بیوگرافی رامین جوادی

4 سال پیش
بیوگرافی رامین جوادی
Rate this post

بیوگرافی رامین جوادی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

رامین جوادی (به آلمانی: Ramin Djawadi) (زادهٔ ۱۹۷۴ در دویسبورگ، آلمان غربی) ، آهنگساز آلمانی موسیقی متن فیلم و تلویزیون است.

زندگینامه رامین جوادی

بیوگرافی رامین جوادی

فعالیت هنری

رامین جوادی (Ramin Djawadi) آهنگ‌ساز مطرح آلمانی با اصالت ایرانی است، که بیش‌تر او را برای آهنگ‌سازی سریال‌های موفق تلویزیون، از جمله مجموعه مشهور شبکه HBO سریال «بازی تاج و تخت»، شاهکار «پال شیورینگ»، یعنی سریال «فرار از زندان» و سریال‌های موفق «مظنون» و «دنیای غرب» از نویسنده مشهور «جاناتان نولان» شناخته می‌شود.

اسامی فوق، تنها بخشی از کارنامه «جوادی» بوده که به عنوان آهنگ‌ساز در آن‌ها نقش داشته است. در ادامه با دنیای بازی همراه شوید تا نگاهی بر زندگی‌نامه و همچنین بیوگرافی رامین جوادی داشته باشیم.

زندگی نامه رامین جوادی

در شروع بیوگرافی رامین جوادی باید بدانید که وی در ۱۹ جولای ۱۹۷۴ مصادف با ۲۸ تیر ۱۳۵۳ در دویسبورگ آلمان غربی به دنیا آمده است. پدر او یک ایرانی بود که به آلمان مهاجرت کرد و مادرش یک آلمانی. جوادی استعداد فراوانی در نواختن سازهای گیتار و پیانو داشت و در سال ۱۹۹۴، جوادی ۲۰ ساله، برای ادامه تحصیل در رشته موسیقی وارد کالج موسیقی برکلی در آمریکا شد، که در حال حاضر به‌عنوان معتبرترین دانشگاه موسیقی در سراسر جهان شناخته می‌شود و درمیان اهالی موسیقی مشهور به تربیت دانشجویان در سبک جاز و موسیقی مدرن آمریکا است.

جوادی در سال ۱۹۹۸ با ثبت یک رکورد با کسب بالاترین مدرک دانشگاهی summa cum laude به عنوان شاگرد ممتاز فارغ‌التحصیل شد. او کار آهنگسازی را با همکاری «جاش رندال» و «اریک بروسیوس» برای ساخت موسیقی بازی شوتر اول‌ شخص با نام «سیستم شاک ۲» (System Shock 2) آغاز کرد.

مطلب مرتبط:  بيوگرافی نیکو خردمند

در طول گرفتن مدرک فارغ‌التحصیلی، نظر «هانس زیمر»، که یکی از شناخته‌شده‌ترین و مورداحترام‌ترین آهنگ‌سازان فیلم به شمار می‌رود، به «رامین جوادی» جلب شد؛ طوری که زیمر از جوادی برای کار در شرکت خود بانام Media Ventures دعوت به‌کار کرد. در این زمان، جوادی با «کلاوس بدلت»، آهنگ‌ساز فیلم‌های «ماموریت غیرممکن ۲» (Mission Impossible II) و فیلم برنده اسکار، یعنی «گلادیاتور» برای ساخت موسیقی فیلم Beat the Drum در سال ۲۰۰۳ همکاری کرد؛ سپس در سال ۲۰۰۴ با خود هانس زیمر برای ساخت موسیقی فیلم Thunderbirds همکاری کرد.

تکامل رامین جوادی با پروژه‌های مهم‌تر

پس از فیلم Thunderbirds، جوادی سعی کرد به‌صورت مستقل کار کند. یکی از اولین فیلم‌هایی که جوادی به‌صورت مستقل موسیقی آن را ساخت، فیلم «تیغه: سه‌گانگی» (Blade: Trinity) در سال ۲۰۰۴ بود. تهیه‌کننده این فیلم، «دیوید گویر» بود که پس‌ از آن، جوادی به همکاری خود با گویر ادامه داد که نتیجه آن ساخت موسیقی‌های دو فیلم «متولد نشده» (The Unborn) و سریال «فلش‌فوروارد» (FlashForward) شد.

کار خوب جوادی برای آهنگ‌سازی فیلم «تیغه: سه‌گانگی» موجب شد که ساخت موسیقی ادامه این فیلم نیز بانام «تیغه: مجموعه‌ها» (Blade: The Series) به او سپرده شود. در سال ۲۰۰۶، جوادی برای ساخت موسیقی سریال «فرار از زندان» موفق به نامزدی در جشنواره «اِمی» شد.

نقطه عطف بعدی در زندگی حرفه‌ای جوادی، در سال ۲۰۰۸ برای کار با استودیو «مارول» رخ داد، که آهنگ‌سازی یکی از فیلم‌های بزرگ این استودیو، یعنی «مرد آهنی» (Iron Man) به او سپرده شد. جوادی در ساخت موسیقی «مرد آهنی» بسیار حساس بود، چرا که او یکی‌ از طرفداران سرسخت این عنوان بوده و از دهه ۷۰ کمیک‌های آن را دنبال می‌کرد. جوادی، اکثر موسیقی‌های این فیلم را بر اساس ساز هوی‌گیتار نوشت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی رضا داوودنژاد
سریال فانتزی درام شبکه HBO

موسیقی دیگری که در شناخته‌شدن جوادی نقش به‌سزایی داشت و جوایز متعددی را از جشنواره‌های معتبر برای او به ارمغان آورد، مربوط به سریال فانتزی درام شبکه HBO، یعنی «بازی تاج و تخت» بود.

سریالی که از رمان‌هایی به‌ قلم «جورج آر.آر مارتین» با عنوان «نغمه یخ‌ و آتش» اقتباس شده است. این موسیقی، به‌قدری فراگیر شد که طرفداران بسیاری در یوتیوب و شبکه‌های اجتماعی دیگر از آن کلیپ درست کردند و به‌صورت‌های متنوع آن را نواختند. جوادی همچنین آهنگ‌سازی بازی‌ «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones – Video Game) را که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد را خود بر عهده گرفت.

جوادی همچنین برای آهنگ‌سازی بازی‌های رایانه‌ای نیز

نقش چشم‌گیری دارد. پس از آهنگ‌سازی بازی «سیستم شاک ۲»

در سال ۱۹۹۹، در سال ۲۰۱۰ موسیقی بازی «مدال افتخار» (Medal of Honor)

را برای شرکت «الکترونیک آرتز» ساخت. در سال ۲۰۱۲ نیز،

موسیقی بازی «مدال افتخار: جنگ‌جو» (Medal of Honor: Warfighter) را نیز ساخت.

در سال ۲۰۱۱ جوادی موسیقی بازی محبوب اتومبیل رانی

«تغییر ۲: لگام‌کسیخته» (Shift 2: Unleashed) را ساخت.

موسیقی قسمت چهارم بازی بزرگ Gears of War نیز به او سپرده شد.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی رامین جوادی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه