بیوگرافی مایکل کلارک دانکن

4 سال پیش
بیوگرافی مایکل کلارک دانکن
4.5/5 - (48 امتیاز)

بیوگرافی مایکل کلارک دانکن به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

مایکل کلارک دانکن (به انگلیسی: Michael Clarke Duncan) (زاده ۱۰ دسامبر ۱۹۵۷ در شیکاگو – درگذشته ۳ سپتامبر ۲۰۱۲ در لس آنجلس) بازیگر آمریکایی بود.

زندگینامه مایکل کلارک دانکن

بیوگرافی مایکل کلارک دانکن

فعالیت هنری 

مایکل کلارک دانکن در ۱۰ دسامبر ۱۹۵۷ در شیکاگو در ایالت ایلی‌نوی ایالات متحده به دنیا آمد. دانکن با بروس ویلیس در فیلم‌های آرماگدون، سیاره میمونها و شهر گناه همبازی بود. دانکن که ۱۹۶ سانتیمتر قد داشت به دلیل جثه درشت و خصوصیات ویژه فیزیکی ایفاگر نقش‌های مختلفی در هالیوود بود.

فرانک دارابانت کارگردان فیلم “مسیر سبز” دربارهٔ آقای دانکن گفت: «او یکی از بهترین انسانهایی بود که من با او کار کرده بودم.»

او پیش از بازیگری، محافظ بازیگرانی چون ویل اسمیت و جیمی فاکس بود. وی در ژوئیه ۲۰۱۲ دچار حمله قلبی شد و سرانجام در ۳ سپتامبر ۲۰۱۲ در ۵۴ سالگی به علت عوارض ناشی از حمله قلبی در بیمارستانی در لس آنجلس درگذشت.

«مسیر سبز» فیلمی به کارگردانی فرانک دارابانت بر اساس نوشته‌ای از استیون کینگ بود. تام هنکس با بیان اینکه از شنیدن خبر مرگ این بازیگر به شدت غمگین شده‌است گفت: «او گنجی بود که در فیلم مسیر سبز کشف کردیم.» بروس ویلیس با معرفی آقای دانکن برای بازی در فیلم “مسیر سبز”، به موفقیت او کمک زیادی کرده بود.

دارابانت با انتشار بیانیه‌ای گفت: «مایکل الگوی نجابت، صداقت و محبت بود و از خبر شنیدن مرگ او دچار غم و اندوهی شده‌ام که غیر قابل بیان است.»

مطلب مرتبط:  بیوگرافی دنیس کواید

دانکن در سال ۱۹۹۹ برای بازی در نقش «جان کافی» در کنار تام هنکس در فیلم مسیر سبز نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده بود.

مرگ

در ۱۳ ژوئیه ۲۰۱۲ ، بعد از یک حمله قلبی ، دانکن در بیمارستان بستری شد. رسانه‌ها اعلام کردند که دوست دختر او ، اُماروسا منیگالت قبلاً سعی کرده بود تا جان او را با استفاده از روش احیای قلبی ریوی نجات دهد. در ۶ آگوست ، سخنگوی دانکن ، جوی فهیلی ، بیانیه ای منتشر کرد که در آن نوشته بود ، او به بخش مراقبت های ویژه منتقل شده ولی هنوز باید در بیمارستان بستری بماند.

در ۳ سپتامبر ، دانکن در لس آنجلس درگذشت. مراسم یادبود او برای مدتی دیرتر برنامه‌ریزی شد. بیانیه منتشر شده ، همچنین برای نخستین بار ، نامزد بودن دانکن با اُماروسا منیگالت را اعلام کرد.

فیلم‌شناسی

فهرست برخی از فیلم‌هایی که مایکل کلارک دانکن در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته‌است:

آرماگدون (۱۹۹۸)
مسیر سبز (۱۹۹۹)
همه نه یارد (۲۰۰۰)
سیاره میمون‌ها (۲۰۰۱)
پادشاه عقرب (۲۰۰۲)
بی‌باک (۲۰۰۳)
شهر گناه (۲۰۰۵)
شب های تالادگا(۲۰۰۶)
والاحضرت (۲۰۰۹)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی مایکل کلارک دانکن
4.5/5 - (48 امتیاز)
1
برچسب ها :

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  • سید مجمد ج
    2 سال پیش

    حیف شد فوت کرد بازیگر تواناییی بود فیلم مسیر سبزس رو بارها دیدم و لاز هم از دیدن مجدد ان لذت میبرم روحش شاد فرانک دارابونت میگه اون واقعا ادم خوبی بود صداقت نجیب و مهربان بود…