بیوگرافی صحرا اسدالهی

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی صحرا اسدالهی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

صحرا اسدالهی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر متولد ۱۰ فروردین ۱۳۷۱ در تهران است. وی دوره‌های بازیگری را در کلاس‌های آزاد گذراند.

زندگینامه صحرا اسدالهی 

بیوگرافی صحرا اسدالهی

فعالیت هنری

صحرا اسداللهی بازیگر جوان و کم تجربه اما موفقی است که با فیلم‌های در جست و جوی آرامش و بچه مهندس شناخته شد، ولی با فیلم “فروشنده” اصغر فرهادی در نقش مژگان توانست به شهرت برسد و در کنار بازیگران مشهوری مانند شهاب حسینی و ترانه علیدوستی حضور پیدا کند. در ادامه با بیوگرافی صحرا اسداللهی و فعالیت‎های این هنرمند آشنا خواهید شد.

بیوگرافی صحرا اسدالهی

صحرا اسدالهی بازیگرسینما، تلویزیون و تئاتر متولد ۱۰ فروردین ۱۳۷۱ (۲۶، ۲۷ مرداد ۱۳۶۶) در تهران است. او لیسانس معماری از دانشگاه سوره دارد و دوره‌های بازیگری را در آموزشگاه سمندریان گذرانده است.

ازدواج و خانواده

صحرا اسدالهی هنوز ازدواج نکرده و مجرد است. وی دلیل ازدواج نکردنش را نبود شخص مناسب می‌داند و می‌گوید خواستگاران زیادی دارد، اما هنوز نتوانسته هیچ کدام از آن‌ها را به عنوان همسر آینده خود انتخاب کند. صحرا در یک خانواده ۴ نفره بزرگ شده و یک برادر کوچکتر از خودش دارد. او با انتشار عکسی از خود و برادرش در پیج اینستاگرام خود نوشت:” برادرم را بسیار دوست دارم… “

شروع فعالیت

خانم اسدالهی از سال ۱۳۹۱ با حضور در کلاس‌های بازیگری آموزش بازیگری را شروع کرد و از سال ۱۳۹۴ وارد عرصه تئاتر شد. او اولین تجربه تئاتر خود را با نمایش “مائوزر” به کارگردانی ناصر حسینی مهر در سال ۱۳۹۲ کسب کرد. وی پس از چند تجربه تئاتر برای اولین بار در سال ۱۳۹۴ با فیلم فروشنده اصغر فرهادی وارد عرصه سینما شد و با آن فیلم به شهرت رسید و در سال ۱۳۹۳ با سریال گاهی به پشت سر نگاه کن به کارگردانی مازیار میری وارد قاب تلویزیون شد؛ اگر چه نقشی که در این مجموعه داشت فرعی و کم بود، ولی تجربه و مسیری برای موفقیت‌های بعدی او شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کریم گوگردچی

ساخت فیلم کوتاه

خوب است بدانید که خانم اسدالهی با حضور در عرصه تئاتر و پس از ایفای نقش در نمایش “مائوزر” به ساخت فیلم کوتاه مشغول می‌شود و کار‌هایی از جمله “زود بر می‌گردم”، “دیوار” و “کادو” را به مخاطبان ارائه می‌کند.

کارگردانی مستند بلند

صحرا اسدالهی علاوه بر تجربه بازیگری و ساخت فیلم کوتاه، سابقه کارگردانی مستند بلند ” تست دوربین” را نیز دارد. این مستند تاکنون موفق به دریافت جایزه بهترین مستند از جشنواره WIND امریکا و همچنین منتخب جشنواره ستاره سیا غنا و برنده جایزه برترین فیلم خارجی زبان جشنواره یونان شده است. “تست دوربین” به تهیه کنندگی سید محمد رضوی بوده و موضوع آن داستان مربوط به ۵ کودک است که عاشق بازیگری هستند و با دیدن یک آگهی تست بازیگری در خیابان به محل تست رفته و ماجرا‌هایی برای آن‌ها اتفاق می‌افتد.

علاقه شدید به ماشین

صحرا از علاقه شدیدش به ماشین می‌گوید:” ماشین عشق ابدی من است، قطعا اگر تو سینما اتفاقی برام نیفتد نمایشگاه ماشین میزم که چرخ بزنم تو نمایشگاه و لذت ببرم، یا اگر نشد راننده ترانزیت می‌شوم. یا اگر نشد دلال ماشین می‌شم تا بتونم دائم ماشین‌های خوب سوارشم و بفروشم و اگر هیچکدام اینا نشد میرم کارواش که بتونم ماشینای خوب رو بشورم و کیف کنم. “

فعالیت‌های صحرا اسدالهی

سریال‌ها

۱۳۹۷؛ شرایط خاص به کارگردانی وحید امیرخانی و تهیه‌کنندگی سید مرتضی فاطمی؛ در نقش لیلا
۱۳۹۶؛ در جستجوی آرامش به کارگردانی سعید سلطانی؛ پخش از شبکه ۵؛ در نقش ملیحه
۱۳۹۷؛ بچه مهندس ۲ به کارگردانی علی غفاری؛ در نقش یک خبرنگار به نام خانم معینی
۱۳۹۷؛ از یاد رفته‌ها
۱۳۹۳؛ گاهی به پشت سر نگاه کن به کارگردانی مازیار میری

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ایوا لاگونا

فیلم‌های سینمایی

فیلم داستان سیاوش (۱۳۹۶)
فیلم آقای سانسور (۱۳۹۶) به کارگردانی علی جبارزاده
فیلم شب لرزه (۱۳۹۶) به کارگردانی محمرضا رحمانی
فیلم آپاندیس (۱۳۹۵) به کارگردانی حسین نمازی
فیلم دریاچه ماهی (۱۳۹۵) به کارگردانی مریم دوستی
فیلم فروشنده (۱۳۹۴) به کارگردانی اصغر فرهادی

نمایش و تئاتر
مائوزر (۱۳۹۲)
تصویر دختری در آینه (۱۳۹۵)
دریبل (۱۳۹۶)
عشق و اندوه (۱۳۹۶)
مزون (۱۳۹۷)
پس از برخورد جسم سخت به سر (۱۳۹۷)
بلافیگورا (۱۳۹۷)
تاریخ گذشته (۱۳۹۸)
روباه (۱۳۹۸)

فیلم کوتاه
زود بر میگردم
دیوار
کادو
بدل
دژاوو

فعالیت به عنوان کارگردان
تست دوربین (۱۳۹۶)

بیوگرافی صحرا اسدالهی

افتخارات
حضور در فیلم فروشنده که این فیلم اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان سال ۲۰۱۶ را از آن خود کرد
دریافت جایزه بهترین مستند از جشنواره WIND امریکا و همچنین منتخب جشنواره ستاره سیا غنا و برنده جایزه برترین فیلم خارجی زبان جشنواره یونان برای مستند بلند “تست دوربین”

اینستاگرام صحرا اسدالهی
یکی از راه‌های ارتباطی صحرا اسدالهی با مخاطبان و طرفدارانش صفحه‌ی اینستاگرام اوست. شما هم می‌توانید برای دیدن عکس‌های بیشتر و فعالیت‌های این هنرمند او را در اینستاگرام دنبال کنید.

sahra_asadolahi

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی صحرا اسدالهی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه