگردانان مطرحی همچون عباس کیارستمی، بهرام توکلی، مانی حقیقی، رضا میرکریمی، رضا عطاران و … را دارد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی نیکلاس دیوید رولند کاساوتیس

او همچنین بارها در جشنواره‌های مختلف دانشجویی، ملی و بین‌المللی موفق به کسب جایزه فیلم‌برداری شده است. از مهم‌ترین آن‌ها شاید بتوان به کسب جایزه بهترین فیلم‌برداری در جشنواره فیلم کوتاه تهران، فستیوال آسا پاسفیک-استرالیا، جشنواره فیلم فجر (۲ بار) و فستیوال بین‌المللی فیلم استکهلم اشاره کرد.

ازدواج(ها)
خبر ازدواج هدیه تهرانی و هومن بهمنش در اولین روز از بهار ۱۳۸۶ موجب تعجب بسیاری از مخاطبین و اهالی سینما شد. این در صورتی بود که هدیه تهرانی در آن سال‌ها ستاره بی‌چون‌وچرای سینمای ایران و هومن بهمنش آن‌چنان شناخته‌شده نبود. به هر ترتیب زندگی این دو نفر دوامی نداشت همان سال به جدایی منجر شد. هومن بهمنش بار دیگر در سال ۹۴-۹۵ تشکیل خانواده داد و با بانویی به‌ نام کیمیا ازدواج کرد.

جورواجور

هومن بهمنش عاشق گوجه‌سبز و ماشین ۲۰۶ است.

در سعادت‌آباد تهران زندگی می‌کند.

خورشت بادمجان، قلیه ماهی و به‌طور غذاهای شمالی را خیلی دوست دارد.

مدتی به‌صورت حرفه‌ای ژیمناستیک کار می‌کرد.

به‌شدت احساسی است و پیری و تنهایی بزرگ‌ترین ترس‌هایش هستند.

در میان شخصیت‌های بزرگ هم فن چگوارا و احمد شاه‌مسعود است.

روزی ۲-۳ ساعت اینترنت‌گردی می‌کند. سازهای کوبه، نقاشی‌های مارک روتکو و برنامه‌های بامزی، واتوواتو و خانواده ارنست را خیلی دوست دارد.

گلایه
هومن بهمنش درحالی‌که برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم‌برداری برای فیلم «تابستان داغ» در سی‌وپنجمین دوره جشنواره فجر شد، با دلی پر برای تحویل گرفتن جایزه‌اش بالای سن آمد. او در واکنش به حواشی پیش‌آمده برای فیلم گفت: «از هیئت داوران عذرخواهی می‌کنم که ما فیلمی ساختیم که تهمت‌های زیادی به شما زدند. معذرت می‌خواهم یک فیلمی ساختیم که شما خوشتان آمد. چند روز است کام من تلخ است فقط به خاطر اینکه فیلم ما در ۱۳ رشته کاندید شده است.»

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جواد بدیع‌ زاده

فیلم‌های سینمایی
آن سه (نقی نعمتی، ۱۳۸۴)
شیرین (عباس کیارستمی، ۱۳۸۵)
صندلی خالی (سامان استرکی، ۱۳۸۶)
به هدف شلیک کن (محمد کتیرایی، ۱۳۸۷)
طاووس‌های بی پر (جواد مزدآبادی، ۱۳۸۷)
چیزهایی هست که نمیدانی (فردین صاحب‌الزمانی، ۱۳۸۸)
گل‌چهره (وحید موسائیان، ۱۳۸۹)
صدای پای من (مهرداد خوشبخت، ۱۳۸۹)(نویسنده)
پذیرایی ساده (مانی حقیقی، ۱۳۹۰)
خوابم می‌آد (رضا عطاران، ۱۳۹۰)
زندگی خصوصی آقا و خانم میم (روح‌الله حجازی، ۱۳۹۰)
گناهکاران (فرامرز قریبیان، ۱۳۹۰)
دربند (پرویز شهبازی، ۱۳۹۱)
زندگی مشترک آقای محمودی و بانو (روح‌الله حجازی، ۱۳۹۱)
ملبورن (نیما جاویدی، ۱۳۹۲)
امروز (رضا میرکریمی، ۱۳۹۲)

بهمن (مرتضی فرشباف، ۱۳۹۲)
من دیه گو مارادونا هستم (بهرام توکلی، ۱۳۹۳)
اژدها وارد می‌شود (مانی حقیقی، ۱۳۹۴)
مالاریا (پرویز شهبازی، ۱۳۹۴)
خانه‌ای در خیابان چهل و یکم (حمیدرضا قربانی، ۱۳۹۴)
تابستان داغ (ابراهیم ایرج زاد، ۱۳۹۵)
سال دوم دانشکده من (رسول صدرعاملی ،۱۳۹۶)
سمفونی نهم (محمدرضاهنرمند، ۱۳۹۶)
فیگور (پویا پارسامقام، ۱۳۹۷)
جاندار (حسین امیری ،پدرام پورامیری ۱۳۹۷)
سرخ‌پوست (نیما جاویدی، ۱۳۹۷)
متری شیش و نیم (سعید روستایی، ۱۳۹۷)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی هومن بهمنش
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه