بیوگرافی پیمان عباسی

4 سال پیش
بیوگرافی پیمان عباسی
Rate this post

بیوگرافی پیمان عباسی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

پیمان عباسی متولد ۱۷ بهمن ۱۳۵۲ در تهران متولد شد. وی فارغ‌التحصیل رشته ادبیات فارسی است و فیلم‌نامه‌نویسی را از کارگاه فیلم‌نامه‌نویسی حوزه هنری زیر نظر فرهاد توحیدی شروع کرده است. عباسی فعالیت سینمایی خود در مقام نویسندگی را از سال ۱۳۸۴ با فیلم «صحنه جرم ورودممنوع» آغاز کرد. تاکنون مسئولیت نویسندگی یا بازنویسی ده‌ها اثر سینمایی و تلویزیونی را بر عهده داشته و از قصه‌گویان پرکار سینمای ایران به شمار می‌آید. نوشته‌های پیمان عباسی معمولاً اقبال خوبی در گیشه‌ها داشته است.

زندگینامه پیمان عباسی 

بیوگرافی پیمان عباسی

فعالیت هنری

البته «صحنه جرم ورودممنوع» تنها طرح اولیه‌ای از پیمان عباسی بود که توسط علیرضا معتمدی نوشته شد. عباسی در همان سال «قتل آنلاین» و «زن بدلی» را نوشت که همچنان از کمدی‌های محبوب سینمای ایران محسوب می‌شود. پس از آن به‌عنوان فیلم‌نامه‌نویسی جوان و بااستعداد شناخته شد. کارگردانان مطرح زیادی چون محمدحسین لطیفی، سیروس مقدم، فرزاد مؤتمن و … به وی اعتماد کرده و قصه‌هایش را به تصویر کشیدند. «روز سوم»، «توفیق اجباری»، «پرتقال خونی» و … دیگر آثار محبوبیت بودند که پیمان عباسی نویسندگی یا بازنویسی آن‌ها را بر عهده داشته است.

عباسی برای نگارش فیلم‌نامه «ساعت ۲۵» برنده جایزه قلم طلای جشنواره دفاع مقدس و برای «خواب بد» جایزه ویژه فیلم‌نامه در بخش ویدیویی را از آن خود کرد. «مسیر انحرافی» اولین تجربه وی در عرصه نویسندگی سریال بود که به استقبال آن‌چنانی مواجه نشد. اما بعد از آن با نگارش سریال‌هایی موفقی چون «قبل یخی (فصل سوم)» و «بچه‌های نسبتاً بد» توانست در این زمینه هم خودی نشان دهد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سیمین غانم

توفیق اجباری

عباسی می‌گوید: «ژانر طنز به‌هیچ‌عنوان موردعلاقه من نبوده و نیست. من همیشه از آن فراری بوده‌ام و اساساً به دلیل گذران زندگی و اینکه چرخه اقتصادی سینما با آثار طنز می‌چرخد در این حوزه گهگاه حضور داشته‌ام. حتی بعد از فیلم «توفیق اجباری» و توفیق آن در گیشه پیشنهادهای متعددی برای نگارش فیلم‌نامه به‌سوی من سرازیر شد و من حدود ۲۰ فیلم‌نامه در این حیطه نوشتم. البته به دلیل عدم علاقه‌ام اسم خودم را از تیتراژ برخی از آن‌ها حذف کردم چون خروجی نهایی فیلم‌نامه را به‌هیچ‌عنوان دوست نداشتم.»

کارگردانی

پیمان عباسی یکی دو باری هم در مقام کارگردان ظاهر شد.

او در سال ۱۳۸۷ اولین فیلم کوتاه خود به نام «عروسک» و دو

سال بعد «چهار» را ساخت. این‌ها مشق‌هایی بودند که او را

برای ساخت فیلم بلندش آماده می‌کرد. عباسی در سال ۱۳

۹۳ خبر از ساخت اولین فیلم سینمایی خود با طرحی از اصغر

فرهادی داد. اما تاکنون خبری از آغاز تولید آن به‌صورت رسمی منتشر نشده است.

تند و تیز

پیمان عباسی گلایه‌های تندی از عملکرد مدیران سینمایی در سال‌های اخیر دارد. او می‌گوید: «مدت‌های مدیدی است که شرایط مالی و کاری سینماگران رو به وخامت گذاشته و تمامی این‌ها به دلیل بی‌تدبیری مدیران تلویزیون و سینما است؛ من در حیطه شغلی خودم که فیلم‌نامه‌نویسی است شاهد این هستم که اغلب چهره‌های مطرح این حوزه با بی‌پولی و بیکاری مفرط در حال جدال هستند…

برخی از آن‌ها حتی پولی برای پر کردن باک اتومبیلشان هم ندارند و خانه‌نشین شده‌اند و من هم از این قاعده مستثنا نیستم.» عباسی بعد از آن به حمایت رابعه اسکویی سخنانش را این‌گونه ادامه داد: «به‌عنوان‌مثال من نزدیک به ۲۵ سال است که با رابعه اسکویی آشنا هستم و با او آمدوشد خانوادگی داشته‌ام؛ زمانی که این بازیگر به دلیل بیکاری با تهدید صاحب‌خانه روبرو شده بود و می‌بایست به‌عنوان قیم خرج و مخارج خواهران و برادرانش را می‌داد، آقایان مدیر چه‌کاری برای او کردند؟»

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مصطفی مهدی
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی پیمان عباسی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه