بیوگرافی شیدا خلیق

4 سال پیش
بیوگرافی شیدا خلیق
5/5 - (1 امتیاز)

بیوگرافی شیدا خلیق به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

شیدا خلیق بازیگر متولد ۵ خرداد ۱۳۷۲ در تهران است. او تا به حال بیش از ۳۰ فعالیت تئاتر و چندین کار سینمایی و تلویزیونی در کارنامه هنری خود دارد.

زندگینامه شیدا خلیق 

بیوگرافی شیدا خلیق

فعالیت هنری

شیدا خلیق بازیگر جوانی است که از ۷ سالگی بازیگری را شروع کرده است. این بازیگر به قدری تواناست که تا کنون در بیش از ۳۰ نمایش تئاتر، چند فیلم تلویزیونی، سینمایی و تله تئاتر ایفای نقش کرده و حتی در سن ۱۴ سالگی موفق به کسب جایزه شده است. در ادامه با فعالیت‌ها و بیوگرافی شیدا خلیق آشنا خواهید شد.

بیوگرافی شیدا خلیق
شیدا خلیق بازیگر متولد ۵ خرداد ۱۳۷۲ در تهران است. شیدا خلیق دارای مدرک لیسانس طراحی صحنه از دانشگاه هنر بوده و به رشته معماری نیز علاقه دارد. مادر شیدا ناهید مسلمی نام دارد و از بازیگران اسبق و با تجربه‌ی تئاتر و تلویزیون به شمار می‌آید که اکنون بیشتر در سینما و تلویزیون فعالیت دارد. ناهید مسلمی متولد ۱۳۳۴ در تهران بوده و از اوایل دهه ۶۰ در این صنعت به کسب تجربه پرداخت. شیدا تنها فرزند خانم خلیق به حساب می‌آید.

شروع فعالیت
شیدا از سن سه سالگی همراه با مادرش در پشت صحنه‌های تئاتر حضور داشت، تا اینکه توانست در سن ۷ سالگی اولین تجربه‌ی بازیگری اش را با نمایش چیستا به کارگردانی نادر برهانی کسب کند. شیدا در سال ۱۳۸۸ با فیلم دختران به کارگردانی قاسم جعفری وارد سینما شد و پس از آن در فیلم یه حبه قند به کارگردانی رضا میر کریمی ایفای نقش کرد. خانم خلیق اولین تجربه‌ی تلویزیونی خود را با سریال زعفرانی در نوروز ۱۳۹۵ کسب کرد.

ازدواج شیدا خلیق

شیدا خلیق هنوز ازدواج نکرده و مجرد است.

مادر شیدا از ماجرای بازیگری شیدا و توانایی‌اش می‌گوید

شیدا خلیق چون از مدرسه به پشت صحنه می‌آمد و مشق هایش را در آنجا می‌نوشت، همه نقش‌ها را حفظ بود. در یکی از کار‌ها زمانی که بازیگر اصلی نتوانست به نقش برسد از کارگردان اجازه خواستم تا نقش را به شیدا بدهد که آن موقع ۱۳ سال داشت، او خیلی خوب بازی کرد و برای این نقش جایزه بازیگری گرفت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی راب اشنایدر

علاقه به حرفه خود
شیدا خلیق عاشق کار خود است و از علاقه اش به این کار می‌گوید: “من به دلیل شغل مادرم از بچگی عاشق تئاتر و سینما بودم و هستم و این کار را ادامه می‌دهم و ترجیح می‌دهم به ندرت کار کنم و به کیفیت کار‌ها بیشتر اهمیت دهم.”

توصیه به هم سن و سالان
خانم خلیق به هم سن و سالان خودش که می‌خواهند به این عرصه پا بگذارند، توصیه می‌کند که خیلی زیاد فیلم و تئاتر ببینند؛ زیرا این جهان بینی برای پیدا کردن راه و مسیرشان در این عرصه کمک قابل توجهی می‌کند.

فعالیت‌های شیدا خلیق

سریال‌ها

سریال زعفرانی؛ به کارگردانی حامد محمدی؛ پخش در نوروز ۱۳۹۵ از شبکه ۲؛ در نقش مریم
سریال هیات مدیره؛ پخش در نوروز ۱۳۹۷ از شبکه تهران
نمایش خانگی گلشیفته؛ ۱۳۹۷
سریال زوج و فرد؛ به کارگردانی محمدحسین لطیفی و علیرضا نجف زاده؛ پخش در نوروز ۹۸ در ۱۵ قسمت

فیلم‌های سینمایی

فیلم دختران به کارگردانی قاسم جعفری؛ ۱۳۸۸
فیلم یه حبه قند به کارگردانی رضا میرکریمی؛۱۳۸۹
بوسیدن روی ماه به کارکردانی همایون اسعدیان؛ ۱۳۹۰

تله فیلم‌ها

چند روز بیشتر؛ به کارگردانی پریسا گرگین؛ ۱۳۹۲
فیلم تلویزیونی دو ماجرا برای یک ازدواج (شهرام شاه حسینی؛ ۱۳۹۳)
فیلم کوتاه روشویی (جابر رمضانی؛ ۱۳۹۳)

تئاتر‌ها

نمایش زائر؛ به کارگردانی حمید امجد
نمایش تبار شناسی دروغ و تنهایی؛ به کارگردانی سجاد افشاریان
نمایش ماضی استمراری؛ به کارگردانی ندا هنگامی
نمایش خانه ایران؛ به کارگردانی آشا محرابی
نمایش مهاجران؛ به کارگردانی مهرداد خامنه ای؛۱۳۹۲
نمایش بهار و آدم برفی؛ به کارگردانی ناصر کامکاری؛۱۳۹۳
نمایش پاییز؛ به کارگردانی نادر برهانی مرند؛ ۱۳۹۳
نمایش نگاهمان می‌کنند؛ به کارگردانی محمدرضا اصلی؛ ۱۳۹۴

مصاحبه با شیدا خلیق

در پایان می‌توانید برای آشنایی بیشتر با این هنرمند مصاحبه‌ای کوتاه با او را بخوانید.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جیک جانسون

شیدا خلیق از نگاه شیدا خلیق
مهم‌ترین چیزی که یادم می‌آید از خودم از وقتی است که وارد تئاتر شهر شدم. شب بیداری با مامان، سر فیلمبرداری و تئاتر رفتن با مامان و …

اگر دختر ناهید مسلمی نبودی به سمت بازیگری می‌آمدی؟

نه. اصلا. انقدر حضور مامان تاثیر گذار بود که اگر او در زندگی من نبود اصلا فکرشو نمی‌کردم.

الان روحیه خودت نزدیک بازیگری نیست؟
الان که فکر می‌کنم کاری جز این بلد نیستم، ولی علت بزرگ آن این است که من از بچگی فقط این فضا را تجربه کردم. اگر زندگیم چیز دیگه‌ای بود ممکن بود به سمت دیگری بروم، ولی روحیه الانم چیزی است که از بچگی شکل گرفته است.

چقدر از ۷ سالگی تا الان طبق برنامه ریزی پیش رفتی و از جایگاه الان راضی هستی؟

از نظر خودم قابل قبوله. همیشه سعی کردم درست و با وسواس انتخاب کنم.

آیا با سریال حامد محمدی برای تو شناخته شدن و معروفیتی که برای اکثر افراد اتفاق می‌افتد را به همراه داشت؟
اصلا و برای این موضوع بسیار خوشحالم.

شهرت کجای زندگیته؟

شهرت خیلی لذت بخشه. شاید به خاطر اینه که از طرف آدم‌ها دوست داشته می‌شی و انرژی منفی به همراه ندارد. ولی من وقتی تو خودم نگاه می‌کنم می‌بینم که هیچوقت تو کاراکترم نیست که با آغوش باز همه چیز این موضوع را بپذیرم.
شاید به خاطر اینه که هیچوقت تو این سال‌ها عجله‌ای برای این اتفاق ندارم. حتی تو سن کمی هم که داشتم با توجه به این که بعد سریال دختران پیشنهاد کار زیادی داشتم با فاصله یک سال یه حبه قند رو انتخاب کردم که نقش اصلی نبودم و بعد هم باز فیلم بوسیدن روی ماه را انتخاب کردم که نقش محوری نبودم. شهرت دغدغه من حتی در آن سن هم نبود.

درآمد زیاد چطور؟

چقدر دردناکه که به عنوان یه بازیگر نتونی به پول نه بگی! وقتی بازیگری به خاطر پول کاری و قبول کنه متاسفانه با آبرو و رزومه و حال خودش بازی می‌کنه در حالی که شاید این موضوع برای یه طراح صحنه آسون‌تر باشه که به خاطر پول کاری کنه که سلیقه خودش و زیر پا بذاره.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی لیندزی فونسکا

یعنی پول جبران نمی‌کنه این حال رو؟

نه برای من نمیکنه.

تجربه ش کردی؟

بله متاسفانه. این موضوع جز چیزهاییه که نظرم عوض شد. ابتدا فکر می‌کردم که منو راضی میکنه، ولی اینجور نبود و خیلی تجربه تلخیه. احساس پوچ بودن می‌کنی و خیلی باید تلاش کنی تا این موضوع رو جبران کنی.

شیدا وقتای خالیش و جدا از بازیگری چگونه می‌گذرونه؟

یه زمانی مخصوص خانوادم دارم. از جمله مادرم، مادربزرگم… بخش‌های دیگه هم با موسیقی، کتاب صوتی، فیلم دیدن، وقت گذرونی با دوستان، رانندگی و … می‌گذره. بخش دیگری هم تحصیلم است که برام بسیار مهم و عزیز بود.

تک فرزند بودن خوبه؟

من همیشه دو جور به این قضیه نگاه می‌کنم. یک بخشی اینه که تو یه بار زندگی می‌کنی و دیگه هیچوقت حس خواهر بودن یا هر نقش دیگه‌ای و تو زندگی تجربه نمی‌کنی… این اون نقشیه که من الان دارم. تک فرزندی که هیچوقت خواهر نمیشه، برادر نداره و…

تک بچه بودن سخته یا آسون؟

نه سخت نیست…اونم اتفاق آسونیه. ولی برخلاف اونچه که جا افتاده که تک فرزندی لوس بودن و به همراه دارهاینطور نیست و حتی باعث میشه نقش‌ها و مسئولیت‌های گوناگونی را به عهده داشته باشی. تک بچه بودن برای من باعث شد که نقش‌های متفاوتی بازی کنیم. مثلا من و مادرم که باهم زندگی می‌کنیم گاهی رفیق مادرم، گاهی شوهرش، گاهی دخترش هستم!

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی شیدا خلیق
5/5 - (1 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه