بیوگرافی اندرو لینکلن

4 سال پیش
بیوگرافی اندرو لینکلن
5/5 - (2 امتیاز)

بیوگرافی اندرو لینکلن به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

اندرو لینکلن با نام کامل اندرو جیمز کلاترباک (به انگلیسی: Andrew James Clutterbuck)‏ (زادهٔ ۱۴ سپتامبر ۱۹۷۳) بازیگر انگلیسی است.

زندگینامه اندرو لینکلن

بیوگرافی اندرو لینکلن

فعالیت هنری

عمدهٔ شهرتش به‌خاطر بازی در نقش ریک گرایمز در سریال مردگان متحرک است. او در سریال مردگان متحرک در نقش اصلی فیلم یعنی ریک گرایمز پدر کارل و جودیث و همسر لوری بود. اندرو طی مصاحبه ای اعلام کرد که سریال را در فصل نه ترک خواهد کرد و باعث ناراحتی اکثر بینندگان و طرفداران این شخصیت شد طبق گفته او دیگر در فصل ۱۰حضور نخواهد داشت این کار طرفدارن زیادی را شوکه کرد.

زندگی شخصی

اندرو در لندن به دنیا آمد. مادرش یک پرستار اهل آفریقای جنوبی است و پدرش یک مهندس عمران انگلستانی می‌باشد. او در شهر کینگستون آپون هال بزرگ شد و در ده سالگی به شهر باث نقل مکان کردند. بعد از ترک کردن مدرسهٔ بیکن کلیف اندرو به مدرسهٔ هنرهای نمایشی رویال پیوست و نام خانوادگی اش را از کلاترباک به لینکلن تغییر داد. او برادر کوچکتری به نام ریچارد دارد که معاون و معلم مدرسه است.

لینکلن اولین بار در سال ۱۹۹۴ دریک قسمت از طنز تلویزیونی «Drop the Dead Donkey» از شبکه‌ی۴ بازی کرد. اولین نقش اصلی او آشپز ادگارد در سریال درام بسیار موفق «این زندگی» از شبکهٔ بی‌بی‌سی بود. او در سال ۲۰۰۱ بازی در نقش سایمون کسی در سریال آموزگاران از شبکه‌ی۴ را شروع کرد. او برای درک بهتر نقشش در سریال چند هفته به همراه برادرش به مدرسه می‌رفت تا تدریس او را تماشا کند؛ و در سریال «پس از زندگی» در نقش استاد دانشگاه و روانپزشک به نام رابرات بریج بازی کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی رشید وطن‌دوست

لینکلن در فیلم‌های بسیاری از جمله «ترافیک انسانی» و «حقیقتاً عشق» نیز نقش داشته‌است. او همچنین دو قسمت از فصل سوم سریال آموزگاران را کارگردانی کرده‌است.

در سال ۲۰۰۴ لینکلن در مجلهٔ امپایر برای جایزهٔ بهترین بازیگر تازه‌وارد برای نقش مارک در فیلم «حقیقتاً عشق» نامزد شد. او در سریال حمله متقابل از شبکهٔ اسکای۱ همراه با ریچارد آرمیتاژ نقش داشته و همچنین به همراه ونسا پارادی در فیلم «Heartbreaker» (به کارگردانی پاسکال شومی) بازی کرده.

در آوریل سال ۲۰۱۰ لینکلن برای نقش ریک گریمز در سریال مردگان متحرک انتخاب شد.

در زوئن سال ۲۰۰۶ اندرو با گائل اندرسون (دختر ایان اندرسون) ازدواج کرد. در مراسم عروسی گوئین پالترو و کریس مارتین ساقدوش بود. آن‌دو صاحب یک پسر به نام آرتور و یک دختر به نام ماتیلدا هستند.

اندرو یکی از حامیان مؤسسهٔ خیریه شلتر برای بی‌خانمان‌ها است.

فیلم‌شناسی

معلمان (۲۰۰۱)
عشق واقعی (۲۰۰۳)
زندگی پس از مرگ (۲۰۰۵)تا(۲۰۰۶)
مردگان متحرک (۲۰۱۰) تا (۲۰۱۹)
دل شکسته (۲۰۱۰)
خدمتکاری در داگنهام (۲۰۱۱)
بلندی‌های بادگیر (۲۰۰۹)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی اندرو لینکلن
5/5 - (2 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه