بیوگرافی وینس گیلیگان

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی وینس گیلیگان به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

وینس گیلیگان (به انگلیسی: Vince Gilligan) نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان آمریکایی است. وی خالق سریال برکینگ بد بوده و در تهیه سریال پرونده‌های اکس نیز نقش مهمی داشته‌است.

زندگینامه وینس گیلیگان

بیوگرافی وینس گیلیگان

فعالیت هنری

وی هم‌اکنون در حال کار روی پروژه جدیدش، بهتره با ساول تماس بگیری، که در رابطه با سریال پیشینش، برکینگ بد می‌باشد است و فصل اول آن در سال ۲۰۱۵ به نمایش درآمد.

کودکی
گیلیگان در ریچموند در ایالت ویرجینیا به دنیا آمد. مادرش معلم مدرسه و پدرش در امور بیمه‌ای کار می‌کرد که البته این زوج در ۱۹۷۴ از هم طلاق گرفتند. گیلیگان یک برادر کوچک‌تر به نام پاتریک هم دارد. در دوران کودکی بود که با انگس وال، یکی از تدوین‌گرهای آینده سینما دوست می‌شود.

عشق گیلیگان به سینما زمانی بالا گرفت و مادر انگس وال، یک دوربین ۸ میلی‌متری را به گیلیگان قرض می‌دهد. از آن پس بود که وی شروع به ساخت فیلم‌هایی برای خودش، عمدتاً در ژانر علمی-تخیلی می‌کند. نام یکی از این فیلم‌ها، که با همین دوربین فیلم‌برداری کرد، نابودی فضا بود که نقش اول را نیز برادرش پاتریک بازی می‌کرد. این فیلم توانست برنده جایزه‌ای در رده سنی کودکان و نوجوانان از دانشگاه ویرجینیا شود.

وی دانش‌آموخته دانشگاه نیویورک بوده و مدرک لیسانسش را در رشته تهیه‌کنندگی فیلم از این دانشگاه دریافت کرده‌است. در زمان تحصیل در دانشگاه، گیلیگان موفق به نوشتن نمایش‌نامه‌ای شد که چندی بعد از روی این نمایشنامه فیلمی را ساختند. بخاطر همین کار او مورد تقدیر فرماندار ویرجینا قرار گرفت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مل بی
پرونده‌های اکس

گیلیگان یکی از طرفداران سریال پرونده‌های اکس بود. وی با پیوستن به این پروژه که از محصولات فاکس بود، نمایشنامه قسمت ۲۳ از فصل ۲ آن را نوشت. بعد از آن نیز برای ۲۹ قسمت دیگر نیز نویسندگی کرد و البته این نویسندگی‌ها در کنار نقش مهم وی به عنوان تهیه‌کننده در این سریال بود.

برکینگ بد

گیلیگان را عمدتاً بخاطر سریال برکینگ بد می‌شناسند. وی خالق این سریال تلویزیونی شبکه ای‌ام‌سی بود که مورد استقبال بسیار خوبی قرار گرفت. بعد از اینکه وینس گیلیگان وارد پروژه برکینگ بد می‌شود، ناگهان پی می‌برد که سریالی دیگری نیز با داستانی شبیه به سریالش تحت نام Weeds در حال ساخت است. تهیه‌کنندگان برکینگ بد موفق به قانع کردن گیلیگان شدند که سریال او با Weeds تفاوت‌های زیادی دارد و شانس موفقیتش بالاست. گیلیگان چندی بعد در طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که اگر زودتر در مورد سریال Weeds باخبر می‌شد، برکینگ بد را هیچوقت ادامه نمی‌داد.

برکینگ بد مورد استقبال بسیار بالایی قرار گفت تا جایی که از آن به

عنوان بهترین سریال درام تلویزیون در همهٔ زمان‌ها (تاریخ) یاد می‌کنند.

برنامه‌های آینده

در سپتامبر ۲۰۱۳ شرکت سونی پیکچرز تلویژن رسماً اعلام کرد که طی قرارداری با شبکه ای‌ام‌سی پروژه جدیدی به نام بهتره با ساول تماس بگیری را خواهند ساخت. این سریال در رابطه با برکینگ بد بوده با این تفاوت که ساول گودمن، وکیل والتر وایت در این فیلم نقش اصلی را دارد. نقش ساول گودمن را باب ادنکیرک بازی می‌کند و خالق این مجموعه نیز وینس گیلیگان است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی دیلان مک‌درموت

پخش بهتره با ساول تماس بگیری از ۸ فوریه ۲۰۱۵ شروع شد. گیلیگان در کنار نویسندگی،

کارگردانی قسمت اول این مجموعه را نیز بر عهده داشت.

شرکت سونی چندی بعد مجدداً از قراردادی با شبکه سی‌بی‌اس یاد می‌کند.

بر طبق این قرارداد، قرار شد سریالی بر اساس نمایشنامه وینس گیلیگان برای پاییز ۲۰۱۴ این شبکه ساخته شود.

پخش این سریال از ۱ مارس ۲۰۱۵ آغاز شد. موضوع آن در مورد همکاری یک کارآگاه پلیس و یک مأمور اف‌بی‌آی است.

زندگی شخصی

وینس گیلیگان از سال ۱۹۹۱ به همراه نامزدش است.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی وینس گیلیگان
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه